Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av TechNerd »

Ni som nu fått fri SuC bekräftad, ser ni nu det på bilen med Tesla-kontot?
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
RobinG
Teslaägare
Inlägg: 111
Blev medlem: 22 mar 2016 00:05

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av RobinG »

Då har man två uppgifter för imorrn, få Free supercharging och försöka tjata till mig ett leveransdatum (har ju fått ett datumspann men ingen tid inom spannet ännu)

Den här tråden har hjälpt en att överleva väntan, tack alla för det. Och stort grattis till er som hämtat ut bilen redan


Skickat från min iPhone med Tapatalk
S90D svartmetallic med helsvart premium interiör, nextgensäten, panoramatak, ultraljudsystem, autopilot, luftfjädring, köldpaket, bakåtvända extrasäten. Uthämtad 1 april 2016.
Användarvisningsbild
Dream99
Teslaägare
Inlägg: 131
Blev medlem: 13 maj 2019 21:29

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av Dream99 »

TechNerd skrev:
Ni som nu fått fri SuC bekräftad, ser ni nu det på bilen med Tesla-kontot?
Nej. Min Sales Advisor skrev att det troligen är aktiverat när jag hämtar ut bilen. Vad det nu betyder.
Men han skrev att han skulle fixa det, så det vore konstigt om det inte blir av.
Model X - 2019
Användarvisningsbild
Dream99
Teslaägare
Inlägg: 131
Blev medlem: 13 maj 2019 21:29

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av Dream99 »

RobinG skrev:
Den här tråden har hjälpt en att överleva väntan, tack alla för det.
Amen på det, det har varit guld med denna tråd. Stort tack till er alla som delat med er av kunskaper och tips, storartat!
Model X - 2019
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av TechNerd »

Nästan att vi skulle ha en terapi-träff irl efter ett par månader och se vad vi gjort med all tid vi fått över när vi inte behöver lusläsa alla forum etc hela tiden. :lol:
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

TechNerd skrev:
Nästan att vi skulle ha en terapi-träff irl efter ett par månader och se vad vi gjort med all tid vi fått över när vi inte behöver lusläsa alla forum etc hela tiden. :lol:
Jag kommer beställa en ny bil och sen när jag får leverans-datum så avbeställer jag den. Kostar ju inte en spänn :lol:
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

TechNerd skrev:
Ni som nu fått fri SuC bekräftad, ser ni nu det på bilen med Tesla-kontot?
Är ni nördiga nog så titta i källkoden precis som ni gjorde när ni skulle hitta VIN.
Det är en hel json-blobba där med en massa smaskig information.

Man måste dock vara lite nördig för det är svårt att i skrift beskriva exakt hur man ska göra.

Men sök efter ordet 'VehicleConfiguration' (utan fnuttarna).

Efter det ordet kommer det massa text med konfigurationen. Bland annat står det för mig just nu så här:

"id": "$SC04",
"label": "Supercharger-laddning med betalning vid anv\u00e4ndning",
"formattedAmount": "Included"

Jag tycker den borde ändra från SC04 till SC05 då SC05 är koden för Free SuperCarging.

Men det kanske inte uppdateras på våra sidor?
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
Dream99
Teslaägare
Inlägg: 131
Blev medlem: 13 maj 2019 21:29

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av Dream99 »

Tog inte med datorn på resan så jag har svårt att kolla källkoden på telefon
Model X - 2019
Användarvisningsbild
McMagnus
Teslaägare
Inlägg: 159
Blev medlem: 27 jul 2019 11:58

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av McMagnus »

MarcusC skrev:
TechNerd skrev:
Nästan att vi skulle ha en terapi-träff irl efter ett par månader och se vad vi gjort med all tid vi fått över när vi inte behöver lusläsa alla forum etc hela tiden. :lol:
Jag kommer beställa en ny bil och sen när jag får leverans-datum så avbeställer jag den. Kostar ju inte en spänn :lol:
Har tänkt på att det skulle vara kul att ses, trots att jag är bland de nyaste här. Jag kommer åtminstone åka på nån TCS-träff.

Och att beställa bil o sen inte hämta ut den är väl snarare en god gärning! Så fina o optimalt bestyckade bilar som vi konfigurerar så måste väl vem som helst bli tacksam! :mrgreen:

Nu ska jag nörda HTML. Och förresten, har man bara telefon (Chrome) och inte har nån 'view source'-meny så kan man skriva view-source: i början av URL:en så visas den.
Model S Raven Long Range, Deep Blue, FSD
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 05 mar 2014 11:29

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av Daniel »

Vid 18:15 idag fick jag bekräftelsemail om leverans. Fredag 16 augusti klockan 10 på Trosta.
Beställd 29/4. MSLR. Då ska bara gamla pärlan säljas lite snabbt.
Användarvisningsbild
perbjork
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 25 apr 2019 00:22

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av perbjork »

Daniel skrev:
Vid 18:15 idag fick jag bekräftelsemail om leverans. Fredag 16 augusti klockan 10 på Trosta.
Beställd 29/4. MSLR. Då ska bara gamla pärlan säljas lite snabbt.
Snart är det bara Mackan kvar i tråden :lol:
Model S 100 P Raven 2019
Användarvisningsbild
perbjork
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 25 apr 2019 00:22

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av perbjork »

TechNerd skrev:
Ni som nu fått fri SuC bekräftad, ser ni nu det på bilen med Tesla-kontot?
Begärde och fick ett mejl som bekräftade fri SUC men hon sa att det kan ta ett par veckor innan det syns på kontot.
Model S 100 P Raven 2019
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av GreenMachine »

perbjork skrev:
Daniel skrev:
Vid 18:15 idag fick jag bekräftelsemail om leverans. Fredag 16 augusti klockan 10 på Trosta.
Beställd 29/4. MSLR. Då ska bara gamla pärlan säljas lite snabbt.
Snart är det bara Mackan kvar i tråden :lol:
Slog till på en ny MX LR i går så jag (och säkert några till kan kanske hålla tråden vid liv). Som jag förstod det av salesrep i Täby så var det ganska många som förnyat och köpt ny bil denna månad.
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

perbjork skrev:
Daniel skrev:
Vid 18:15 idag fick jag bekräftelsemail om leverans. Fredag 16 augusti klockan 10 på Trosta.
Beställd 29/4. MSLR. Då ska bara gamla pärlan säljas lite snabbt.
Snart är det bara Mackan kvar i tråden :lol:
:lol: :lol: :lol:
Men du missade kanske att jag fått mail nu och tar leverans redan på fredag kl 9 :o
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
MEK
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 06 jul 2019 15:33

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MEK »

perbjork skrev:
Daniel skrev:
Vid 18:15 idag fick jag bekräftelsemail om leverans. Fredag 16 augusti klockan 10 på Trosta.
Beställd 29/4. MSLR. Då ska bara gamla pärlan säljas lite snabbt.
Snart är det bara Mackan kvar i tråden :lol:
Jag hoppas inte ni som fått era bilar inte hoppar av helt från denna tråd. Hade varit kul o få lite info om vad ni tycker om era bilar efter att ni har kört lite :P Fast jag kan förstå att ni inte kommer att ha lika mycket tid längre efter leverans, tar tid att köra lite rundor :lol: :lol:
Skicka gärna bilder på era bilar. Själv får jag lida ca 4 veckor till... ;)
Model S P100D Raven, lev 201909
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

MEK skrev:
perbjork skrev:
Daniel skrev:
Vid 18:15 idag fick jag bekräftelsemail om leverans. Fredag 16 augusti klockan 10 på Trosta.
Beställd 29/4. MSLR. Då ska bara gamla pärlan säljas lite snabbt.
Snart är det bara Mackan kvar i tråden :lol:
Jag hoppas inte ni som fått era bilar inte hoppar av helt från denna tråd. Hade varit kul o få lite info om vad ni tycker om era bilar efter att ni har kört lite :P Fast jag kan förstå att ni inte kommer att ha lika mycket tid längre efter leverans, tar tid att köra lite rundor :lol: :lol:
Skicka gärna bilder på era bilar. Själv får jag lida ca 4 veckor till... ;)
Eftersom jag är TS får jag inte hoppa av utan jag kommer vara kvar
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
jseverinson
Teslaägare
Inlägg: 70
Blev medlem: 27 jun 2019 23:08

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av jseverinson »

perbjork skrev:
TechNerd skrev:
Ni som nu fått fri SuC bekräftad, ser ni nu det på bilen med Tesla-kontot?
Begärde och fick ett mejl som bekräftade fri SUC men hon sa att det kan ta ett par veckor innan det syns på kontot.
Jag jobbar själv på ett amerikanskt teknikbolag och vet hur det brukar funka bakom kulisserna. Det är en myriad av tasks/cases som upprättas, skickas runt, bulkas upp och så småningom hanteras av någon stackare. Efter den här ändringen, och Elons bekräftelse att det gäller även innevarande beställningar, så betyder väl det att några tiotusen beställningar ska justeras. Lär ta en stund att jobba igenom.
MEK skrev:
Jag hoppas inte ni som fått era bilar inte hoppar av helt från denna tråd. Hade varit kul o få lite info om vad ni tycker om era bilar efter att ni har kört lite :P Fast jag kan förstå att ni inte kommer att ha lika mycket tid längre efter leverans, tar tid att köra lite rundor :lol: :lol:
Skicka gärna bilder på era bilar. Själv får jag lida ca 4 veckor till... ;)
Jag skrek rakt ut när jag tryckte plattan i mattan första gången i dag. Man får nästan ställa sig i sätet, accelerationen suger tag i en med sån kraft och mätaren passerar 100 km/h innan man hunnit reagera. Vartenda rödljus är en fröjd och varenda omkörning är ett nöje.

Autopiloten är svängig, opålitlig och kommer ta tid att lära känna, men jag tror på värdet över tid och på lång sikt.

Mest underbart är dock tystnaden. Jag tog en tur och åkte runt lite i stan nu på kvällen. Man susar fram i trafiken, mjukt och tyst, som en bomullstuss i vinden.

Kort och gott: Det är värt väntan. Håll ut.
Model S Long Range levererad 2019-08-05.
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

jseverinson skrev:
perbjork skrev:
TechNerd skrev:
Ni som nu fått fri SuC bekräftad, ser ni nu det på bilen med Tesla-kontot?
Begärde och fick ett mejl som bekräftade fri SUC men hon sa att det kan ta ett par veckor innan det syns på kontot.
Jag jobbar själv på ett amerikanskt teknikbolag och vet hur det brukar funka bakom kulisserna. Det är en myriad av tasks/cases som upprättas, skickas runt, bulkas upp och så småningom hanteras av någon stackare. Efter den här ändringen, och Elons bekräftelse att det gäller även innevarande beställningar, så betyder väl det att några tiotusen beställningar ska justeras. Lär ta en stund att jobba igenom.
MEK skrev:
Jag hoppas inte ni som fått era bilar inte hoppar av helt från denna tråd. Hade varit kul o få lite info om vad ni tycker om era bilar efter att ni har kört lite :P Fast jag kan förstå att ni inte kommer att ha lika mycket tid längre efter leverans, tar tid att köra lite rundor :lol: :lol:
Skicka gärna bilder på era bilar. Själv får jag lida ca 4 veckor till... ;)
Jag skrek rakt ut när jag tryckte plattan i mattan första gången i dag. Man får nästan ställa sig i sätet, accelerationen suger tag i en med sån kraft och mätaren passerar 100 km/h innan man hunnit reagera. Vartenda rödljus är en fröjd och varenda omkörning är ett nöje.

Autopiloten är svängig, opålitlig och kommer ta tid att lära känna, men jag tror på värdet över tid och på lång sikt.

Mest underbart är dock tystnaden. Jag tog en tur och åkte runt lite i stan nu på kvällen. Man susar fram i trafiken, mjukt och tyst, som en bomullstuss i vinden.

Kort och gott: Det är värt väntan. Håll ut.
Du hade ingen performance, va?
När jag testkörde en vanlig MS så fick jag så klart accelerera vid ett röd ljus (när det var grönt så klart :lol: )
Men efteråt berättade Tesla-killen att de som testkör en P brukar oftast bara acca till 50 sen släpper de av ren skräck
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
jseverinson
Teslaägare
Inlägg: 70
Blev medlem: 27 jun 2019 23:08

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av jseverinson »

MarcusC skrev:
Du hade ingen performance, va?
När jag testkörde en vanlig MS så fick jag så klart accelerera vid ett röd ljus (när det var grönt så klart :lol: )
Men efteråt berättade Tesla-killen att de som testkör en P brukar oftast bara acca till 50 sen släpper de av ren skräck
Nej, jag har en Long Range. Det hade varit häftigt att testa en PL någon gång, men LR har all acceleration jag behöver and then some.
Model S Long Range levererad 2019-08-05.
Användarvisningsbild
perbjork
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 25 apr 2019 00:22

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av perbjork »

jseverinson skrev:
MarcusC skrev:
Du hade ingen performance, va?
När jag testkörde en vanlig MS så fick jag så klart accelerera vid ett röd ljus (när det var grönt så klart :lol: )
Men efteråt berättade Tesla-killen att de som testkör en P brukar oftast bara acca till 50 sen släpper de av ren skräck
Nej, jag har en Long Range. Det hade varit häftigt att testa en PL någon gång, men LR har all acceleration jag behöver and then some.
Jag har en P men tror ärligt talat att de där tiondelarna inte har så stor betydelse. Bilen är underbar men det tar ett tag att vänja sig vid ett delvis nytt sätt att köra. För att ta det negativa så upplever jag att ljusen är sämre än mina tidigare BMW, också lite lustigt att när man som i mitt fall står och väntar på färjan (Munsö-Adelsö) så måste man manuellt slå av ljuset även om man lagt i parkeringsbromsen. Min Volvo 850 (97) och alla bilar därefter drog upp alla fönster när man höll ner lås på fjärren det gör inte MS. Annars helt fantastisk bil, nästan synd att ha stereon igång då man inte ”hör” tystnaden. Bara ett svagt vinande från fram-motorerna när man gasar. Håller inte med riktigt om autopiloten, tycker den fungerar riktigt bra om man bara använder den på rätt sätt. En fantombromsning på 100 mil då bilen åkte mot lågt stående sol in i skugga. I övrigt så tycker jag att med Raven så har MS fått premiumkänsla i stort sett som BMW.
Model S 100 P Raven 2019
Användarvisningsbild
jseverinson
Teslaägare
Inlägg: 70
Blev medlem: 27 jun 2019 23:08

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av jseverinson »

perbjork skrev:
Jag har en P men tror ärligt talat att de där tiondelarna inte har så stor betydelse. Bilen är underbar men det tar ett tag att vänja sig vid ett delvis nytt sätt att köra. För att ta det negativa så upplever jag att ljusen är sämre än mina tidigare BMW, också lite lustigt att när man som i mitt fall står och väntar på färjan (Munsö-Adelsö) så måste man manuellt slå av ljuset även om man lagt i parkeringsbromsen. Min Volvo 850 (97) och alla bilar därefter drog upp alla fönster när man höll ner lås på fjärren det gör inte MS. Annars helt fantastisk bil, nästan synd att ha stereon igång då man inte ”hör” tystnaden. Bara ett svagt vinande från fram-motorerna när man gasar. Håller inte med riktigt om autopiloten, tycker den fungerar riktigt bra om man bara använder den på rätt sätt. En fantombromsning på 100 mil då bilen åkte mot lågt stående sol in i skugga. I övrigt så tycker jag att med Raven så har MS fått premiumkänsla i stort sett som BMW.
Jag har haft några bra upplevelser med autopiloten jag också men jag vidhåller att den är ganska omogen. Åkte på E4 norrgående i dag och på sträckan mellan Haga Södra och Järva Krog kunde bilen inte bestämma sig om det var 70 där den tillåter högre inställd fart eller 70 där den inte tillåter egen inställning. Resultatet blev att min inställning (+10, dvs 80 km/h) var aktiv i 15 sek, sen tillbaka till 70, sen upp till 80, sen 70, osv. Blev ohållbart. Vid ett annat tillfälle kom en långtradare snett framför mig lite för nära in på körfältsmarkeringen varpå min bil bromsade kraftigt och jag höll på att bli påkörd bakifrån.

Med det sagt, jag tror ändå mycket på den på längre sikt och under enklare körförhållanden (långkörning landsväg/motorväg) tror jag den kommer vara utmärkt redan i nuvarande skick. Är glad över att jag valt FSD, för mig handlar det om att investera i (och stötta) framtida teknik.
Model S Long Range levererad 2019-08-05.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19599
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av Bjelke »

McMagnus skrev:
Fick precis leveransbesked. :lol: :lol: :lol:

20/8 kl 9 är jag på Trosta o kvitterar ut en styck, if I may say so, dösnygg Raven!
You may ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
ChrisTesla
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 21 jun 2019 22:54

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av ChrisTesla »

Pratade med försäljaren i söndags och fick både free SuC och 0.49% ränta.
Firade med champagne på kvällen!!
Nu ska jag bara få bilen också, har fått leveransdatum 20-27/8 så det närmar sig!
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

ChrisTesla skrev:
Pratade med försäljaren i söndags och fick både free SuC och 0.49% ränta.
Firade med champagne på kvällen!!
Nu ska jag bara få bilen också, har fått leveransdatum 20-27/8 så det närmar sig!
Ja, det har ju sagts förut, men det känns som tiden just nu är helt klart bäst att ha en Raven på gång.
Dels så klart Raven, men också prissänkningarna och free SuC + 0.49%

Man borde kanske köpa en triss-lott?
Fast vad skulle man köpa för pengarna om man vann? Knappast bensin i alla fall :lol:
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
jseverinson
Teslaägare
Inlägg: 70
Blev medlem: 27 jun 2019 23:08

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av jseverinson »

Vet inte om ni sett det men låneerbjudandet på Long Range är sedan i går 0,99%, upp från 0,49%.
Model S Long Range levererad 2019-08-05.
Skriv svar