Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

Är det någon här som har företags-leasing och har då betalat den första förhöjda hyran?

Jag fick mail precis om att betala det och ska då betala xxx kronor till ett bank-giro och skicka kvittot som pdf.
Räcker det att bara ta en screenshot från Swedbank där det syns att jag betalat och spara den som pdf och maila?

Jag har inte fått någon adress den ska skickas till, men antar att jag bara ska maila killen jag fick mailet ifrån (det är inte min vanliga Sales Advisor då han nog har semester).

Hur gjorde ni?
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
Dream99
Teslaägare

Inlägg av Dream99 »

MarcusC skrev:
Är det någon här som har företags-leasing och har då betalat den första förhöjda hyran?

Jag fick mail precis om att betala det och ska då betala xxx kronor till ett bank-giro och skicka kvittot som pdf.
Räcker det att bara ta en screenshot från Swedbank där det syns att jag betalat och spara den som pdf och maila?

Jag har inte fått någon adress den ska skickas till, men antar att jag bara ska maila killen jag fick mailet ifrån (det är inte min vanliga Sales Advisor då han nog har semester).

Hur gjorde ni?
Jag mailade en screenshot till DeliverySE@tesla.com fick svar från ganska snabbt att de hade mottagit det.
Model X - 2019
Användarvisningsbild
McMagnus
Teslaägare

Inlägg av McMagnus »

Som vanligt "levererar" den här tråden!

Jag fick ett mail om slutfaktura för en stund sen på hela beloppet, trots att jag ska företagsleasa bilen. Men jag mailade och rätade ut frågetecknen. Det är visst så dom gör. Fakturan på första förhöjda avgiften kommer separat, och här i tråden får man sen kompletterande uppgifter om hur man ska sköta den. :D
Model S Raven Long Range, Deep Blue, FSD
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare

Inlägg av MarcusC »

Fick precis mail från Tesla-killen igen och han sa att helst vill de inte ha en skärmdump. Blir dumt i deras system.

Så här skrev han:
Det går utmärkt att göra detta via din dator. När du väl gör betalningen, kan du klicka på ’Skriv Ut’ och då kommer det fram en bra PDF med belopp, BG#, RN (referensnummer) mm. Detta underlag kan jag godkänna.

Men som sagt skärmdumpar verkar ju gått bra annars också
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare

Inlägg av TechNerd »

Då har jag också fått den första förhöjda fakturan, fått fri SuC bekräftad på mail och fått se det nya leasingavtalet med nya räntan - gör över 1000:-/mån!

Kan det inte bli måndag snart?? :)
Tesla Model 3 Performance-24
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model S LR-19 Raven *Såld* / Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Jag tycker man borde få nya räntan även på redan levererade bilar om det skett alldeles nyligen, typ i Juni :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
McMagnus
Teslaägare

Inlägg av McMagnus »

Jag har oxå fått mail och uppdaterat på Teslakontot att jag har fri SuC.
Model S Raven Long Range, Deep Blue, FSD
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare

Inlägg av TechNerd »

McMagnus skrev:
Precis nu blev min bil också uppdaterad med fri SuC - med ny orderbekräftelse. 8-)

Tesla Model S LR-19 Raven *Såld* / Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare

Inlägg av TechNerd »

Bjelke skrev:
Jag tycker man borde få nya räntan även på redan levererade bilar om det skett alldeles nyligen, typ i Juni :mrgreen:
Tycker det ska straffa sig när man får sin bil före alla andra och fått njuta av den på semestern. ;)

En annan har ju knappt haft någon semester, har ju bara hunnit hålla sig ajour runt detta hela dygnet. :?

Användarvisningsbild
MEK
Teslaägare

Inlägg av MEK »

TechNerd skrev:
McMagnus skrev:
Precis nu blev min bil också uppdaterad med fri SuC - med ny orderbekräftelse. 8-)
Jag fick också precis mail från säljaren att jag får fri SuC men i mitt fall "lär det ta tid" innan handläggningen utförs pga semestertider :roll:
Model S P100D Raven, lev 201909
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare

Inlägg av MarcusC »

Så komiskt.
Jag betalade precis förskottet på 172k och när jag skulle skapa pdf:en enligt anvisningarna så kraschade hela webb-läsaren :o

Det blev en screenshot ändå. Trots att man försöker vara duktig och göra som han ville.
Nåja, de lär ju se pengarna på kontot tills på fredag så det lär ju inte vara några problem.
Användarvisningsbild
RobinG
Teslaägare

Inlägg av RobinG »

Ringde säljaren och enligt honom hade de redan ett ivägskickat ärende avseende free supercharging på min bil. Så verkar som de tagit tag i det på eget initiativ.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
S90D svartmetallic med helsvart premium interiör, nextgensäten, panoramatak, ultraljudsystem, autopilot, luftfjädring, köldpaket, bakåtvända extrasäten. Uthämtad 1 april 2016.
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare

Inlägg av MarcusC »

RobinG skrev:
Ringde säljaren och enligt honom hade de redan ett ivägskickat ärende avseende free supercharging på min bil. Så verkar som de tagit tag i det på eget initiativ.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Låter faktiskt som Tesla tycker jag.
När man ändrade priserna i Juli så var vi en hel klump där Tesla bara uppdaterade priserna (nedåt för de flesta) automatiskt. Tacksamt (när det går åt det hållet så klart)
Användarvisningsbild
kalle_sala
Teslaägare

Inlägg av kalle_sala »

Har hunnit avverka 180 mil sedan jag plockade ut min MX LR. Har testat att ladda på SuC i Enköping två ggr "bara för att testa på". Är helnöjd med bilen så här långt. Dock så ska jag väl i ärlighetens namn säga att en tysk premiumbil i samma prisklass håller några nivåer högre i detaljfinish och inredningsmässigt, men å andra sidan så är dessa fossilbilar inte elektriska heller så jämförelsen haltar ändå en aning. Från att ha rattat en BMW X5 i tre år (laddhybrid) så är det några saker som jag faktiskt saknar. BMWs automatiska vindrutetorkare är långt mkt bättre än Teslas, även farthållare och automatisk helljus tycker jag BMWn är bättre på.

Något negativt är faktiskt farthållare och AP i mitt tycke, dels så fungerar inte riktigt skyltläsningen (över GPS?) som jag önskar. Den missar väldigt många växlande 70/90 sträckor och ibland så följer farthållaren med skyltarna och ibland inte, ibland så kan jag manuellt gasa upp den till korrekt hastighet, och ibland så är den låst till vad den tror är aktuell hastighet, kanske jag som gör fel när jag aktiverar farthållare och AP.

Har kört både inspirerat och normal familjekörning, senaste trippen fram och tillbaka till Södertälje, ca 25-30 mil så låg snittet på 200Wh per km vilket jag tycker känns förvånansvärt lite för att vara en MX LR, kör man lugnt och följer hastigheterna på sträckor med max 90 väg så har jag kommit ner till 188 Wh/km.

Rent spontant så tror jag att 99.9% av mitt körmönster inte kräver en LR vilket nog var min egna räckviddsångest som kickade in vid beställning. Önskar att jag inte valde en P så här i efterhand då jag ägt både M5 och M3:or tidigare och gillar att gasa på väl valda sträckor, men å andra sidan där man förlorar vid rödljusen vinner man ju på skattsedeln när man har tjänstebil, dock handen på hjärtat så vinner man ändå de flesta rödljusracen ändå!

Inga uppenbara fel som har visat sig på bilen och den verkar fungera som det ska. Ska även kontakta Tesla och höra lite angående 0.49% ränta och fri SuC då det erbjudande kom dagen före jag hämtade ut bilen, ska man vara riktigt sniken och bråka lite så tror jag nog att det kanske finns en minimal chans till något av dom.

Imorgon blir det riktiga elddopet då jag drar iväg på en Norrlandstripp, först upp och göra ett snabbjobb i Umeå, sedan vidare till Luleå på ett annat jobb med sovning på Scandic och sedan hem åter på torsdag.

Väl mött ute på vägarna!

Ps. Hoppas du får din bil snart MarcusC! :D
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare

Inlägg av GreenMachine »

kalle_sala skrev:
Har hunnit avverka 180 mil sedan jag plockade ut min MX LR. Har testat att ladda på SuC i Enköping två ggr "bara för att testa på". Är helnöjd med bilen så här långt. Dock så ska jag väl i ärlighetens namn säga att en tysk premiumbil i samma prisklass håller några nivåer högre i detaljfinish och inredningsmässigt, men å andra sidan så är dessa fossilbilar inte elektriska heller så jämförelsen haltar ändå en aning. Från att ha rattat en BMW X5 i tre år (laddhybrid) så är det några saker som jag faktiskt saknar. BMWs automatiska vindrutetorkare är långt mkt bättre än Teslas, även farthållare och automatisk helljus tycker jag BMWn är bättre på.

Något negativt är faktiskt farthållare och AP i mitt tycke, dels så fungerar inte riktigt skyltläsningen (över GPS?) som jag önskar. Den missar väldigt många växlande 70/90 sträckor och ibland så följer farthållaren med skyltarna och ibland inte, ibland så kan jag manuellt gasa upp den till korrekt hastighet, och ibland så är den låst till vad den tror är aktuell hastighet, kanske jag som gör fel när jag aktiverar farthållare och AP.

Har kört både inspirerat och normal familjekörning, senaste trippen fram och tillbaka till Södertälje, ca 25-30 mil så låg snittet på 200Wh per km vilket jag tycker känns förvånansvärt lite för att vara en MX LR, kör man lugnt och följer hastigheterna på sträckor med max 90 väg så har jag kommit ner till 188 Wh/km.

Rent spontant så tror jag att 99.9% av mitt körmönster inte kräver en LR vilket nog var min egna räckviddsångest som kickade in vid beställning. Önskar att jag inte valde en P så här i efterhand då jag ägt både M5 och M3:or tidigare och gillar att gasa på väl valda sträckor, men å andra sidan där man förlorar vid rödljusen vinner man ju på skattsedeln när man har tjänstebil, dock handen på hjärtat så vinner man ändå de flesta rödljusracen ändå!

Inga uppenbara fel som har visat sig på bilen och den verkar fungera som det ska. Ska även kontakta Tesla och höra lite angående 0.49% ränta och fri SuC då det erbjudande kom dagen före jag hämtade ut bilen, ska man vara riktigt sniken och bråka lite så tror jag nog att det kanske finns en minimal chans till något av dom.

Imorgon blir det riktiga elddopet då jag drar iväg på en Norrlandstripp, först upp och göra ett snabbjobb i Umeå, sedan vidare till Luleå på ett annat jobb med sovning på Scandic och sedan hem åter på torsdag.

Väl mött ute på vägarna!

Eftersom jag beställde min MX LR bara för några några dagar sedan, så får jag väl hoppas att den kommer till jul i alla fall :roll: men kul att höra för det var rätt nära hur jag själv resonerade.
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare

Inlägg av MarcusC »

GreenMachine skrev:
kalle_sala skrev:

Väl mött ute på vägarna!

Eftersom jag beställde min MX LR bara för några några dagar sedan, så får jag väl hoppas att den kommer till jul i alla fall :roll: men kul att höra för det var rätt nära hur jag själv resonerade.

Rolig berättelse kalle_sala.
Jag har för mig att hastigheten går via GPS när man kör AP. Det är något dumt patent från MobileEye som gör att Tesla inte kan använda kamerorna i AP 2 och uppåt.

Jag tar leverans nu på Fredag så snart så...

GreenMachine jag vill så klart inte sätta höga förhoppningar hos dig, men det är mindre än två månader till nästa kvartals-hets och Tesla vill ju kränga så många bilar som de bara kan.
Så du har kanske tur att de har byggt en sån bil du vill ha och hinner leverera den innan slutet av September.

Du vet hur du kollar VIN i källkoden, va? För det kommer hjälpa dig lite i letandet efter var din bil är i världen.
Användarvisningsbild
perbjork
Teslaägare

Inlägg av perbjork »

MarcusC skrev:
perbjork skrev:
Daniel skrev:
Vid 18:15 idag fick jag bekräftelsemail om leverans. Fredag 16 augusti klockan 10 på Trosta.
Beställd 29/4. MSLR. Då ska bara gamla pärlan säljas lite snabbt.
Snart är det bara Mackan kvar i tråden :lol:
:lol: :lol: :lol:
Men du missade kanske att jag fått mail nu och tar leverans redan på fredag kl 9 :o
Ja det missade jag faktiskt. GRATTIS :D
Model S 100 P Raven 2019
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare

Inlägg av MarcusC »

perbjork skrev:
MarcusC skrev:
perbjork skrev:
Daniel skrev:
Vid 18:15 idag fick jag bekräftelsemail om leverans. Fredag 16 augusti klockan 10 på Trosta.
Beställd 29/4. MSLR. Då ska bara gamla pärlan säljas lite snabbt.
Snart är det bara Mackan kvar i tråden :lol:
:lol: :lol: :lol:
Men du missade kanske att jag fått mail nu och tar leverans redan på fredag kl 9 :o
Ja det missade jag faktiskt. GRATTIS :D
En kille från Tesla - Göteborg ringde mig precis och sa typ:

Hej, jag heter xxx och ringer från Tesla Göteborg.
Du hade en inbokad leverans nu på fredag kl 9.

Sen var han tyst och jag fick panik och tänkte att jaha, nu sket sig den.

Men han ville bara kolla om jag hade några frågor etc.
Sen sa han att jag kunde komma mellan 9-11 och ifall det inte funkade så kunde jag ringa och komma på eftermiddagen.

De hade det tydligen lugnt nu eftersom (och hans ord) det är inte slutet av ett kvartal.
Användarvisningsbild
Dream99
Teslaägare

Inlägg av Dream99 »

Det är som när de ringer från dagis, man tvekar att svara
Model X - 2019
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare

Inlägg av MarcusC »

Dream99 skrev:
Det är som när de ringer från dagis, man tvekar att svara Bild
Haha, så länge man inte officiellt vet något så...
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

MarcusC skrev:
Dream99 skrev:
Det är som när de ringer från dagis, man tvekar att svara Bild
Haha, så länge man inte officiellt vet något så...
När du fått din bil får jag sitta här och refresha i min ensamhet, Marcus.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
David D
Teslaägare

Inlägg av David D »

Du och jag. Jag har sedan mars fått: Raven, sänkt pris minst en gång, 0,49% ränta, fri supercharging. Det enda som saknas är bilen...
Model S Long Range 2019 - Midnight Silver Metallic
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare

Inlägg av MarcusC »

David D skrev:
Du och jag. Jag har sedan mars fått: Raven, sänkt pris minst en gång, 0,49% ränta, fri supercharging. Det enda som saknas är bilen...
Asch då. Låter som du inte är 100 % nöjd ;)
Användarvisningsbild
kalle_sala
Teslaägare

Inlägg av kalle_sala »

Man kan ju inte få allt!

Du får glädjas åt oss andra som fått våra bilar redan! :lol:
Användarvisningsbild
Guggenheimel
Teslaägare

Inlägg av Guggenheimel »

Jag lyckades få till en provkörning av en Raven Performance igår. Gjorde inte väntan kortare kan jag säga... vilken raket till bil :o

Jag jagar alla jag kan på Sales för att få igenom fri SuC på min SR. De sade att de inte fått något besked/direktiv än. Jag tycker Elons ”Yes” täckte allt de behövde veta :lol:
Skriv svar