Laddning

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Ludicrous Plus

Laddning

Inlägg av Ludicrous Plus »

Hej på er alla, jag laddar min Model S 2015 med orginal 3fas laddaren och det funkar bra, idag skulle jag ladda hos en kompis och då behövde jag en 5m 3fas skarvkabel men då funkar inte laddaren?
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare

Re: Laddning

Inlägg av Generalbogge »

Jag har också köpt en skarvsladd för 3-fas, då jag behöver det vid laddning hos morsan på landet. Min är 10-meter om jag inte minns rätt. Använder inte den så ofta, men det fungerar utan problem de gånger jag gjort det.
Model S 90D -2017 Titanium
Henrik Torphammar

Inlägg av Henrik Torphammar »

Ludicrous Plus skrev:
Hej på er alla, jag laddar min Model S 2015 med orginal 3fas laddaren och det funkar bra, idag skulle jag ladda hos en kompis och då behövde jag en 5m 3fas skarvkabel men då funkar inte laddaren?
Eftersom du inte kom åt uttaget utan skarvsladd så vet vi egentligen inte ens om det fungerade ju. Antar att det du undrar är om det funkar med skarvsladd och det gör det.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Henrik Torphammar skrev:
Ludicrous Plus skrev:
Eftersom du inte kom åt uttaget utan skarvsladd så vet vi egentligen inte ens om det fungerade ju. Antar att det du undrar är om det funkar med skarvsladd och det gör det.
Kan också intyga att det funkar med 3-fas skarvsladd. De kära grannarna hade ICE-at mitt uttag trots att jag bett dem att hålla det fritt. Paranoiker nöjer sig ju inte med slumpen så jag köpte en skarv och BEV-ade tillbaks :twisted:
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Inlägg av fth »

Jag har också laddat många gånger med trefas förlängningssladd utan problem.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare

Inlägg av olarsson »

Koppla in förlängningskabeln i uttaget först, därefter laddaren i förlängningskabeln och sist laddaren i bilen. Gör man tvärtom kan man få felmeddelande i bilen och röda dioderna på laddaren.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Henrik Torphammar

Inlägg av Henrik Torphammar »

Varning för humor.

I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Skriv svar