Någon som testat supercharger laddning än?
Moderator: Redaktion
Re: Någon som testat supercharger laddning än?
Testade en stund vid invigningen i Arboga idag, fick ca 360 km/h och 381V & 185A (hade ca 50% fullt). Då var det bilar på alla laddplatser, men man kunde se Typical Range ticka på!
Skoda Enyaq 85x 2025
Hade jag väntat en timme så hade jag fått 360 km extra range, men jag laddade bara ca 15 min.Rich-hard skrev:HärligtHur länge laddade du för att få 360 km?
Skoda Enyaq 85x 2025
Min bil laddades i Arboga idag den laddade med 525km/timma vid 30%
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Så här såg det ut för mig i Arboga idag med inställning typical.
Jag laddade samtidigt som en annan Tesla.
Jag laddade samtidigt som en annan Tesla.
Jag var i Arboga sent igår kväll, efter kl 23 och var enda bil vid laddaren. Jag fick som bäst 193 A vid 379 V, i slutfasen av laddningen hade spänningen stigit till ca 400 V. Mitt batteri hade 282 km rated när laddningen började. Det tog totalt ca 30 minuter att ladda, och jag hann besöka hamburgerrestaurangen tvärs över vägen.
Model S P85 2014
Model S Plaid 2023
Model S Plaid 2023
Fick 676 km/h som mest idag. Funkade utmärkt! Fläkten gick som tokig, batteriet blir varmt antar jag. Det var dessutom +31 grader ute
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Idag laddade jag på platsen längst bort från "elcentralen".
Fick som mest 696 km/h.
Undrar om man får ännu mer effekt om man står på första laddplatsen närmast elcentralen?
Fick som mest 696 km/h.
Undrar om man får ännu mer effekt om man står på första laddplatsen närmast elcentralen?
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
- martinsson
- elbilist
Jag fick otroliga 709 km/tim under en stund när jag ställde mig närmast stationen. Var på Randers i Danmark på väg hem från Legoland. Det stod en till och laddade på första stolpen så jag tog den sista.

Fick lite bråttom till båten så jag hann inte ladda fullt. Jag hade 41 km kvar vid båten i fredrikshamn. När båten var i Göteborg hade batteriet gått ner till 35 km. (ungefär 3 timmar). Fick ladda lite på vägen hem så man hade lite marginal. Man kan säga att det var en resa med spänning
Fick lite bråttom till båten så jag hann inte ladda fullt. Jag hade 41 km kvar vid båten i fredrikshamn. När båten var i Göteborg hade batteriet gått ner till 35 km. (ungefär 3 timmar). Fick ladda lite på vägen hem så man hade lite marginal. Man kan säga att det var en resa med spänning

Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
- fleijerstam
- Teslaägare
- Kontakt:
I fredags åkte jag hem från Skåne, och laddade på samtliga tre öppna Superchargers. Det funkar så att den laddar mer när batteriet är tomt, mindre när det börjar fyllas upp (särskilt över 80%). Framför allt för att skydda batteriets hållbarhet, om jag förstått det rätt. När jag kom till Uddevalla hade jag 54 km kvar på batteriet (hade kört från Helsingborg med 348 km laddning). I Uddevalla laddade den till att börja med >320 Ampere eller 570 km/h. Mot slutet av laddningen hade det sjunkit till 90 Amp / 203 km/h.
I Karlstad och Arboga var batteriet inte lika tomt = långsammare laddning redan från början (ca 290 Amp). Läs mer här om Supercharging:
http://teslaclubsweden.se/tesla-motors-superchargers/
http://teslaclubsweden.se/bra-att-veta- ... percharga/
I Karlstad och Arboga var batteriet inte lika tomt = långsammare laddning redan från början (ca 290 Amp). Läs mer här om Supercharging:
http://teslaclubsweden.se/tesla-motors-superchargers/
http://teslaclubsweden.se/bra-att-veta- ... percharga/