1426

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7236
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

1426

Inlägg av fth »

1426 inlägg, vilket kan tyckas vara en märklig siffra att fira, men det innebar att jag kvalade in på topp 50 :D

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: 1426

Inlägg av Jeppe_E »

Grattis!

Jag har några hundra kvar till topp 20. Men jag har ju bara varit medlem i 10 månader så... :lol:
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19599
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: 1426

Inlägg av Bjelke »

Grattis då :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6522
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: 1426

Inlägg av Tars »

Jag ligger efter Bjekle så skriker om det.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: 1426

Inlägg av Surfaren »

Att bara skriva en massa inlägg är ju hur lätt som helst. Att skriva med kvalitet och att bidra med något till diskussionen däremot... Inget illa menat mot någon specifik person. Jag har bara lite svårt att förstå nyttan med att ha skrivit många inlägg (om man inte ser till innehållet utan endast kvantiteten).
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19599
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: 1426

Inlägg av Bjelke »

Helt rätt, det finns ingen som helst nytta med att skriva flest inlägg, knappast ett mål i sig utan
mest en kul grej om det blir så (om ens), även om några skriver en massa och råkar ha flest inlägg.
Jag själv skriver tex inte speciellt mycket längre, mest för att det är så många andra som skriver bra
och vettiga saker och svarar på en massa frågor osv... Jag involverar mig dessutom sällan i långa
diskussioner kring politik eller andra stora frågor eller "hetsiga" debatter.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: 1426

Inlägg av LarsL »

Surfaren skrev:
Att bara skriva en massa inlägg är ju hur lätt som helst. Att skriva med kvalitet och att bidra med något till diskussionen däremot... Inget illa menat mot någon specifik person. Jag har bara lite svårt att förstå nyttan med att ha skrivit många inlägg (om man inte ser till innehållet utan endast kvantiteten).
Finns ingen mening alls att ha flest inlägg.

Jag tidigare aldrig ens reflekterat eller kommenterat över antal inlägg. Men nu är jag ju på väg att passera mati som mest inlägg av icke Tesla ägare och jag borde inte ha mer än en dryg vecka på mig. Efter det kanske jag kommer tystna ett litet tag så att ni slipper mina ovidkommande kommentarer. :)
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10930
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: 1426

Inlägg av Jerker »

Jag har drabbats av nåt nytt. Jag kan börja skriva inlägg med stor frenesi men efter en stund så läser jag vad jag ha skrivit och så tycker jag att det är meningslöst dravel och kastar det. Och jag känner också ofta att jag inte nödvändigtvis behöver uttrycka min åsikt om allt som jag läser. Tydligen tyckte jag det tidigare. :?

Undrar vad denna nya känsla är uttryck för?
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: 1426

Inlägg av bullen »

Jerker skrev:
Jag har drabbats av nåt nytt. Jag kan börja skriva inlägg med stor frenesi men efter en stund så läser jag vad jag ha skrivit och så tycker jag att det är meningslöst dravel och kastar det. Och jag känner också ofta att jag inte nödvändigtvis behöver uttrycka min åsikt om allt som jag läser. Tydligen tyckte jag det tidigare. :?

Undrar vad denna nya känsla är uttryck för?
Eftertänksamhet?
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10930
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: 1426

Inlägg av Jerker »

bullen skrev:
Jerker skrev:
Jag har drabbats av nåt nytt. Jag kan börja skriva inlägg med stor frenesi men efter en stund så läser jag vad jag ha skrivit och så tycker jag att det är meningslöst dravel och kastar det. Och jag känner också ofta att jag inte nödvändigtvis behöver uttrycka min åsikt om allt som jag läser. Tydligen tyckte jag det tidigare. :?

Undrar vad denna nya känsla är uttryck för?
Eftertänksamhet?
Kanske. Men det är inte likt mig! :shock:
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7236
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: 1426

Inlägg av fth »

Surfaren skrev:
Att bara skriva en massa inlägg är ju hur lätt som helst. Att skriva med kvalitet och att bidra med något till diskussionen däremot... Inget illa menat mot någon specifik person. Jag har bara lite svårt att förstå nyttan med att ha skrivit många inlägg (om man inte ser till innehållet utan endast kvantiteten).
Jag skriver förstås bara när jag tycker att jag har något att bidra med i diskussionen eller om jag tror att jag kan vara till hjälp, inte för att få många inlägg, jag tyckte bara det var lite roligt att kvala in i "topplistan".

Diskussionen på TCS (liksom i stort sett alla liknande fora) drivs ju till stor del av en mycket liten andel av medlemmarna, jag skulle t.ex bli förvånad om det är mer än hälften av medlemmarna som någonsin har gjort ett inlägg. Det brukar på många ställen finnas ett antal "högljudda" personer som kanske mest gör inlägg för sin egen skull, men här på TCS tycker jag det är väldigt sällsynt, det är för det mesta en trevlig ton och en anda av hjälpsamhet.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Skriv svar