Publik varning: se upp för elonisterna!

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Publik varning: se upp för elonisterna!

Inlägg av Herr X »

Bild

Alla vet ju hur hemskt det är med islamister, och många undrar vilka processer som får en islamist att ticka. Men det är inte bara islamister som kan vara farliga – på senare tid har också elonister börjat dyka upp, och dessa gäller det att akta sig för!

Det börjar med att en helt vanlig person läser på nätet om en gubbe som påstås göra underverk. Denne man glorifieras av alla som skriver om honom, och det står snart klart att hans idéer är bra att följa för att få ett bättre samhälle.

När personen börjat förstå hur fenomenal gubben är, och vilka fantastiska idéer han har, börjar vederbörande tjata på sin omgivning för att också de ska inse styrkan i vad gubben säger och gör.
Men omgivningen har inte läst samma saker på nätet om gubben, och de tröttnar snabbt på tjatet. Därför söker dessa inbitna anhängare till speciella forum på Internet, där andra personer som också sett ljuset uppehåller sig.

På nätet radikaliseras gubbens anhängare, och kan ostört diskutera gubbens olika projekt. Ibland säger någon något negativt om gubben eller de underverk som gubben sysslat med, och då går drevet mot denne. I forumen om gubben får man nämligen inte lov att kritisera gubben, då går man mot resten av gruppen och kan råka riktigt illa ut.

Gubbens anhängare lägger ut videos på nätet där de ofta hånar dem som ännu inte sett ljuset, och ofta blir de upprörda över att resten av jordens befolkning så långsamt rör sig mot gubbens idealsamhälle.

På senare tid har andra elonister börjat ställa frågor om videoregeringsprogram så att de kan lägga ut egna videos på internetforumen. Det är då det börjar bli riktigt farligt.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Publik varning: se upp för elonisterna!

Inlägg av TiborBlomhall »

:lol: :lol: :lol:

(även om jag tycker vi är ganska så förstående mot de icke-troende... än så länge :twisted: )

Måste jag överge rakhyvel och tvål för att kunna bli en riktig sektledare överstepräst? :ugeek:
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

jag fikk ett anonymt brev på posten, som jag tænkte jag skulle publicera:

hej
jag ær en helt vanlig kille på 33 jordsnurr som har børjat fundera på meningen med livet. tidigare hade jag klara visioner om vad som var hæftigt och tufft och detta stod jag før. Før en tid sedan fick jag kontakt med en produkt som jag tyckte var lite konstig och løjlig, samtidigt som en massa mænniskor pratade om att detta var framtiden. Jag førstod ingenting, tills jag sjælv fick nærkontakt med denna produkt och børjade då och då helt utan sjælvkontroll hæva ur mig en del av de argument jag tidigare hørt från dessa knæppa anhængare. Tiden gick och pløtsligt hade jag helt anammat deras vision och t.o.m børjat tænka på att sjælv inførskaffa produkten. Jag førstår inte hur det gick till och inte heller min lækare kan førklara fenomenet. Efter att ha haft produkten i min ægo under ett antal månader och æven blivit indragen i den anknutna sekt som ligger tætt knuten till produkten, så har mitt liv mer och mer børjat kretsa just runt denna produkt och speciellt i tiden då jag inte har møjlighet att nyttja produkten ær jag hænvisad till sektens forum dagarna i ænda. Till en børjan var detta trevligt och vælkomnande, man fick snælla tillrop nær man gjort något fint med produkten eller kommit på någon bra detalj. Efter en tid, så børjade dock vindarna vænda, trevliga tillrop blev till hætsande burop och hærskartekniker dær ens egan beteende systematiskt skulle ersættas med den inre kretsens metoder, som anses vara den enda vægen till paradiset. Ett antal førsøk på att få in en annan vinkling i diverse æmnen och den då møtande kylan har fått mig att børja tvivla. Kanske det finns ett liv utanfør sekten? Kanske det går att gøra andra saker på dagarna? Men det ær svårt, man får inget gehør før dessa tankar, de slås ner med våldsam kraft på de som inte føljer strømmen, så dærfør har jag børjat leta efter møjligheter till att bygga upp ett eget nætverk med oliktænkare. Det behøvs dock en hel del propagandamaterial, men jag ær i gång med att infiltrera kærngruppen før att få insyn i deras propagandamaskineri med avancerade datorprogram etc. Snart ær koden knæckt, snart ska jag lyckas vænda folk och visa vad som ær den riktiga vægen in i himlens cirkulationsplats.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn381

Inlägg av Bjorn »

... och en egen tidräkning har de. Där snart kan betyda ganska länge och höst betyder vinter osv. Min inte kritisera bara försöka tolka ...
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

HelectriC skrev:
jag fikk ett anonymt brev på posten, som jag tænkte jag skulle publicera:

hej
jag ær en helt vanlig kille på 33 jordsnurr som har børjat fundera på meningen med livet. tidigare hade jag klara visioner om vad som var hæftigt och tufft och detta stod jag før. Før en tid sedan fick jag kontakt med en produkt som jag tyckte var lite konstig och løjlig, samtidigt som en massa mænniskor pratade om att detta var framtiden. Jag førstod ingenting, tills jag sjælv fick nærkontakt med denna produkt och børjade då och då helt utan sjælvkontroll hæva ur mig en del av de argument jag tidigare hørt från dessa knæppa anhængare. Tiden gick och pløtsligt hade jag helt anammat deras vision och t.o.m børjat tænka på att sjælv inførskaffa produkten. Jag førstår inte hur det gick till och inte heller min lækare kan førklara fenomenet. Efter att ha haft produkten i min ægo under ett antal månader och æven blivit indragen i den anknutna sekt som ligger tætt knuten till produkten, så har mitt liv mer och mer børjat kretsa just runt denna produkt och speciellt i tiden då jag inte har møjlighet att nyttja produkten ær jag hænvisad till sektens forum dagarna i ænda. Till en børjan var detta trevligt och vælkomnande, man fick snælla tillrop nær man gjort något fint med produkten eller kommit på någon bra detalj. Efter en tid, så børjade dock vindarna vænda, trevliga tillrop blev till hætsande burop och hærskartekniker dær ens egan beteende systematiskt skulle ersættas med den inre kretsens metoder, som anses vara den enda vægen till paradiset. Ett antal førsøk på att få in en annan vinkling i diverse æmnen och den då møtande kylan har fått mig att børja tvivla. Kanske det finns ett liv utanfør sekten? Kanske det går att gøra andra saker på dagarna? Men det ær svårt, man får inget gehør før dessa tankar, de slås ner med våldsam kraft på de som inte føljer strømmen, så dærfør har jag børjat leta efter møjligheter till att bygga upp ett eget nætverk med oliktænkare. Det behøvs dock en hel del propagandamaterial, men jag ær i gång med att infiltrera kærngruppen før att få insyn i deras propagandamaskineri med avancerade datorprogram etc. Snart ær koden knæckt, snart ska jag lyckas vænda folk och visa vad som ær den riktiga vægen in i himlens cirkulationsplats.
Jag var med på allt du skrev men blev lite fundersam där om huruvida man behöver blinka när man skall in i himlens cirkulationsplats. Det känns ju som att det kan gå åt helvete om man gör fel ;).
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

HelectriC skrev:
Efter en tid, så børjade dock vindarna vænda, trevliga tillrop blev till hætsande burop och hærskartekniker dær ens egan beteende systematiskt skulle ersættas med den inre kretsens metoder, som anses vara den enda vægen till paradiset.
Som vanligt är det väl inte personen i filmen som har skrivit brevet, men jag tycker mig lukta mig till kritik mot de som kritiserar icke-blinkare i rondeller :)

För övrigt så kan du utan problem skriva Ä och Ö på ett norskt tangentbord. Tryck på knappen som ser ut så här:
Bild
och därefter bokstaven O (om du vill skriva Ö), eller bokstaven A (om du vill skriva Ä).

Det gör det lite lättare att läsa.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Som alla riktiga sekter måste vi ju ha en uppsättning dödssynder, och att inte blinka sig ur rondeller kan ju absolut kvala in som #1 på den listan ;)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Herr X skrev:
HelectriC skrev:
Efter en tid, så børjade dock vindarna vænda, trevliga tillrop blev till hætsande burop och hærskartekniker dær ens egan beteende systematiskt skulle ersættas med den inre kretsens metoder, som anses vara den enda vægen till paradiset.
Som vanligt är det väl inte personen i filmen som har skrivit brevet, men jag tycker mig lukta mig till kritik mot de som kritiserar icke-blinkare i rondeller :)

För övrigt så kan du utan problem skriva Ä och Ö på ett norskt tangentbord. Tryck på knappen som ser ut så här:
Bild
och därefter bokstaven O (om du vill skriva Ö), eller bokstaven A (om du vill skriva Ä).

Utan att nämna några namn, men min slutsats är att om man inte orkar blinka så orkar man inte heller trycka på extraknappar för svenskt ä, ö. Om iPad brukas så är det enklare att byta tangentbord. Jag tror inte att killen i filmen orkar trycka på en extratangent varje gång han vill skriva ä, ö. Läsaren får helt enkelt bli lite internationell och klara att läsa norska æ och ø!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

danni skrev:
Som alla riktiga sekter måste vi ju ha en uppsättning dödssynder, och att inte blinka sig ur rondeller kan ju absolut kvala in som #1 på den listan ;)

Dödssynder kan inte myntas av andra än översteprästen och än har inte denne tagit upp temat i översterådet (vad jag har hört)
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

Herr X skrev:
HelectriC skrev:

Skrev ett program som HelectriC kan använda. http://1drv.ms/1F1ycTt <--- Nerladdning till Windows

1. HelectriC skriver sin text med norska tecken
2. HelectriC kopierar texten och klistrar in det i "HelectriC Translator"
3. HelectriC klickar på Translate och får då se något obekant, nämligen en blinkersindikator blinka tre gånger och texten blir sedan översatt
4. HelectriC kopierar den översatta texten och in i posten

Och ja, jag har lite tid att slå ihjäl just idag :)
HelectriC.png
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

chpaulin skrev:
Skrev ett program som HelectriC kan använda. Nerladdning till Windows
Innehåller detta måhända ett virus som infekterar Model S med funktionen "autoblink"?
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

Surfaren skrev:
chpaulin skrev:
Skrev ett program som HelectriC kan använda. Nerladdning till Windows
Innehåller detta måhända ett virus som infekterar Model S med funktionen "autoblink"?
Det hade vart nått det :D

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

När ni ändå pratar blinkers. Borde man inte kunna koppla blinkersen till GPSen. Jag har två stäälen där jag kör ofta, en lång svag höger böj och sedan en kort raksträcka innan höger avtagsvägen. Blinkar man i böjen släpper blinkersen 20 m innan avtagsvägen, väldigt irriterande och borde gå att lösa.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Pontus skrev:
När ni ändå pratar blinkers. Borde man inte kunna koppla blinkersen till GPSen. Jag har två stäälen där jag kör ofta, en lång svag höger böj och sedan en kort raksträcka innan höger avtagsvägen. Blinkar man i böjen släpper blinkersen 20 m innan avtagsvägen, väldigt irriterande och borde gå att lösa.
Nej, just detta finns det dessvärre inte stöd för i GPS-protokollet.
I klassen gpsLocator, finns en funktion som heter blink10meters(), som accepterar boolean-argumenten startBlink och stopBlink, men det är det närmaste du kommer :(
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Och ja, jag har lite tid att slå ihjäl just idag :)[/quote]

:D :D :D
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

HelectriC skrev:
chpaulin skrev:
Testat det? :D

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

chpaulin skrev:
HelectriC skrev:
chpaulin skrev:
Testat det? :D
Att slå ihjäl tid? Nej, jag sysslar inte med sånt, slår bara på sandsäck.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

HelectriC skrev:
Tänkte programmet jag skrev? :) Skrev faktiskt ett, no kidding!

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

chpaulin skrev:
Jag rotade fram en gammal stenåldersdator och testade ditt program! Kul att få testa Windows igen, jag hade alldeles glömt av hur uselt det är!

Recension:
Applikationen du gjort löser helt klart ett stort problem för personer som behöver hjälp med att lära sig hur en blinker fungerar och som har problem med att översätta norska tecken till svenska. Jag ger det 5 bananer av 5!
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

Herr X skrev:
chpaulin skrev:
Jag rotade fram en gammal stenåldersdator och testade ditt program! Kul att få testa Windows igen, jag hade alldeles glömt av hur uselt det är!

Recension:
Applikationen du gjort löser helt klart ett stort problem för personer som behöver hjälp med att lära sig hur en blinker fungerar och som har problem med att översätta norska tecken till svenska. Jag ger det 5 bananer av 5!
Haha stenåldersdator javisst :) Skall inte gå in på det snåriga spåret nu utan jag tycker att vi bestämmer att du har fel :)

Åh 5/5 bananer förresten, inte illa för ett program skrivet på 5 minuter :)

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

chpaulin skrev:
Gissar att den blinkade pilen tog längst tid. Boxarna och regexen kan inte stått för en stor andel av de fem minuterna :)
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

chpaulin skrev:
HelectriC skrev:
Jaha haha, det var ett riktigt program alltså :D nej, fick inte testat det på windowsmaskinen innan jag stängde av för dagen. Nu är det bara iPad.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

Herr X skrev:
chpaulin skrev:
Gissar att den blinkade pilen tog längst tid. Boxarna och regexen kan inte stått för en stor andel av de fem minuterna :)
Ja hitta pilarna tog nog längst tid :) My best work ;)

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Skriv svar