Du som köpt beg elbil hos en bilhandlare, har du fått en batterirapport som visar skicket på batteriet?
Intressant är att få veta hur många kWh som finns kvar och laddhastighet.
Nissan ger ju detaljerad besiktningsrapport plus konditionsrapport för ditt batteri.
När du väljer en Nissan CARED4-bil får du inte bara fördelarna med en bil som är mindre än 6 år gammal och gått mindre än 150000 km, du får också fördelarna med vårt CARED4-löfte, som erbjuder dig total sinnesro under ditt ägarskap. Det är som att köpa en ny bil, utan att egentligen köpa en ny bil.
Exempel vad som ingår:
Varje CARED4-bil kommer med 1-års utökad garanti
Detaljerad besiktningsrapport plus konditionsrapport för ditt batteri på elbilar
Full servicehistoria
Bytesrätt inom 30 dagar eller 2 000 km plus en dags provkörning på elbilar
Fri lånebil och gratis fordonskontroll
Förlängd Nissan Assistans
Prisgaranti på service
Klar att ladda (Priset för din Nissan CARED4-elbil inkluderar alltid batteriet och en Nissan EVSE-laddkabel)
Får man verkligen en riktig batterirapport från Nissan? De jag har fått vid service är mest trams som visar hur många staplar som är kvar. Vill man ha bättre data är det Leafspy och en ODB-dongel som gäller.
På vår Volvo V60 laddhybrid fick vi i alla fall ingenting om batteriet från Upplands Motor, bara tre månaders MRF garanti. Det var dags för service så det blev till att lämna in den strax efter köpet men jag minns inte att serviceprotokollet skulle ha innehållit några detaljer om batteriets status heller.
Får man verkligen en riktig batterirapport från Nissan? De jag har fått vid service är mest trams som visar hur många staplar som är kvar. Vill man ha bättre data är det Leafspy och en ODB-dongel som gäller.
På vår Volvo V60 laddhybrid fick vi i alla fall ingenting om batteriet från Upplands Motor, bara tre månaders MRF garanti. Det var dags för service så det blev till att lämna in den strax efter köpet men jag minns inte att serviceprotokollet skulle ha innehållit några detaljer om batteriets status heller.
Vet inte om man ska skratta eller gråta. Men som jag förstått det så saknar de flesta biltillverkare som säljer elbilar i Sverige utrustning till att testa batterierna, hur ska man lixom komma någon vart med ett garantiärende?
Är nog bara Volvo som erkände. Hörde om en kille som skulle få sin WV testad och höll på fram och tillbaka, till sist hade de ordnat fram grejer och kompetens, så fick han en jävla felrapport på 12 volts batteriet och förväntades betala runt 2000 kr. Slapp dock betala
Får man verkligen en riktig batterirapport från Nissan? De jag har fått vid service är mest trams som visar hur många staplar som är kvar. Vill man ha bättre data är det Leafspy och en ODB-dongel som gäller.
På vår Volvo V60 laddhybrid fick vi i alla fall ingenting om batteriet från Upplands Motor, bara tre månaders MRF garanti. Det var dags för service så det blev till att lämna in den strax efter köpet men jag minns inte att serviceprotokollet skulle ha innehållit några detaljer om batteriets status heller.