Jag är nästan säker att du inte ens har en bild kvar på din M3 när FSD blir verklighet.taliz skrev:Läste du överhuvudtaget något av vad jag skrev?nek0 skrev:Du måste vakna nån gång. Tror du verkligen att bara Tesla utvecklar självkörande bilar.taliz skrev:Har inte sett något tecken på att "konkurrensen ökar". Tvärtom verkar övriga tillverkare ännu inte ens insett att de måste satsa rejält på självkörning. De är i samma läge som de var gällande elbilar för några år sen. De tänker att om det slår så kan de köpa in det av nån underleverantör. Good luck with that...Jeppe_E skrev:taliz skrev:Dvs det är så gott som garanterat att FSD faktiskt kommer bli betydligt bättre, och dyrare, på sikt.![]()
Ja, utgår man från ingenting, så är ju allting en förbättring. Men, det kommer att vara väldigt svårt att ta mer betalt i takt med att konkurrensen ökar, vilket den kommer att göra. Betydligt snabbare än vad Tesla kan utveckla FSD-konceptet (de har ju ändå hållt på några år med att lova saker som inte kommer) Tesla lyckades ju inte ens få igeon NoA i EU utan att föraren själv måste initiera filbytet.
Idag handlar allt om AI och neural networks, inte ens Mobileye har en chans där då alla bilar som kör deras system är "offline".
Kolla filmen [/yt]Hur mycket krävs för att flytta den här tekniken till vanliga bilar?
Jag har inte sett någon film där Tesla kör lika bra som den här.
Återigen, Tesla har en halv miljon bilar som samlar data. Närmaste konkurrenten har kanske 50-100st.
Det är som att säga att Kalles grill på hörnet kommer konkurrera ut McDonalds.
FSD dyrare från 16 augusti
Moderator: Redaktion
Re: FSD dyrare från 16 augusti
Men Kalles grill på hörnet serverar ju goda, hemmagjorda hamburgare med omsorg och inte processade "kan-innehålla-spår-av-kött" hamburgare till människor som kör på autopilot... Måste...stanna...på...McDonalds...taliz skrev:Det är som att säga att Kalles grill på hörnet kommer konkurrera ut McDonalds.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
ja visst kommer det lite åt gången och det som hitills har presenterats är ju inte mycket att hänga i granen. För att få folk att betala stora pengar måste hela konceptet vara användbart, inte bara små delar. Och per idag är det inget helhetskoncept som funkar, ergo folk är inte intresserade av att betala stora summor. Köper du en ny Tesla idag, så är den knappt värd nåt om 10 år och att då försöka få 100 000 mer från en begagnatköpare blir nog väldigt svårt kontra en bil utan FSD.taliz skrev:Det kommer funktion för funktion, inget "pang bom nu funkar allt".HelectriC skrev:ja, det är klart att uppfattningen kommer ändras när tekniken är mogen. Men NÄR sker det? Knappast de närmsta åren. Och knappast inom ekonomisk livstid för en bil du köper idag.
Första exemplet är ju NoA. Sen kommer stop/rödljus-hantering osv.
Närmaste åren kommer det hända väldigt mycket.
Men likt Hotz tror jag knappast vi ser några robotaxis redan nästa år.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Väldigt många betalade ungefär lika mkt för autopilot som FSD nu kostar. Majoriteten av de som köpte en S eller X innan 3an fanns skulle jag vilja påstå.HelectriC skrev:ja visst kommer det lite åt gången och det som hitills har presenterats är ju inte mycket att hänga i granen. För att få folk att betala stora pengar måste hela konceptet vara användbart, inte bara små delar. Och per idag är det inget helhetskoncept som funkar, ergo folk är inte intresserade av att betala stora summor. Köper du en ny Tesla idag, så är den knappt värd nåt om 10 år och att då försöka få 100 000 mer från en begagnatköpare blir nog väldigt svårt kontra en bil utan FSD.taliz skrev:Det kommer funktion för funktion, inget "pang bom nu funkar allt".HelectriC skrev:ja, det är klart att uppfattningen kommer ändras när tekniken är mogen. Men NÄR sker det? Knappast de närmsta åren. Och knappast inom ekonomisk livstid för en bil du köper idag.
Om något bevisar det att folk är villiga att betala bra för en funktion som hjälper dem i vardagen.
När tex NoA, stop/rödljus och rondeller funkar skapligt kommer väldigt många slanta upp för FSD, även om det fortfarande är långt ifrån nivå 5.
De funktionerna är troligen inte alltför långt bort.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Nja... "många" av de som köpte MS & MX innan 3:an fanns var företagsköpta bilar, jag skulle vilja påstå att de allra flesta faktiskt var leasingbilar. Inte jättemånga som köper bil privat för de pengarna (nej, faktiskt inte). Så, det är en ganska dålig parallell att dra. Så det bevisar faktiskt inte så mycket, mer än möjligen att Elon lyckas dupera många. Det är ju en hel del som har varit irriterade över att det såldes FSD på AP2 bilar som det sedan visar sig att de bilarna aldrig kommer att få FSD. Vad händer om Tesla helt plötsligt säger, för att FSD skall fungera fullt ut, så krävs HW4.0?taliz skrev:Väldigt många betalade ungefär lika mkt för autopilot som FSD nu kostar. Majoriteten av de som köpte en S eller X innan 3an fanns skulle jag vilja påstå.HelectriC skrev:ja visst kommer det lite åt gången och det som hitills har presenterats är ju inte mycket att hänga i granen. För att få folk att betala stora pengar måste hela konceptet vara användbart, inte bara små delar. Och per idag är det inget helhetskoncept som funkar, ergo folk är inte intresserade av att betala stora summor. Köper du en ny Tesla idag, så är den knappt värd nåt om 10 år och att då försöka få 100 000 mer från en begagnatköpare blir nog väldigt svårt kontra en bil utan FSD.taliz skrev:Det kommer funktion för funktion, inget "pang bom nu funkar allt".HelectriC skrev:ja, det är klart att uppfattningen kommer ändras när tekniken är mogen. Men NÄR sker det? Knappast de närmsta åren. Och knappast inom ekonomisk livstid för en bil du köper idag.
Om något bevisar det att folk är villiga att betala bra för en funktion som hjälper dem i vardagen.
När tex NoA, stop/rödljus och rondeller funkar skapligt kommer väldigt många slanta upp för FSD, även om det fortfarande är långt ifrån nivå 5.
Senast redigerad av Jeppe_E, redigerad totalt 1 gånger.
Elon har väl redan sagt att FSD kräver HW3?. Vad händer om Tesla helt plötsligt säger, för att FSD skall fungera fullt ut, så krävs HW3.0?
Ja, se.. man blandar ihop detTymrev skrev:Elon har väl redan sagt att FSD kräver HW3?. Vad händer om Tesla helt plötsligt säger, för att FSD skall fungera fullt ut, så krävs HW3.0?

HW4.0 då

OpenPilot från Comma.ai verkar köra sin lösning in en SmartPhone. Undrar hur de klarar det? De klarar tydligen nivå 2 idag och på sikt nivå 5 enligt klippet med George Hotz ovan.
Model S P85 2014
Model S Plaid 2023
Model S Plaid 2023
Har ni tänkt på att på alla språk utom svenska så står det att trafikljus och körning i stan kommer senare i år. Men på svenska står det bara senare.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Liten ovetenskaplig undersökning visar att 70% av Model3 ägarna (66 av 94) har valt att INTE köpa till FSD... merparten är privatköp.taliz skrev:Väldigt många betalade ungefär lika mkt för autopilot som FSD nu kostar. Majoriteten av de som köpte en S eller X innan 3an fanns skulle jag vilja påstå.HelectriC skrev:ja visst kommer det lite åt gången och det som hitills har presenterats är ju inte mycket att hänga i granen. För att få folk att betala stora pengar måste hela konceptet vara användbart, inte bara små delar. Och per idag är det inget helhetskoncept som funkar, ergo folk är inte intresserade av att betala stora summor. Köper du en ny Tesla idag, så är den knappt värd nåt om 10 år och att då försöka få 100 000 mer från en begagnatköpare blir nog väldigt svårt kontra en bil utan FSD.taliz skrev:Det kommer funktion för funktion, inget "pang bom nu funkar allt".HelectriC skrev:ja, det är klart att uppfattningen kommer ändras när tekniken är mogen. Men NÄR sker det? Knappast de närmsta åren. Och knappast inom ekonomisk livstid för en bil du köper idag.
Men jag förutsätter att du kommer att vifta bort detta som FUD.. Så bevisligen inte.
- GreenMachine
- Teslaägare
Jeppe_E skrev:Liten ovetenskaplig undersökning visar att 70% av Model3 ägarna (66 av 94) har valt att INTE köpa till FSD... merparten är privatköp.taliz skrev:Väldigt många betalade ungefär lika mkt för autopilot som FSD nu kostar. Majoriteten av de som köpte en S eller X innan 3an fanns skulle jag vilja påstå.HelectriC skrev:ja visst kommer det lite åt gången och det som hitills har presenterats är ju inte mycket att hänga i granen. För att få folk att betala stora pengar måste hela konceptet vara användbart, inte bara små delar. Och per idag är det inget helhetskoncept som funkar, ergo folk är inte intresserade av att betala stora summor. Köper du en ny Tesla idag, så är den knappt värd nåt om 10 år och att då försöka få 100 000 mer från en begagnatköpare blir nog väldigt svårt kontra en bil utan FSD.taliz skrev:Det kommer funktion för funktion, inget "pang bom nu funkar allt".HelectriC skrev:ja, det är klart att uppfattningen kommer ändras när tekniken är mogen. Men NÄR sker det? Knappast de närmsta åren. Och knappast inom ekonomisk livstid för en bil du köper idag.
Men jag förutsätter att du kommer att vifta bort detta som FUD.. Så bevisligen inte.
Ingen 3:a dock men jag hade lätt lagt till FSD till min X om det i praktiken i alla fall hade fungerat ”nästan” så som det marknadsförs. Hade inte behövt vara FSD utan det hade för min del räckt med en väl fungerande Autopilot från påfart till avfart på motorväg och som inte resulterar i hjärtinfarkt.
Missade du att jag skrev autopilot och inte FSD?Jeppe_E skrev:Nja... "många" av de som köpte MS & MX innan 3:an fanns var företagsköpta bilar, jag skulle vilja påstå att de allra flesta faktiskt var leasingbilar. Inte jättemånga som köper bil privat för de pengarna (nej, faktiskt inte). Så, det är en ganska dålig parallell att dra. Så det bevisar faktiskt inte så mycket, mer än möjligen att Elon lyckas dupera många. Det är ju en hel del som har varit irriterade över att det såldes FSD på AP2 bilar som det sedan visar sig att de bilarna aldrig kommer att få FSD. Vad händer om Tesla helt plötsligt säger, för att FSD skall fungera fullt ut, så krävs HW4.0?taliz skrev:Väldigt många betalade ungefär lika mkt för autopilot som FSD nu kostar. Majoriteten av de som köpte en S eller X innan 3an fanns skulle jag vilja påstå.HelectriC skrev:ja visst kommer det lite åt gången och det som hitills har presenterats är ju inte mycket att hänga i granen. För att få folk att betala stora pengar måste hela konceptet vara användbart, inte bara små delar. Och per idag är det inget helhetskoncept som funkar, ergo folk är inte intresserade av att betala stora summor. Köper du en ny Tesla idag, så är den knappt värd nåt om 10 år och att då försöka få 100 000 mer från en begagnatköpare blir nog väldigt svårt kontra en bil utan FSD.taliz skrev:Det kommer funktion för funktion, inget "pang bom nu funkar allt".HelectriC skrev:ja, det är klart att uppfattningen kommer ändras när tekniken är mogen. Men NÄR sker det? Knappast de närmsta åren. Och knappast inom ekonomisk livstid för en bil du köper idag.
Vad har köpemetoden med saken att göra?
Återigen, majoriteten betalade för autopilot när det kostade ungefär lika mkt som FSD gör idag. Dvs de funktioner som erbjöds lockade folk att ta fram plånboken, trots att autopilot inte erbjöd full självkörning.
Jag är övertygad om att FSD närmaste åren kommer bli lika lockande för majoriteten, allt eftersom ny funktionalitet erbjuds.
Alla bilar med AP2 är ju enkla att uppgradera, det var ju tom ett av grundkraven när dom utvecklade HW3. Behöver bara byta ut compute-modulen. Plug n play.
Med tanke på att FSD enligt vissa bara är "luft" är 30% ingen dålig siffra. Det lär dubbleras när några av de funktioner jag listade tidigare erbjuds.Jeppe_E skrev:Liten ovetenskaplig undersökning visar att 70% av Model3 ägarna (66 av 94) har valt att INTE köpa till FSD... merparten är privatköp.taliz skrev:Väldigt många betalade ungefär lika mkt för autopilot som FSD nu kostar. Majoriteten av de som köpte en S eller X innan 3an fanns skulle jag vilja påstå.HelectriC skrev:ja visst kommer det lite åt gången och det som hitills har presenterats är ju inte mycket att hänga i granen. För att få folk att betala stora pengar måste hela konceptet vara användbart, inte bara små delar. Och per idag är det inget helhetskoncept som funkar, ergo folk är inte intresserade av att betala stora summor. Köper du en ny Tesla idag, så är den knappt värd nåt om 10 år och att då försöka få 100 000 mer från en begagnatköpare blir nog väldigt svårt kontra en bil utan FSD.taliz skrev:Det kommer funktion för funktion, inget "pang bom nu funkar allt".HelectriC skrev:ja, det är klart att uppfattningen kommer ändras när tekniken är mogen. Men NÄR sker det? Knappast de närmsta åren. Och knappast inom ekonomisk livstid för en bil du köper idag.
Jag får uppdatera lite...taliz skrev:Med tanke på att FSD enligt vissa bara är "luft" är 30% ingen dålig siffra. Det lär dubbleras när några av de funktioner jag listade tidigare erbjuds.Jeppe_E skrev:Liten ovetenskaplig undersökning visar att 70% av Model3 ägarna (66 av 94) har valt att INTE köpa till FSD... merparten är privatköp.taliz skrev:
Väldigt många betalade ungefär lika mkt för autopilot som FSD nu kostar. Majoriteten av de som köpte en S eller X innan 3an fanns skulle jag vilja påstå.
88 av 111 har valt bort FSD. Så, 79,3%. Räknar man bara privatköp är siffran aningen högre, 60 av 75 väljer bort FSD, dvs 80%. Naturligtvis kommer andelen att öka den dagen som Tesla faktiskt erbjuder något för pengarna som ägarna tycker det är värt. Men jag är övertygad om att det finns en smärtgräns för folk och jag tror den är nådd redan idag. Helt enkelt så att det inte är värt en mindre småbil för att få den funktionaliteten.
... Och oavsett om man tycker det är ett fynd eller rån att köpa FSD, och oavsett vilka funktioner som kommer introduceras inom de närmaste åren så spelar det ingen roll. Att få igenom Elons våta dröm genom de regulatoriska kvarnarna kommer ta lång tid. Mycket lång tid. Tills dess blir det till att rycka i rattkrasen var trettionde sekund.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
AP var uppenbarligen värt "en mindre småbil". FSD lär bli värt betydligt mer.Jeppe_E skrev:Jag får uppdatera lite...taliz skrev:Med tanke på att FSD enligt vissa bara är "luft" är 30% ingen dålig siffra. Det lär dubbleras när några av de funktioner jag listade tidigare erbjuds.Jeppe_E skrev:Liten ovetenskaplig undersökning visar att 70% av Model3 ägarna (66 av 94) har valt att INTE köpa till FSD... merparten är privatköp.taliz skrev:
Väldigt många betalade ungefär lika mkt för autopilot som FSD nu kostar. Majoriteten av de som köpte en S eller X innan 3an fanns skulle jag vilja påstå.
88 av 111 har valt bort FSD. Så, 79,3%. Räknar man bara privatköp är siffran aningen högre, 60 av 75 väljer bort FSD, dvs 80%. Naturligtvis kommer andelen att öka den dagen som Tesla faktiskt erbjuder något för pengarna som ägarna tycker det är värt. Men jag är övertygad om att det finns en smärtgräns för folk och jag tror den är nådd redan idag. Helt enkelt så att det inte är värt en mindre småbil för att få den funktionaliteten.
Jag säger alltså inte att funktionaliteten som erbjuds idag är värd pengarna, åtminstone inte här(kanske i Kalifornien där NoA lär funka rätt bra). Men på säg fem års sikt är jag övertygad om att det kommer vara det.
..och det fattar alla som jobbar inom tillverkningsindustrin och har kontakt med regulatoriska myndigheter. Men jag valde att inte öppna den dörrenthemax skrev:... Och oavsett om man tycker det är ett fynd eller rån att köpa FSD, och oavsett vilka funktioner som kommer introduceras inom de närmaste åren så spelar det ingen roll. Att få igenom Elons våta dröm genom de regulatoriska kvarnarna kommer ta lång tid. Mycket lång tid. Tills dess blir det till att rycka i rattkrasen var trettionde sekund.

Men det är förstås inte Teslas fel, utan alla Europeiska märken som motarbetar Tesla med att få det godkänd genom intensivt lobbyarbete

taliz skrev:
AP var uppenbarligen värt "en mindre småbil". FSD lär bli värt betydligt mer.
Jag säger alltså inte att funktionaliteten som erbjuds idag är värd pengarna, åtminstone inte här(kanske i Kalifornien där NoA lär funka rätt bra). Men på säg fem års sikt är jag övertygad om att det kommer vara det.
33000 kr är aningen dyrare än vad andra märken tar för sin LKA, men så är den ju också bättre än andras (och sämre). AP är ett tillval som jag är helt övertygad om att de flesta väljer då det faktiskt tillför en funktion till bilen. Precis som du är inne på så kommer ägarna att köpa FSD när Tesla väl erbjuder något vettigt för pengarna, men jag är också övertygad att Tesla inte kan ta hur mycket som helst för det.
FSD dyrare från 16 augusti
AP kostade betydligt mer än 33k från början. Det fungerade också sämre än idag, ändå köpte majoriteten det.Jeppe_E skrev:taliz skrev:
33000 kr är aningen dyrare än vad andra märken tar för sin LKA, men så är den ju också bättre än andras (och sämre). AP är ett tillval som jag är helt övertygad om att de flesta väljer då det faktiskt tillför en funktion till bilen. Precis som du är inne på så kommer ägarna att köpa FSD när Tesla väl erbjuder något vettigt för pengarna, men jag är också övertygad att Tesla inte kan ta hur mycket som helst för det.
Visst, det var S och X köpare som är mindre priskänsliga än Model 3-köpare, men ändå.
Allt beror på hur mkt funktionalitet som släpps. Men full självkörning kommer vara värt(och kosta) flera hundra tusen kronor.
Kan dock tänka mig att Tesla kommer erbjuda flera olika steg, och som tidigare nämnts prenumeration.
Jag orkar inte mer... Diskutera med faktaresistenta människor.... "Flera hundra tusen kronor"... Over and out.
Jo, men visst! När gemene man köper bil för ca 250.000 så lägger dom säkert gladeligen flera hundra tusen på en komfortfunktion upp på det! Tjena, liksom!taliz skrev:AP kostade betydligt mer än 33k från början. Det fungerade också sämre än idag, ändå köpte majoriteten det.Jeppe_E skrev:taliz skrev:
Visst, det var S och X köpare som är mindre priskänsliga än Model 3-köpare, men ändå.
Allt beror på hur mkt funktionalitet som släpps. Men full självkörning kommer vara värt(och kosta) flera hundra tusen kronor.
Kan dock tänka mig att Tesla kommer erbjuda flera olika steg, och som tidigare nämnts prenumeration.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tycker att tesla är ”dålig” på att maximera extra utrustnings kontoHelectriC skrev:Jo, men visst! När gemene man köper bil för ca 250.000 så lägger dom säkert gladeligen flera hundra tusen på en komfortfunktion upp på det! Tjena, liksom!taliz skrev:AP kostade betydligt mer än 33k från början. Det fungerade också sämre än idag, ändå köpte majoriteten det.Jeppe_E skrev:taliz skrev:
Titta bara på de andra de tvingar dig att köpa tillbehör A för att den krävs för att du ska köpa tillbehör C men egentligen så behöver du köpa tillbehör D för atr A och C är inte kompatibelt med B

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Hörni, missar vi inte lite poängen med FSD här? Om bilarna blir självkörande innebär det att taxiresor blir i princip gratis. Totala försäljningen av bilar borde dyka när människor i städerna inser att de inte längre behöver äga en egen bil.
Det blir i princip omöjligt att bedriva taxiverksamhet utan FSD, vilket innebär att first mover advantage är gigantisk. Den som är först till marknaden får sälja alla dessa bilar och kan därför erfara ökad efterfrågan på sin produkt samtidigt som det blir tuffa tider för alla andra när den totala bilmarknaden imploderar.
Ovan naturligtvis grovt förenklat och det återstår att se hur lång tid det tar, men poängen är att det här inte handlar om huruvida det för en enskild kund är värt att lägga X antal hundratusen extra för FSD på en bil de ändå skulle köpt. Den avgörande förändringen är istället att all yrkestrafik i princip måste bli självkörande omgående och att den nya prisnivån på tjänsten transport gör att massor med tidigare bilkunder kommer välja bort att äga egen bil.
Jag köpte FSD med min bil för att hedga detta. Stor risk att jag byter bil innan jag får FSD, men begränsad (känd) kostnad. Omvänt, om det går snabbare än jag tror slipper jag stort (okänt) värdetapp den dagen jag vill sälja den vidare.
Extra faktor var att om det visar sig att min bil behöver ny hårdvara för FSD måste Tesla bjuda på det även om det blir för kostsamt för att de ska erbjuda eftermontering till andra än dem som redan köpt.
Tror med andra ord att det är mest sannolikt att folk här kommer få rätt om att jag slösade bort dessa 33K, men att det ändå var värt det eftersom det jag köpte var att slippa risken för betydligt större värdetapp. Den som lever får se.
Det blir i princip omöjligt att bedriva taxiverksamhet utan FSD, vilket innebär att first mover advantage är gigantisk. Den som är först till marknaden får sälja alla dessa bilar och kan därför erfara ökad efterfrågan på sin produkt samtidigt som det blir tuffa tider för alla andra när den totala bilmarknaden imploderar.
Ovan naturligtvis grovt förenklat och det återstår att se hur lång tid det tar, men poängen är att det här inte handlar om huruvida det för en enskild kund är värt att lägga X antal hundratusen extra för FSD på en bil de ändå skulle köpt. Den avgörande förändringen är istället att all yrkestrafik i princip måste bli självkörande omgående och att den nya prisnivån på tjänsten transport gör att massor med tidigare bilkunder kommer välja bort att äga egen bil.
Jag köpte FSD med min bil för att hedga detta. Stor risk att jag byter bil innan jag får FSD, men begränsad (känd) kostnad. Omvänt, om det går snabbare än jag tror slipper jag stort (okänt) värdetapp den dagen jag vill sälja den vidare.
Extra faktor var att om det visar sig att min bil behöver ny hårdvara för FSD måste Tesla bjuda på det även om det blir för kostsamt för att de ska erbjuda eftermontering till andra än dem som redan köpt.
Tror med andra ord att det är mest sannolikt att folk här kommer få rätt om att jag slösade bort dessa 33K, men att det ändå var värt det eftersom det jag köpte var att slippa risken för betydligt större värdetapp. Den som lever får se.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Exakt så. Majoriteten kommer inte köpa någon bil. De som ändå gör det får betala rejält extra för att alltid få sin egna privata kupé.Alfred skrev:Hörni, missar vi inte lite poängen med FSD här? Om bilarna blir självkörande innebär det att taxiresor blir i princip gratis. Totala försäljningen av bilar borde dyka när människor i städerna inser att de inte längre behöver äga en egen bil.
Att tänka att FSD är som nått "dyrt" tillbehör är verkligen att inte se skogen för alla träd...
Sen kommer du säkert kunna "låna" ut bilen till Teslas robo taxi och då spelar det ingen roll om du köpt FSD eller inte. De kan ju enkelt slå på den när de har bilen.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver