Golfvagn för frunken på Model S Dual Motor?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare

Golfvagn för frunken på Model S Dual Motor?

Inlägg av HenrikM76 »

Så till dagens I-landsproblem. Jag skulle vilja finna en golfvagn som jag ständigt kan ha liggande i frunken på min Model S. Har en ny S100D, så den lite mindre frunken men tänker det borde finnas någon vagn som blir så pass liten ihopfälld. Helst med hjulen fortfarande på. Testat 3 olika vagnar men ingen har fått plats av dem. Någon som har något tips eller idag redan kör samma lösning?
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare

Re: Golfvagn för frunken på Model S Dual Motor?

Inlägg av Daniel »

Har en RWD P85, men använder inte det "extra" utrymmet som finns i frunken på min bil vs AWD för att få plats med denna: https://www.alecsgolf.se/axglo-golfvagn ... -lite.html (den finns i fler färger)

Mycket nöjd med vagnen generellt. Väldigt enkel att fälla upp/ihop och tar väldigt lite plats. Behöver inte ta bort hjul eller någonting annat heller för att den ska gå in.
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare

Inlägg av Daniel »

Bumpar denna då jag insåg i helgen att frunken är bra mycket mindre än vad jag föreställt mig, varpå mitt eget svar inte hjälper....

Någon som hittat en vagn som får plats i frunken på en AWD?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Daniel skrev:
Bumpar denna då jag insåg i helgen att frunken är bra mycket mindre än vad jag föreställt mig, varpå mitt eget svar inte hjälper....

viktigt är också om det är en AWD facelift eller classic? Faceliftbilarna har mindre frunk än classic (även om båda är AWD) pga HEPA-filtret.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare

Inlägg av Daniel »

HelectriC skrev:
Daniel skrev:

viktigt är också om det är en AWD facelift eller classic? Faceliftbilarna har mindre frunk än classic (även om båda är AWD) pga HEPA-filtret.
Ah, bra där! Facelift handlar det om.
Användarvisningsbild
lejon1
Teslaägare

Inlägg av lejon1 »

Ju-Star och Ju -Cad går lätt in. Båda elvagnar men det finns även som vanlig skjut vagn.
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare

Inlägg av HenrikM76 »

Jag gav själv upp och köpte en vagn där det iaf räcker att jag tar bort ett hjul......hittade nån vagn jag glömt bort som gick in hel, men den hade så mycket brister som vagn i övrigt så jag skippade den och fann en bra kompromiss till slut.
https://www.dormy.com/se/iq360?articleid=10016
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare

Inlägg av Daniel »

Tack för tipset!
Blir att åka till Dormy och prova. Att ta bort ett av hjulen är en ok kompromiss för att slippa ”slösa” utrymme där bak.
Verdi

Inlägg av Verdi »

Bärbag? Eller är det omodernt nuförtiden?

ps. Varför går man med bagen framför sig nu? Ser lite lustigt ut.
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare

Inlägg av Daniel »

Verdi skrev:
Bärbag? Eller är det omodernt nuförtiden?

ps. Varför går man med bagen framför sig nu? Ser lite lustigt ut.
Personligen blir jag för trött i slutet av ronden för att bära. Vill inte att bärandet av bagen ska vara ett skäl till sämre prestation på banan.

De flesta vagnar går att såväl dra som att skjuta framför sig, men det är oftast enklare/smidigare att skjuta vagnen framför sig.
Skriv svar