DI ledare lon Musks porträtt borde sitta på väggen hos alla

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
jtesla
Teslaägare

DI ledare lon Musks porträtt borde sitta på väggen hos alla

Inlägg av jtesla »

Kul artikel i dagens DI
http://www.di.se/artiklar/2015/9/11/led ... nnovation/

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Re: DI ledare lon Musks porträtt borde sitta på väggen hos a

Inlägg av Teslaspolen »

"...med målet att ta 80.000 människor till Mars."

Nu var dom allt försiktiga. Nog för att 80 000 är väldigt mycket i rymndsammanhang, men det rör ju faktiskt sig om 1 000 000 människor! Men annars en trevlig artikel som borde i alla fall ge en och annan känga till kritiker.

"Elon Musk vill atombomba Mars" som är en länkad artikel, snacka om sensationsrubrik.
Användarvisningsbild
Elputte

Inlägg av Elputte »

Intressant läsning. Men det stämmer säkert det hon skriver. (Att ha hans porträtt på väggen är ju självklart för oss :) )
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Gjordes något fel vid leveransen av min bil? Jag fick inget porträtt.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Jag känner faktiskt inte helt igen det samhälle som Phelps beskriver och som artikelförfattaren citerar.

Jag upplever inte att entreprenörer har det så svårt som man påskiner, och tycker tvärt om att det är ett historiskt högt tempo i innoverandet i världen. De har mjukvarujättarna Apple och Microsoft som exempel i artikeln, men båda dessa har ju varit enormt innovationsdrivande. Apples smarttelefon har revolutionerat världen och på grund av denna ser samhället väldigt annorlunda ut idag än det gjorde bara 2006 (året innan första iPhone lanserades).

Ser att problemen som beskrivs kan förekomma i särskilda specifika branscher där produktutvecklandet står för den stora risken, men inom de stora tillväxtbranscherna (energi, mjukvara etc.) så är risken mer marknadsmässig (kommer någon att vara betalningsvillig för den produkt/tjänst jag försöker sälja).
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Kanske är en trend som pågått ett tag och jag missat :oops: Men för mig känns det som att Elon återinfört den positiva inställningen till teknik och utveckling. Vi är kanske inte tillbaka till 50-60-talet än men lite åt det hållet.
Under väldigt många år så har det varit vi förstör det, vi släpper ut sånt och vi slösar med resurser eller tillväxten är slut nu osv. Nu kommer någon som säger, vi kan åka till Mars och på jorden där kan du färdas grattis på solenergi. Jag tycker det är förbaskat upplyftande!
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Pontus skrev:
Gjordes något fel vid leveransen av min bil? Jag fick inget porträtt.
Ändå, du behöver säkert bara hitta tätt kod till bildskärmen. ;)
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

LarsL skrev:
Kanske är en trend som pågått ett tag och jag missat :oops: Men för mig känns det som att Elon återinfört den positiva inställningen till teknik och utveckling. Vi är kanske inte tillbaka till 50-60-talet än men lite åt det hållet.
Jag håller verkligen med om att det på senare tid börjat visa sig ett globalt intresse för stora och spännande teknikprojekt, och en teknikoptimism och tro på teknik som vi inte sett sedan 60-talets rymdprogram.
Men jag tror inte att Musk har format världen, utan snarare att han är en pusselbit som passar bra in i den nyväckta tron på teknikutveckling som lösningen på våra globala utmaningar.

När vi nu börjat tro på teknik igen behövde vi en Messias. Jag tror att det stod en sådan plats tom och att Musk fyllde den.
Tror att tron på teknik som lösningen på samhällsproblem går i vågor - jag tror inte att Musk och hans idéer hade haft samma genomslag om han dykt upp under 70-talets röda våg.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Så är det säkert. Men någon måste ju ta klivet in i den rollen. Kanske har mycket dämpats av att det lättaste sättet att nå framgång har varit med mjukvara. Men mjukvara kommer aldrig ta oss till Mars, det kommer inte ens kunna skapa den energi vi behöver för att köra mjukvaran.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

Teslaspolen skrev:

"Elon Musk vill atombomba Mars" som är en länkad artikel, snacka om sensationsrubrik.
image.jpg
Skriv svar