Nyckel till avtagbar dragkrok
Moderator: Redaktion
Nyckel till avtagbar dragkrok
Hej! Undrar om någon vet var man kan köpa en extra nyckel till den avtagbara dragkroken? Tacksam för svar!!!!
Re: Nyckel till avtagbar dragkrok
Besiktning snart? Inser att jag inte har helt koll på var min är...nilpen skrev:Hej! Undrar om någon vet var man kan köpa en extra nyckel till den avtagbara dragkroken? Tacksam för svar!!!!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
När jag tatt bort min så kan jag inte ens dra ur den... så nyckeln e konstant fast utöver när kroken sitter på :0
Min krok sitter på men besiktningsman lär vilja plocka bort den...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Det finns två nycklar i dragkroksväskan. Dom har en liten orange/röd rund Plopp som man ska hålla i.
Det är den röda ploppen man ser när man öppnar påsen/ väskan.
Nyckeln kan man få loss från kroken genom att trycka på den lilla stålkulan som sitter på dragkrokens "pinne". Den som man sticker upp i fästet i bilen.
Kan ta bild ikväll och visa om nån vill se
Det är den röda ploppen man ser när man öppnar påsen/ väskan.
Nyckeln kan man få loss från kroken genom att trycka på den lilla stålkulan som sitter på dragkrokens "pinne". Den som man sticker upp i fästet i bilen.
Kan ta bild ikväll och visa om nån vill se
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Eller så borrar du ur låset bara.
Fick göra det med en av mina bilar.
Fick göra det med en av mina bilar.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Är det olika nycklar eller går det att "låna" från en annan bil?
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Alla har inte fått en dragkroksväska. Det följde inte med någon med de tidiga Model X, bara en blå plastpåse.
Aha.Svenssons skrev:Alla har inte fått en dragkroksväska. Det följde inte med någon med de tidiga Model X, bara en blå plastpåse.
Varje dag lär man sig något nytt

På t ex volvo avtagbara så är det typ 1000ish olika nycklar. Så det borde ju funka nästan...bonath skrev:Är det olika nycklar eller går det att "låna" från en annan bil?
Jag ägde en v60 och v70 som bägge delade samma nyckel samt min v70is nyckel funkade på en kollegas v70 oxo.
Såååå, jag tror verkligen inte att det e mkt som skiljer dem åt.