Hej,
Provade Pugsurfing på Bee i Tierp. Gick bra, men hutlöst dyrt: 13,09 kr/kWh. På Bee:s hemsida verkar priset vara 5 kr/kWh. Känner mig lurad. Vad gäller? Lägger Plugsurfing på?
Daniel
Plugsurfing @ Bee 13,09 kr/kWh
Moderator: Redaktion
- Daniel R
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel77041
Re: Plugsurfing @ Bee 13,09 kr/kWh
Min uppfattning är att dom gör det ja, det är ju hela deras affärsidé tänker jag, du kan använda ett "konto", men du får betala för det genom att dom lägger på. Vet inte om jag personligen tycker det är att lura folk, dom måste ju tjäna pengar på något sätt.Daniel R skrev:Hej,
Provade Pugsurfing på Bee i Tierp. Gick bra, men hutlöst dyrt: 13,09 kr/kWh. På Bee:s hemsida verkar priset vara 5 kr/kWh. Känner mig lurad. Vad gäller? Lägger Plugsurfing på?
Daniel
Jag har hört detta nämnas någon annanstans (kan ha varit Björn Nyland). Jag tror att priset via Plugsurfing är pga av någon "roamingavgift". På många nätverk är det ju exakt samma pris som med t ex Fortums app/bricka, men just Bee verkar ha denna extra avgift.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
- Generalbogge
- Teslaägare
Ajdå. 25 kronor milen ungefär, om man som jag kör en MS med förbrukning på runt 200Wh/km. Hade man fått betala de priserna på SuC, så hade sommarens roadtrip blivit ungefär 15.000kr dyrare.
- RagWal
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Gjorde samma tabbe på Skurup i somras. Plugsurfing på Bee.
Lärdomen är att kolla priset i appen. Lätt ska det inte vara...
Lärdomen är att kolla priset i appen. Lätt ska det inte vara...
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
- Off Grid Byggaren
Det kan verkligen bli kostsamt med Plugsurfing, ändå fakturerar de med 19% moms från Tyskland:
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Jag gjorde samma miss på Legoland för några veckor sedan, på uppladdning stod det att stolparna kostade 99:-/dag, men när jag checkade ut visade det sig istället kosta typ 9:-/kWh
Det blev dom dyraste milen jag kört sen jag skaffade Teslan, man måste som sagt kontrollera priset noga, det kan ju variera med en faktor 10 mellan länder och operatörer.
/fth

Det blev dom dyraste milen jag kört sen jag skaffade Teslan, man måste som sagt kontrollera priset noga, det kan ju variera med en faktor 10 mellan länder och operatörer.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- Daniel R
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel77041
Hej,
Hade kontakt med Plugsurfing. De lägger på 10% på det pris de betalar. Det känns rimligt. Däremot är låter de den som äger stolpen (i sett fall Bee) sätta vilket pris de vill. Det tycker jag är ett misstag. Då kan påslaget alltså bli så mycket som 160%.
För mig faller tyvärr hela idén med Plugsurfing om man inte vet hur mycket de lägger på och det kan bli så orimligt dyrt.
Daniel
Hade kontakt med Plugsurfing. De lägger på 10% på det pris de betalar. Det känns rimligt. Däremot är låter de den som äger stolpen (i sett fall Bee) sätta vilket pris de vill. Det tycker jag är ett misstag. Då kan påslaget alltså bli så mycket som 160%.
För mig faller tyvärr hela idén med Plugsurfing om man inte vet hur mycket de lägger på och det kan bli så orimligt dyrt.
Daniel
Tesla Model Y LR 2022 (EAP)