20” Model X fälgar med däck anpassade till Model S diameter. Funkar givetvis till Model X också men hjulen får nån cm mindre radie än standardmåttet.Sitter som en smäck i hjulhuset på Model S tack bare större bredd och 5 mm mindre ET-mått. Ger klart stabilare körning än 19” utan nackdelarna med 21” som ger sämre komfort, högre ljud och energiförbrukning. Lackade i våras och helt utan en enda skråma! Däck Nokian Z-line med >5mm kvar.
Finns på västkusten, på Tjörn.
Pris 22000kr
20” Sonic Carbon Slipstream till Model S! (eller X) sänkt :-
Moderator: Redaktion
20” Sonic Carbon Slipstream till Model S! (eller X) sänkt :-
Senast redigerad av PerOls, redigerad totalt 4 gång.
Re: 19 eller 21”-ångest? Jag har lösningen...
Om däcken är bredare, går de inte i hjulhusen vid fullt rattutslag?
Model S85D -15, "Voltaire"
De är inte bredare. Det är ju 245/40-20 som du kan se på bilden (ist för 245/45-19 som är original för Model S). Antar att fälgarna för X är bredare än de för S så däcken sitter väl lite mer "tyskt".Seregon skrev:Om däcken är bredare, går de inte i hjulhusen vid fullt rattutslag?

Ett ord: prolapsVerdi skrev:De är inte bredare. Det är ju 245/40-20 som du kan se på bilden (ist för 245/45-19 som är original för Model S). Antar att fälgarna för X är bredare än de för S så däcken sitter väl lite mer "tyskt".Seregon skrev:Om däcken är bredare, går de inte i hjulhusen vid fullt rattutslag?![]()
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
275/35 bak, riktigt snyggt!
Senast uppknuffad av PerOls 03 sep 2019 20:33.