Lite osmakligt i dubbel bemärkelse... Givetvis för elbilister, men även för fossilister. Audi har ju haft stora problem med bilar som dricker stora mängder motorolja på senare år.Off Grid Byggaren skrev:Det verkar mest vara laddplatser som Audi har business tillsammans med som dyker upp i e-tron GPS:en, förutom alla fosilmackarna som finns med. Lite gyttrig att använda är den, tur att den finns bra appar för laddplatser i Sverige.
Detta mail kom från min Audihandlare under sommaren efter jag fått e-tron levererad:
Sommarerbjudanden - var förberedd inför resorna:
Audi e-tron
Moderator: Redaktion
Re: Audi e-tron
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron
Senare år? Har kört bilar sedan 1985 och så länge jag kan minnas har ju Audi bilarna alltid varit glada i olja.Legato skrev:Lite osmakligt i dubbel bemärkelse... Givetvis för elbilister, men även för fossilister. Audi har ju haft stora problem med bilar som dricker stora mängder motorolja på senare år.Off Grid Byggaren skrev:Det verkar mest vara laddplatser som Audi har business tillsammans med som dyker upp i e-tron GPS:en, förutom alla fosilmackarna som finns med. Lite gyttrig att använda är den, tur att den finns bra appar för laddplatser i Sverige.
Detta mail kom från min Audihandlare under sommaren efter jag fått e-tron levererad:
Sommarerbjudanden - var förberedd inför resorna:
Re: Audi e-tron
Svara dom och fråga hur mycket just din bil behöver?Off Grid Byggaren skrev:Det verkar mest vara laddplatser som Audi har business tillsammans med som dyker upp i e-tron GPS:en, förutom alla fosilmackarna som finns med. Lite gyttrig att använda är den, tur att den finns bra appar för laddplatser i Sverige.
Detta mail kom från min Audihandlare under sommaren efter jag fått e-tron levererad:
Sommarerbjudanden - var förberedd inför resorna:
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Audi e-tron
Det låter kanske konstigt, men hade jag varit tvungen att välja mellan vår e-Golf och vår e-tron så hade valet troligen faliit på Golfen. Trots att e-tron har bättre räckvidd, är större, osv osv. Det är nåt speciellt med e-Golfen. Den är så otroligt lagom på allt, om man bortser från priset.HelectriC skrev:Fast den säljer kanske bra för att folk just kör korta sträckor med den och då spelar det ingen roll? Vi har aldrig snabbladdat varken vår förra eGolf eller nuvarande för den behöver aldrig köra så långt att det behövs. Den har nog aldrig gått mer än 100km på samma dag.Hertsh skrev:I3 har många år på nacken men är fortfarande modern o säljer bra![]()
E-golf däremot förvånar mig. Visst det är en golf med alla dess kvaliteter men den har ingen batterikylning och kan inte laddas ordentligt så den är oerhört begränsad till korta resor. Att den säljer bra är märkligt för mig.
E-tron har många kvaliteter, kul att den säljer bra. Ju fler bra elbilar som släpps, desto bättre
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
En liten brasklapp här för detta gällde väl den norska marknaden. Ser man på den europeiska marknaden så säljer inte e-Golf speciellt bra. Åtminstone inte relativt mot dessa fossila variant eller ex Model 3. Det säljs ca 4x fler Model 3 i europa än e-Golf, borde snarare vara tvärtom för att det ska anses vara bra. Orsaken är enkel, som mati nämnde, den är för dyr. Och VW har väl inget större intresse av att sälja den, därav priset. I Norge har de dock inget val och där kostar den dessutom samma som dess fossila variant pga subventionerna.chaffis75 skrev:Jag tycker golfen verkar vara en riktigt bra pendlar bil men får nog ändå säga att jag är lite förvånad över att de säljer så bra fortfarande med tanke på att Id 3 ändå börjar närma sig så sakta.
Kanske man kan köpa en begagnad golf billigt när id3 kommer, den skulle passa perfekt för oss som andra bil.
Men jag håller med om att det vore en bra andrabil. Kostar ungefär samma begagnade som BMW I3 på blocket. Runt 190k för de billigaste bilarna. Dyker det upp någon uppe i Luleå för ett liknande pris kommer jag försöka få till en provkörning.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: Audi e-tron
I princip alla e-Golfar som byggs går väl till Norge antar jag. Det är ju ingen bil som tillverkas i stora volymer. Det var från början aldrig meningen att den skulle säljas överhuvudtaget.
Det blir spännande när ID3 kommer. Jag gissar att den blir som e-Golf, fast utan Golfens begränsningar i räckvidd och snabbladdning, samt att det förhoppningsvis byggs tillräckligt många av dem. Dessutom får den dragkrok (säger de).
Det blir spännande när ID3 kommer. Jag gissar att den blir som e-Golf, fast utan Golfens begränsningar i räckvidd och snabbladdning, samt att det förhoppningsvis byggs tillräckligt många av dem. Dessutom får den dragkrok (säger de).
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Jag tror att ID.3 kommer att skaka om den klassen, elbilar samt fossila. Bättre utrymmen invändigt än Golf (framflyttad förarposition) samt ~10% större bagage (enligt VW). Den är också 10 cm högre än Golf vilket nog kan locka en hel del crossover köpare. T-Roc är ex precis som ID.3 1.5m hög. Sen som du nämnde räckvidd + snabbladdning och att VW kommer att sälja den aktivt. Ser prissänkningar på ex Zoe, I3 och liknande framför mig. Bra för kunderna.mati skrev:Det blir spännande när ID3 kommer. Jag gissar att den blir som e-Golf, fast utan Golfens begränsningar i räckvidd och snabbladdning, samt att det förhoppningsvis byggs tillräckligt många av dem. Dessutom får den dragkrok (säger de).
Men för att återgå till ämnet. Man sålde 1500 e-Tron i Juni jämfört med 1200 Q7. 5535 e-Tron de senaste 4 månaderna , 6000 Q7. Det får ändå anses vara ok med tanke på att grundpriset på Q7 är 666k vs 897k för e-Tron.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: Audi e-tron
nix, det är bekräftat att den INTE får det och inte heller möjlighet till takräcke.mati skrev:I princip alla e-Golfar som byggs går väl till Norge antar jag. Det är ju ingen bil som tillverkas i stora volymer. Det var från början aldrig meningen att den skulle säljas överhuvudtaget.
Det blir spännande när ID3 kommer. Jag gissar att den blir som e-Golf, fast utan Golfens begränsningar i räckvidd och snabbladdning, samt att det förhoppningsvis byggs tillräckligt många av dem. Dessutom får den dragkrok (säger de).
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Audi e-tron
Du kanske kan få byta mot en dunk sån här? Den verkar ofta vara slut i AudibilarOff Grid Byggaren skrev:Det verkar mest vara laddplatser som Audi har business tillsammans med som dyker upp i e-tron GPS:en, förutom alla fosilmackarna som finns med. Lite gyttrig att använda är den, tur att den finns bra appar för laddplatser i Sverige.
Detta mail kom från min Audihandlare under sommaren efter jag fått e-tron levererad:
Sommarerbjudanden - var förberedd inför resorna:

Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Audi e-tron
Egolf kan väl ladda 50kw CCS? Är ju samma på ID3, max 50kw. Åtminstone för den som lär kosta ungefär som egolf.mati skrev:I princip alla e-Golfar som byggs går väl till Norge antar jag. Det är ju ingen bil som tillverkas i stora volymer. Det var från början aldrig meningen att den skulle säljas överhuvudtaget.
Det blir spännande när ID3 kommer. Jag gissar att den blir som e-Golf, fast utan Golfens begränsningar i räckvidd och snabbladdning, samt att det förhoppningsvis byggs tillräckligt många av dem. Dessutom får den dragkrok (säger de).
Lite längre räckvidd med 48kwh vs 37kwh.
Sen kommer de ju med snabbare laddning och större batteri, men då kostar dom ju som en Model 3....
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
första version som kommer har jag för mig har 58kWh och kan ladda 100kW. sen kommer en med större batteri och högre laddhastighet, samt en med mindre batteri och lägre laddhastighet. Men den första som alltså kostar som dagens eGolf har 58kWh/100kW.taliz skrev:Egolf kan väl ladda 50kw CCS? Är ju samma på ID3, max 50kw. Åtminstone för den som lär kosta ungefär som egolf.mati skrev:I princip alla e-Golfar som byggs går väl till Norge antar jag. Det är ju ingen bil som tillverkas i stora volymer. Det var från början aldrig meningen att den skulle säljas överhuvudtaget.
Det blir spännande när ID3 kommer. Jag gissar att den blir som e-Golf, fast utan Golfens begränsningar i räckvidd och snabbladdning, samt att det förhoppningsvis byggs tillräckligt många av dem. Dessutom får den dragkrok (säger de).
Lite längre räckvidd med 48kwh vs 37kwh.
Sen kommer de ju med snabbare laddning och större batteri, men då kostar dom ju som en Model 3....
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Audi e-tron
Eftersom vi inte vet svenskt pris för ID i SEK är det nog klokast att utgå från de tyska priserna. Där är ju egolf betydligt billigare än ID3.HelectriC skrev:första version som kommer har jag för mig har 58kWh och kan ladda 100kW. sen kommer en med större batteri och högre laddhastighet, samt en med mindre batteri och lägre laddhastighet. Men den första som alltså kostar som dagens eGolf har 58kWh/100kW.taliz skrev:Egolf kan väl ladda 50kw CCS? Är ju samma på ID3, max 50kw. Åtminstone för den som lär kosta ungefär som egolf.mati skrev:I princip alla e-Golfar som byggs går väl till Norge antar jag. Det är ju ingen bil som tillverkas i stora volymer. Det var från början aldrig meningen att den skulle säljas överhuvudtaget.
Det blir spännande när ID3 kommer. Jag gissar att den blir som e-Golf, fast utan Golfens begränsningar i räckvidd och snabbladdning, samt att det förhoppningsvis byggs tillräckligt många av dem. Dessutom får den dragkrok (säger de).
Lite längre räckvidd med 48kwh vs 37kwh.
Sen kommer de ju med snabbare laddning och större batteri, men då kostar dom ju som en Model 3....
Så jag utgår ifrån att 1st edition kommer vara dyrare än egolf även i Sverige.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
nej, jag utgår från norska priser på bilar som är specade som skandinaviska bilar med allt vad det innebär av kallt klimat etc. I Norge kommer ID.3 1st kosta från 330KNOK och eGolf har i stort sett kostat samma (fram till senaste veckorna när ÅF har börjat slumpa bort eGolfar pga ID.3 intåg). Momsen är ju samma oberaoende vad typ bil i Sverige, så jag antar att det blir ungefär samma förhållande mellan priserna i Sverige som i Norge. But time will tell!taliz skrev:Eftersom vi inte vet svenskt pris för ID i SEK är det nog klokast att utgå från de tyska priserna. Där är ju egolf betydligt billigare än ID3.HelectriC skrev:första version som kommer har jag för mig har 58kWh och kan ladda 100kW. sen kommer en med större batteri och högre laddhastighet, samt en med mindre batteri och lägre laddhastighet. Men den första som alltså kostar som dagens eGolf har 58kWh/100kW.taliz skrev:Egolf kan väl ladda 50kw CCS? Är ju samma på ID3, max 50kw. Åtminstone för den som lär kosta ungefär som egolf.mati skrev:I princip alla e-Golfar som byggs går väl till Norge antar jag. Det är ju ingen bil som tillverkas i stora volymer. Det var från början aldrig meningen att den skulle säljas överhuvudtaget.
Det blir spännande när ID3 kommer. Jag gissar att den blir som e-Golf, fast utan Golfens begränsningar i räckvidd och snabbladdning, samt att det förhoppningsvis byggs tillräckligt många av dem. Dessutom får den dragkrok (säger de).
Lite längre räckvidd med 48kwh vs 37kwh.
Sen kommer de ju med snabbare laddning och större batteri, men då kostar dom ju som en Model 3....
Så jag utgår ifrån att 1st edition kommer vara dyrare än egolf även i Sverige.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Audi e-tron
Har sett många Etron nu. Verkar bo minst två st här i trakterna.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Re: Audi e-tron
Jaha? Okej, jag har hört nåt annat, men det var bara hörsägen. Det var synd. Då föll den också bort från intresselistan.HelectriC skrev:nix, det är bekräftat att den INTE får det och inte heller möjlighet till takräcke.mati skrev:I princip alla e-Golfar som byggs går väl till Norge antar jag. Det är ju ingen bil som tillverkas i stora volymer. Det var från början aldrig meningen att den skulle säljas överhuvudtaget.
Det blir spännande när ID3 kommer. Jag gissar att den blir som e-Golf, fast utan Golfens begränsningar i räckvidd och snabbladdning, samt att det förhoppningsvis byggs tillräckligt många av dem. Dessutom får den dragkrok (säger de).

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Nja, E-golf säljer fortfarande hyfsat bra i Tyskland (men inte lika bra som i Norge såklart). I juli var det till och med den bäst säljande elbilen. Även e-Tron går bra jämfört med konkurrenterna, så jag tycker det verkar lovande för försäljningen av ID3 och andra kommande bilar från VW koncernen.mati skrev:I princip alla e-Golfar som byggs går väl till Norge antar jag. Det är ju ingen bil som tillverkas i stora volymer. Det var från början aldrig meningen att den skulle säljas överhuvudtaget.
Det blir spännande när ID3 kommer. Jag gissar att den blir som e-Golf, fast utan Golfens begränsningar i räckvidd och snabbladdning, samt att det förhoppningsvis byggs tillräckligt många av dem. Dessutom får den dragkrok (säger de).
https://ev-sales.blogspot.com/2019/08/g ... -2019.html
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Audi e-tron
Alla som har reserverat i Norge fick mail om det.mati skrev:Jaha? Okej, jag har hört nåt annat, men det var bara hörsägen. Det var synd. Då föll den också bort från intresselistan.HelectriC skrev:nix, det är bekräftat att den INTE får det och inte heller möjlighet till takräcke.mati skrev:I princip alla e-Golfar som byggs går väl till Norge antar jag. Det är ju ingen bil som tillverkas i stora volymer. Det var från början aldrig meningen att den skulle säljas överhuvudtaget.
Det blir spännande när ID3 kommer. Jag gissar att den blir som e-Golf, fast utan Golfens begränsningar i räckvidd och snabbladdning, samt att det förhoppningsvis byggs tillräckligt många av dem. Dessutom får den dragkrok (säger de).
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Audi e-tron
Verkligen synd. Det betyder att de ändå inte menar allvar med sin elbilssatsning. Man kan ju hoppas att det bara gäller den allra första versionen av ID.3 som kommer nästa sommar. Men okej, jag håller på med avancerat önsketänkande nu, men hoppet är ju som bekant det sista som överger oss.HelectriC skrev:Alla som har reserverat i Norge fick mail om det.mati skrev:Jaha? Okej, jag har hört nåt annat, men det var bara hörsägen. Det var synd. Då föll den också bort från intresselistan.HelectriC skrev:nix, det är bekräftat att den INTE får det och inte heller möjlighet till takräcke.mati skrev:I princip alla e-Golfar som byggs går väl till Norge antar jag. Det är ju ingen bil som tillverkas i stora volymer. Det var från början aldrig meningen att den skulle säljas överhuvudtaget.
Det blir spännande när ID3 kommer. Jag gissar att den blir som e-Golf, fast utan Golfens begränsningar i räckvidd och snabbladdning, samt att det förhoppningsvis byggs tillräckligt många av dem. Dessutom får den dragkrok (säger de).
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Ni som har e-tron. Följer det inte med en vanlig 5-pins röd trefas till laddaren? Lånade en bil igår för att testa mitt nya uttag. Dum som jag var kollade jag inte vad som låg i bilen utan gick på säljarens ord att alla kablar låg i bilen. Men det kanske är ngn form av tillval? Fanns en blå 3-pins men det hjälper inte mig. 

Re: Audi e-tron
Finns det någon elbil alls som levereras med 3-fas laddare nu när inte ens Tesla gör det?macky skrev:Ni som har e-tron. Följer det inte med en vanlig 5-pins röd trefas till laddaren? Lånade en bil igår för att testa mitt nya uttag. Dum som jag var kollade jag inte vad som låg i bilen utan gick på säljarens ord att alla kablar låg i bilen. Men det kanske är ngn form av tillval? Fanns en blå 3-pins men det hjälper inte mig.
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Re: Audi e-tron
E-tron kommer med 3 fas laddare som laddar upp till 11kW. Laddaren har utbytbara pluggar och i min följde det med en röd 5-pin industriplugg och en vanlig 230v schuko.
Re: Audi e-tron
Det är några bilar som har av misstag levererats med den blåa enfas-adaptern, men det är fel. Det ska vara en röd trefas-adapter.macky skrev:Ni som har e-tron. Följer det inte med en vanlig 5-pins röd trefas till laddaren? Lånade en bil igår för att testa mitt nya uttag. Dum som jag var kollade jag inte vad som låg i bilen utan gick på säljarens ord att alla kablar låg i bilen. Men det kanske är ngn form av tillval? Fanns en blå 3-pins men det hjälper inte mig.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Var tillbaka och hämtade en. Fick med hela klumpen också. Visade sig att det var klumpen till A3 eller Q7 e-tron för den ger bara 3.3 kW vilket torde vara enfas endast. Jaja fick chansen och testa bilen lite mer och den går ju fantastiskt fint. Lite avslappnande att köra tycker jag. Inte van vid elbil men gillar det redan skarpt.mati skrev:Det är några bilar som har av misstag levererats med den blåa enfas-adaptern, men det är fel. Det ska vara en röd trefas-adapter.macky skrev:Ni som har e-tron. Följer det inte med en vanlig 5-pins röd trefas till laddaren? Lånade en bil igår för att testa mitt nya uttag. Dum som jag var kollade jag inte vad som låg i bilen utan gick på säljarens ord att alla kablar låg i bilen. Men det kanske är ngn form av tillval? Fanns en blå 3-pins men det hjälper inte mig.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19937
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Audi e-tron
Det är lätt att bli förälskad i en elbilmacky skrev:Var tillbaka och hämtade en. Fick med hela klumpen också. Visade sig att det var klumpen till A3 eller Q7 e-tron för den ger bara 3.3 kW vilket torde vara enfas endast. Jaja fick chansen och testa bilen lite mer och den går ju fantastiskt fint. Lite avslappnande att köra tycker jag. Inte van vid elbil men gillar det redan skarpt.mati skrev:Det är några bilar som har av misstag levererats med den blåa enfas-adaptern, men det är fel. Det ska vara en röd trefas-adapter.macky skrev:Ni som har e-tron. Följer det inte med en vanlig 5-pins röd trefas till laddaren? Lånade en bil igår för att testa mitt nya uttag. Dum som jag var kollade jag inte vad som låg i bilen utan gick på säljarens ord att alla kablar låg i bilen. Men det kanske är ngn form av tillval? Fanns en blå 3-pins men det hjälper inte mig.

Nästan vilken modell som helst faktiskt...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Audi e-tron
Renault Zoe och BMW i3 kan ju ladda med 3-fas.Jjonas skrev:Finns det någon elbil alls som levereras med 3-fas laddare nu när inte ens Tesla gör det?macky skrev:Ni som har e-tron. Följer det inte med en vanlig 5-pins röd trefas till laddaren? Lånade en bil igår för att testa mitt nya uttag. Dum som jag var kollade jag inte vad som låg i bilen utan gick på säljarens ord att alla kablar låg i bilen. Men det kanske är ngn form av tillval? Fanns en blå 3-pins men det hjälper inte mig.
Vet dock inte om kabeln följer med som original.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension