Räkna med en dryg månad innan det händer något och sedan ytterligare 1-2 månader på leverans. Men det är Q3 snart så de kanske hittar en bil åt dig tidigare.Oggechef skrev:Sådär nu gick det iväg en beställning på en vit SR+ !Bara sitta i väntrummet och invänta datum
Hur lång tid tror ni att man bör förvänta sig att det tar tesla att hör av sig för ett prel leveransdatum?
Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Grattis!Oggechef skrev:Sådär nu gick det iväg en beställning på en vit SR+ !Bara sitta i väntrummet och invänta datum
Hur lång tid tror ni att man bör förvänta sig att det tar tesla att hör av sig för ett prel leveransdatum?
Jadu, jag har väntat i 2 veckor utan att höra ett ljud (på en M3 Performance)
Sen har jag läst om personer som har fått ett preliminärt besked redan efter 1 vecka.
Känns som att det är lite rysk roulette att beställa bil via Tesla tyvärr
M3 Performance Pearl White, beställd 8/8-19
Väntrum Model 3
Beror nog på om man matchar eller inte helt enkelt.Spasicm3p skrev:Grattis!Oggechef skrev:Sådär nu gick det iväg en beställning på en vit SR+ !Bara sitta i väntrummet och invänta datum
Sen har jag läst om personer som har fått ett preliminärt besked redan efter 1 vecka.
Har man tur finns det en ledig bil "i lager", lite mindre tur så kanske den finns på en båt på väg. Ännu lite mindre tur så finns den på nästa båt. Ingen tur så är alla bilar producerade för EU matchade till andra = får vänta på nästa batch.
För min del beställde jag 8e juni, hämtade 29e(vit M3P).

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Rent tekniskt sätt så borde det du säger stämma. Men sen samtidigt så är det så sjukt spridda skurar på matchningar.taliz skrev:Beror nog på om man matchar eller inte helt enkelt.Spasicm3p skrev:Grattis!Oggechef skrev:Sådär nu gick det iväg en beställning på en vit SR+ !Bara sitta i väntrummet och invänta datum
Har man tur finns det en ledig bil "i lager", lite mindre tur så kanske den finns på en båt på väg. Ännu lite mindre tur så finns den på nästa båt. Ingen tur så är alla bilar producerade för EU matchade till andra = får vänta på nästa batch.
För min del beställde jag 8e juni, hämtade 29e(vit M3P).
F*n vilket flyt du hade då

Grattis! Samma dag som ossmews skrev:Och poff, så blev det leveransdatum 2/9. Helt OK!mews skrev:Insåg att det skulle bli slutet på september, det fanns 4 lagerbilar i blått (vilket jag gärna tar) för bara någon tusenlapp dyrare. Så lyckades byta till den. Har ju VIN (och regnr) så förhoppnignsvis gör det att det blir leverans pronto iställetmews skrev:Alright. Första inlägget för mig här blev i väntrummet
Beställde just en M3 LR utan några extra tillval, så förhoppningsvis finns det redan någon sån ståendes någonstans så det inte blir 2 månaders väntetid. En bekant beställde en SR+ och fick leverans på 2 veckor så hoppet finns ju iallafall

Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
Vilket SC hämtar ni på som fått 2/9?
Pearl White/Svart SR+ med drag och aerofälgar
-
Något som kan förlänga det hela är konfigurationer som är ovanliga. Vit vit med krok eller grå med vita säten och dragkrok...
TrostaSID_73 skrev:Vilket SC hämtar ni på som fått 2/9?
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
vibrationsfri skrev:Något som kan förlänga det hela är konfigurationer som är ovanliga. Vit vit med krok eller grå med vita säten och dragkrok...
Röd/vit med drag o aerofälgar... 5 månader än så länge.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
-
Tjusigaste kombon jubonath skrev:vibrationsfri skrev:Något som kan förlänga det hela är konfigurationer som är ovanliga. Vit vit med krok eller grå med vita säten och dragkrok...
Röd/vit med drag o aerofälgar... 5 månader än så länge.

Hade du bokat en RWD från början eftersom det tagit tid?
SR+, står i signaturen.vibrationsfri skrev:Tjusigaste kombon jubonath skrev:vibrationsfri skrev:Något som kan förlänga det hela är konfigurationer som är ovanliga. Vit vit med krok eller grå med vita säten och dragkrok...
Röd/vit med drag o aerofälgar... 5 månader än så länge.long range eller SR+?
Hade du bokat en RWD från början eftersom det tagit tid?
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
- Stolpskott
- Teslaägare
Hittar mig på Trosta 2/9 kl 09:00! Kommer stänga av telefonen på fredagen så de inte kan omboka mig!SID_73 skrev:Vilket SC hämtar ni på som fått 2/9?
Beställde en identisk 20/8. Ska bli kul att se om vi får leverans samtidigt. Fick precis meddelandet att slutfaktura håller på att upprättas så det verkar hända något iafmaccis skrev:Kliver in i väntrummet nu, en Model 3 LR vit med drag är beställd.
Spänd som tusan, har sneglat på en trea sen i våras och slog till nu.
Ska beställa hem lite lull lull som jag kan installera vid leverans.

M3 LR AWD vit beställd 20/8 2019. Levererad 30/9
Vill inte låta negativ eller förstöra din glädje men jag fick meddelande att slutfakturan håller på att upprättas för en vecka sedan och det har varit radiotystnad sedan dessuffe_74 skrev:Beställde en identisk 20/8. Ska bli kul att se om vi får leverans samtidigt. Fick precis meddelandet att slutfaktura håller på att upprättas så det verkar hända något iafmaccis skrev:Kliver in i väntrummet nu, en Model 3 LR vit med drag är beställd.

AjdåSpasicm3p skrev:Vill inte låta negativ eller förstöra din glädje men jag fick meddelande att slutfakturan håller på att upprättas för en vecka sedan och det har varit radiotystnad sedan dessuffe_74 skrev:Beställde en identisk 20/8. Ska bli kul att se om vi får leverans samtidigt. Fick precis meddelandet att slutfaktura håller på att upprättas så det verkar hända något iafmaccis skrev:Kliver in i väntrummet nu, en Model 3 LR vit med drag är beställd.

M3 LR AWD vit beställd 20/8 2019. Levererad 30/9
- Mikael-jkpg
- Teslaägare
16/8 Beställde blå LR med drag
16/8 Fick samtal från Tesla där de frågade om det fanns tider då jag _inte_ kunde ta emot bilen, hon pratade eventuellt om leverans tidigt i Sep.
22/8 VIN finns på hemsidan!
Har inte mottagit någon information om preliminär leverans ännu som många andra fått.
16/8 Fick samtal från Tesla där de frågade om det fanns tider då jag _inte_ kunde ta emot bilen, hon pratade eventuellt om leverans tidigt i Sep.
22/8 VIN finns på hemsidan!
Har inte mottagit någon information om preliminär leverans ännu som många andra fått.
Fick nu mail om att min leverans beräknas ske näst sista veckan i september (16-20?). Segt då jag hade 3-10 sep som preliminärt datum i det första mailet. Tror jag får söva ned mig själv tills dess, är inte så bra på att vänta på prylar.. 

Beställt vit/vit LR-AWD den 31 juli 2019. Uppskattad leverans 3-10 sep. Ändrad uppskattad leverans till 16-20 sep.
Hittade reg nr via car.info den 3 sep.
Fick sms den 4 sep med lev besked till den 24/9.
Nytt samtal med delivery idag. Dom kommer inte veta förmånsvärdet för LR AWD med performance uppgradering förrän mitten av oktober. Jag skall få en bil som matchar min beställning i mitten av september. Jag har fått VIN så det är väl bara hoppas att det blir rätt den här gången... I så fall ca 2,5 månader från beställning.
Tidigare: Model 3 LR AWD, svart/svart med krok.
Såld: Model Y LR AWD.
Nu: Kia EV6 LR AWD GT-Line.
Såld: Model Y LR AWD.
Nu: Kia EV6 LR AWD GT-Line.
Var i kontakt med Delivery per mail idag och fick följande svar "Vi kan inte säga hur lång tid det tar innan ni är kopplade till ett fordon, men uppskattad leveranstid är September månad."
Lite luddigt och inte direkt förvånande att beskedet om Augusti som står på hemsidan är totalt missvisande och är där för att locka kunder.
Kan tillägga att jag har beställt en M3P den 8 augusti
Lite luddigt och inte direkt förvånande att beskedet om Augusti som står på hemsidan är totalt missvisande och är där för att locka kunder.
- Bannanas99
- Teslaägare
Har du hittat vin i källkoden?Spasicm3p skrev:Var i kontakt med Delivery per mail idag och fick följande svar "Vi kan inte säga hur lång tid det tar innan ni är kopplade till ett fordon, men uppskattad leveranstid är September månad."
Nej, tyvärr inte. Står bara "VIN: null"Bannanas99 skrev:Har du hittat vin i källkoden?Spasicm3p skrev:Var i kontakt med Delivery per mail idag och fick följande svar "Vi kan inte säga hur lång tid det tar innan ni är kopplade till ett fordon, men uppskattad leveranstid är September månad."
Det finns 4 vin sökningar i källkoden (när du trycker på knapp ctrl och f). Jag brukar söka på Agent's vin nummret ska stå på vänster när du hittar det ordet.
Jag hittar inget som heter "Agent's vin".Cu035 skrev:Det finns 4 vin sökningar i källkoden (när du trycker på knapp ctrl och f). Jag brukar söka på Agent's vin nummret ska stå på vänster när du hittar det ordet.
Jag högerklickar precis under min bil och trycker "visa källkod" i Chrome, gör jag fel?
Nu fick jag fakturan på första förhöjda leasingavgiften så nu är det betalt och min inbytesbil är också clearad och betald. Bara att vänta nu. Inga problem. Det går bra. Not.
Beställt vit/vit LR-AWD den 31 juli 2019. Uppskattad leverans 3-10 sep. Ändrad uppskattad leverans till 16-20 sep.