Spännande att se vad folk har för verklig förbrukning på sina Model 3 LR AWD. Misstänker att det kommer vara ett ganska stort spann beroende på hastighet och fälgstorlek främst
Om du vet, så svara för hela din ägandeperiod. Om du inte har den siffran sparad, så uppskatta så bra du kan från så mycket data som möjligt!
Vi verkar snitta på 155Wh/km
och vi har nu flängt runt i strax 10000 km med duktigt blandad körning, dvs med och utan trailer och vattenskoter, turer till bygghandel och tipp, korta och långa sträckor få och flera i bilen och alla kombinationer typ. Är inga gas freaks men nån magtjittlare blir det i samband med provåkning.
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Riktigt stor spridning blev det! Imponerad att det är två personer som snittar under 150 wh/km!
Rätt galet att dessa två i snitt kommer ca 50 mil på en laddning medan samma siffra för mig är ca 36 mil!
Skönt också att se att det finns en till som ligger uppåt 210 wh/km. Ska bli intressant i vinter att se hur det blir. Personligen kommer jag rulla på 20" även vintertid, dock förhoppningsvis något mer energisnåla
För mig visar bilen 183Wh och Teslafi tycker 194Wh
Är du 100% säker på att du tittar på samma sträcka/tidsperiod? Jag hade för mig att TeslaFi använde bilens data rakt av för detta.
Har ett medel på 164 Wh/km (i bilen) över ~8000km
Finns en korrigeringsfaktor man kan ändra i Teslafi, jag kör 1.08 för att det ska stämma någorlunda.
"If the kWh or Wh/Mile(Km) displayed for your drives are not accurate you can override the calculations performed by TeslaFi. You can enter .95 to represent 95% of the original display if the original numbers are high. You can enter 1.05 to represent 105% of the original display if the original numbers are low. 1 is the default factor. These calculations are based on rated miles used when driving. The rated miles reported by Tesla's API has an accuracy of 1/3 of a mile so you may notice shorter drives are not as accurate as longer drives."
För mig visar bilen 183Wh och Teslafi tycker 194Wh
Är du 100% säker på att du tittar på samma sträcka/tidsperiod? Jag hade för mig att TeslaFi använde bilens data rakt av för detta.
Har ett medel på 164 Wh/km (i bilen) över ~8000km
Finns en korrigeringsfaktor man kan ändra i Teslafi, jag kör 1.08 för att det ska stämma någorlunda.
"If the kWh or Wh/Mile(Km) displayed for your drives are not accurate you can override the calculations performed by TeslaFi. You can enter .95 to represent 95% of the original display if the original numbers are high. You can enter 1.05 to represent 105% of the original display if the original numbers are low. 1 is the default factor. These calculations are based on rated miles used when driving. The rated miles reported by Tesla's API has an accuracy of 1/3 of a mile so you may notice shorter drives are not as accurate as longer drives."