Modell 3 Midrange till Sverige?
Moderator: Redaktion
Modell 3 Midrange till Sverige?
Är det någon som hört om midrange kommer släppas?
Ska byta bil om ett år och vill gärna satsa på en modell 3 men känner att lite längre räckvidd än SR+ hade varit bra samtidigt som en LR är för dyr.
Jag har, som det ser ut idag, 10 basbelopp att röra mig med och en SR+ ser ut att gå in och jag hoppas även att en MR gör det om den kommer.
Hoppas samtidigt att bilpolicyn görs om så att man får ett högre antal basbelopp om man väljer en elbil.
Någon annan som varit med om att en bilpolicy har skrivits om på så sätt?
Tacka på förhand!
Ska byta bil om ett år och vill gärna satsa på en modell 3 men känner att lite längre räckvidd än SR+ hade varit bra samtidigt som en LR är för dyr.
Jag har, som det ser ut idag, 10 basbelopp att röra mig med och en SR+ ser ut att gå in och jag hoppas även att en MR gör det om den kommer.
Hoppas samtidigt att bilpolicyn görs om så att man får ett högre antal basbelopp om man väljer en elbil.
Någon annan som varit med om att en bilpolicy har skrivits om på så sätt?
Tacka på förhand!
Re: Modell 3 Midrange till Sverige?
MR var en tillfällig lösning bara för USA
Den kommer troligtvis aldrig igen.
Den kommer troligtvis aldrig igen.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Modell 3 Midrange till Sverige?
Ok, då får jag sikta in mig på en SR+ i alla fall.
Hört något om SR kommer till Sverige?
Den har ju i och för sig ytterligare lite kortare räckvidd men nyfiken ändå...
Hört något om SR kommer till Sverige?
Den har ju i och för sig ytterligare lite kortare räckvidd men nyfiken ändå...
Re: Modell 3 Midrange till Sverige?
Jag har härjat i 3mån på mitt jobb för att få ändrad policy. TCO för företaget blir mindre på en M3 LR AWD än på en BMW som jag kan få in i de 9.5pbb vi har. Den är dock 250k för dyr för policyn så det är stenhårt nej. Överväger allvarligt att byta jobb igen...
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Re: Modell 3 Midrange till Sverige?
Vet om två mindre företag (under 100 anställda) där de har räknat på Tesla och kommit fram till att de tjänar 20% på att köra Tesla som tjänstebilar.
I mitt fall så är det en personalbil, så kostnadsneutralt för företaget, så av den anledningen förstår jag inte varför 10 basbelopp är så heligt.
Någon som har insikt i varför 10 BB är så "stark" gräns?
I mitt fall så är det en personalbil, så kostnadsneutralt för företaget, så av den anledningen förstår jag inte varför 10 basbelopp är så heligt.
Någon som har insikt i varför 10 BB är så "stark" gräns?
-
- Inlägg: 285
- Blev medlem: 18 aug 2019 20:09
Re: Modell 3 Midrange till Sverige?
Nej SR kommer inte att komma hit och även om den skulle det så skulle det skilja typ 30 k.
Med alla snabbladdare så går det nog smidigt med en SR + på långresa också.
Med alla snabbladdare så går det nog smidigt med en SR + på långresa också.
Re: Modell 3 Midrange till Sverige?
Image för firman att inte köra ”lyxbilar”...esteen skrev:Vet om två mindre företag (under 100 anställda) där de har räknat på Tesla och kommit fram till att de tjänar 20% på att köra Tesla som tjänstebilar.
I mitt fall så är det en personalbil, så kostnadsneutralt för företaget, så av den anledningen förstår jag inte varför 10 basbelopp är så heligt.
Någon som har insikt i varför 10 BB är så "stark" gräns?
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Tesla Y LR -22 EAP
Re: Modell 3 Midrange till Sverige?
Men om man sätter en högre gräns för elbilar.
Elbilar borde ju vara mycket bra för ett företags image.
Elbilar borde ju vara mycket bra för ett företags image.
Re: Modell 3 Midrange till Sverige?
Ja, är skillnaden inte mer så är det ju inte ett alternativ ändå.vibrationsfri skrev:Nej SR kommer inte att komma hit och även om den skulle det så skulle det skilja typ 30 k.
Med alla snabbladdare så går det nog smidigt med en SR + på långresa också.
Har testat lite i A better Rout Planner med värsta tänkbara förhållanden och de sträckor jag kör skulle klaras utmärkt med de snabbladdare som finns.
Re: Modell 3 Midrange till Sverige?
Jag har en misstanke om att de vill minska risken. För stort värde kan ju bli en belastning för företaget, iallafall enligt vår policy. På grund av att arbetsgivaren är ansvarig för att sälja av bilen vid uppsägning från deras sida.esteen skrev:Vet om två mindre företag (under 100 anställda) där de har räknat på Tesla och kommit fram till att de tjänar 20% på att köra Tesla som tjänstebilar.
I mitt fall så är det en personalbil, så kostnadsneutralt för företaget, så av den anledningen förstår jag inte varför 10 basbelopp är så heligt.
Någon som har insikt i varför 10 BB är så "stark" gräns?
Y LR hämtad mars 2022
Midnight silver metallic S 75D hämtad augusti 2018
Vit S 70D levererad 14 dec 2015