EAP --> FSD

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MrStarhouse
Teslaägare

EAP --> FSD

Inlägg av MrStarhouse »

Blev efter order innan leverans lovad att min EAP skulle uppgraderas till FSD. Detta pga ändrade priser på optionerna. Efter det har jag dock inte hört så mycket mer om det.

Men nu helt plötsligt när jag loggar in på mitt Tesla konto, så minsann, där visas nu "Total självkörningsförmåga". :)

Får vi se när dom ska byta dator då, för FSD i sin fulla funktion kräver väl ny dator.
FSD.jpg
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Användarvisningsbild
Grovsnus
Teslaägare

Re: EAP --> FSD

Inlägg av Grovsnus »

Ser att det är samma för mig!spännande!
Efter senaste uppdatering av mjukvaran så klarar inte bilen av samma skarpa kurvor.
Så vi får se om vi får användning av "nya" datorn!?
Tesla Model 3 röd med svart inredning -2024!
Nissan leaf 30 kWh vit -2017
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

Grovsnus skrev:
Ser att det är samma för mig!spännande!
Efter senaste uppdatering av mjukvaran så klarar inte bilen av samma skarpa kurvor.
Så vi får se om vi får användning av "nya" datorn!?
Det beror ju dock på EU-regler, likt de flesta begränsningar i APn :roll:
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare

Inlägg av Generalbogge »

MrStarhouse skrev:
Blev efter order innan leverans lovad att min EAP skulle uppgraderas till FSD. Detta pga ändrade priser på optionerna. Efter det har jag dock inte hört så mycket mer om det.

Men nu helt plötsligt när jag loggar in på mitt Tesla konto, så minsann, där visas nu "Total självkörningsförmåga". :)

Får vi se när dom ska byta dator då, för FSD i sin fulla funktion kräver väl ny dator.
Hur får ni fram den där bilden, men info om interör och exteriör och övrigt? Jag kan inte hitta den där länken med ownership detaljerna.
Så här ser det ut för mig.
Groot_190826.JPG
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
MrStarhouse
Teslaägare

Inlägg av MrStarhouse »

Generalbogge skrev:
MrStarhouse skrev:

Hur får ni fram den där bilden, men info om interör och exteriör och övrigt? Jag kan inte hitta den där länken med ownership detaljerna.
Groot_190826.JPG
På första sidan jag kommer till när jag loggat in så trycker jag på: "Hantera", på sidan som då kommer fram trycker jag på: "Se Detaljer", då kommer jag till den visade sidan.
Användarvisningsbild
MrStarhouse
Teslaägare

Inlägg av MrStarhouse »

Generalbogge skrev:
MrStarhouse skrev:

Groot_190826.JPG
Fast din är väl en "S" vet inte om dom använder samma sidstruktur.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Det som är lite intressant är ju att Tesla antagligen inte kommer byta någon dator på bilar i Europa innan myndigheterna har godkänt funktionerna. Jag har svårt att tro att Tesla byter ut en mängd datorer som ingen får någon egentlig nytta av. Så frågan är när dessa datorer kommer bytas ut eller om hela teknikpaketet med kablage och datorer kommer att ha hunnit genomgå en så stor revision när funktionerna väl blir tillåtna att det inte blir snack om att faktiskt uppgradera datorerna. Lite som med AP1 och diverse funktioner som inte hann lanseras innan bilarna hade helt nya system AP2 och 2.5. :?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
MrStarhouse
Teslaägare

Inlägg av MrStarhouse »

HelectriC skrev:
Det som är lite intressant är ju att Tesla antagligen inte kommer byta någon dator på bilar i Europa innan myndigheterna har godkänt funktionerna. Jag har svårt att tro att Tesla byter ut en mängd datorer som ingen får någon egentlig nytta av. Så frågan är när dessa datorer kommer bytas ut eller om hela teknikpaketet med kablage och datorer kommer att ha hunnit genomgå en så stor revision när funktionerna väl blir tillåtna att det inte blir snack om att faktiskt uppgradera datorerna. Lite som med AP1 och diverse funktioner som inte hann lanseras innan bilarna hade helt nya system AP2 och 2.5. :?
Vi får vänta och se. ;)
Skriv svar