Men nu helt plötsligt när jag loggar in på mitt Tesla konto, så minsann, där visas nu "Total självkörningsförmåga".

Får vi se när dom ska byta dator då, för FSD i sin fulla funktion kräver väl ny dator.
Moderator: Redaktion
Det beror ju dock på EU-regler, likt de flesta begränsningar i APnGrovsnus skrev:Ser att det är samma för mig!spännande!
Efter senaste uppdatering av mjukvaran så klarar inte bilen av samma skarpa kurvor.
Så vi får se om vi får användning av "nya" datorn!?
Hur får ni fram den där bilden, men info om interör och exteriör och övrigt? Jag kan inte hitta den där länken med ownership detaljerna.MrStarhouse skrev:Blev efter order innan leverans lovad att min EAP skulle uppgraderas till FSD. Detta pga ändrade priser på optionerna. Efter det har jag dock inte hört så mycket mer om det.
Men nu helt plötsligt när jag loggar in på mitt Tesla konto, så minsann, där visas nu "Total självkörningsförmåga".![]()
Får vi se när dom ska byta dator då, för FSD i sin fulla funktion kräver väl ny dator.
På första sidan jag kommer till när jag loggat in så trycker jag på: "Hantera", på sidan som då kommer fram trycker jag på: "Se Detaljer", då kommer jag till den visade sidan.Generalbogge skrev:Hur får ni fram den där bilden, men info om interör och exteriör och övrigt? Jag kan inte hitta den där länken med ownership detaljerna.MrStarhouse skrev:Blev efter order innan leverans lovad att min EAP skulle uppgraderas till FSD. Detta pga ändrade priser på optionerna. Efter det har jag dock inte hört så mycket mer om det.
Men nu helt plötsligt när jag loggar in på mitt Tesla konto, så minsann, där visas nu "Total självkörningsförmåga".![]()
Så här ser det ut för mig.
Fast din är väl en "S" vet inte om dom använder samma sidstruktur.Generalbogge skrev:Hur får ni fram den där bilden, men info om interör och exteriör och övrigt? Jag kan inte hitta den där länken med ownership detaljerna.MrStarhouse skrev:Blev efter order innan leverans lovad att min EAP skulle uppgraderas till FSD. Detta pga ändrade priser på optionerna. Efter det har jag dock inte hört så mycket mer om det.
Så här ser det ut för mig.
Vi får vänta och se.HelectriC skrev:Det som är lite intressant är ju att Tesla antagligen inte kommer byta någon dator på bilar i Europa innan myndigheterna har godkänt funktionerna. Jag har svårt att tro att Tesla byter ut en mängd datorer som ingen får någon egentlig nytta av. Så frågan är när dessa datorer kommer bytas ut eller om hela teknikpaketet med kablage och datorer kommer att ha hunnit genomgå en så stor revision när funktionerna väl blir tillåtna att det inte blir snack om att faktiskt uppgradera datorerna. Lite som med AP1 och diverse funktioner som inte hann lanseras innan bilarna hade helt nya system AP2 och 2.5.