
Vad som är lite mer uppseendeväckande är att i den andra fickan låg min mobiltelefon som inte heller den lät sig bekommas av att vistas under vatten så länge. Det är en Oneplus 6.

Moderator: Redaktion
Inte så uppseendeväckande. Den ska klara vatten, den är bara inte IP-klassad. Finns många Youtube-klipp där de testar och den klarar vatten (kollade inför mitt eget köp, har en jag också).Jerker skrev:
Vad som är lite mer uppseendeväckande är att i den andra fickan låg min mobiltelefon som inte heller den lät sig bekommas av att vistas under vatten så länge. Det är en Oneplus 6.
Legato skrev:Inte så uppseendeväckande. Den ska klara vatten, den är bara inte IP-klassad. Finns många Youtube-klipp där de testar och den klarar vatten (kollade inför mitt eget köp, har en jag också).Jerker skrev:
Vad som är lite mer uppseendeväckande är att i den andra fickan låg min mobiltelefon som inte heller den lät sig bekommas av att vistas under vatten så länge. Det är en Oneplus 6.
65 meter!?Jeppe_E skrev:Legato skrev:Inte så uppseendeväckande. Den ska klara vatten, den är bara inte IP-klassad. Finns många Youtube-klipp där de testar och den klarar vatten (kollade inför mitt eget köp, har en jag också).Jerker skrev:
Vad som är lite mer uppseendeväckande är att i den andra fickan låg min mobiltelefon som inte heller den lät sig bekommas av att vistas under vatten så länge. Det är en Oneplus 6.
Min XC60-nyckel har varit 65 meter under ytan utan problem. En riktig aktivitetsnyckel, redan 2011. Dykning är ju en aktivitet?![]()
Jupp.. Gullmarsfjorden. Några meter kvar till botten på drygt 90-95 meter.Geni87 skrev:65 meter!?Jeppe_E skrev:Legato skrev:Inte så uppseendeväckande. Den ska klara vatten, den är bara inte IP-klassad. Finns många Youtube-klipp där de testar och den klarar vatten (kollade inför mitt eget köp, har en jag också).Jerker skrev:
Vad som är lite mer uppseendeväckande är att i den andra fickan låg min mobiltelefon som inte heller den lät sig bekommas av att vistas under vatten så länge. Det är en Oneplus 6.
Min XC60-nyckel har varit 65 meter under ytan utan problem. En riktig aktivitetsnyckel, redan 2011. Dykning är ju en aktivitet?![]()
Ja, det är ju bara att konstatera att det har hänt mycket på den fronten sedan mobiltelefonerna introducerades på bred front. I slutet av 90-talet hade jag en Nokia (9110, tror jag) som jag tappade i diskvattnet en dag. Den var uppe ur vattnet igen efter bara ett par sekunder men var tvärdöd. Jag lämnade in den och spelade dum och sa att den bara hade lagt av, men den kom i retur med kommentaren "Fuktskadad, omöjlig att reparera".Legato skrev:Inte så uppseendeväckande. Den ska klara vatten, den är bara inte IP-klassad. Finns många Youtube-klipp där de testar och den klarar vatten (kollade inför mitt eget köp, har en jag också).Jerker skrev:
Vad som är lite mer uppseendeväckande är att i den andra fickan låg min mobiltelefon som inte heller den lät sig bekommas av att vistas under vatten så länge. Det är en Oneplus 6.
1: Care by Volvo = 10000 kr/månconnu skrev:Har 2 frågor till er![]()
![]()
Fråga 1:
Vad tror ni det skulle kosta att leasa Polestar 2? (Performance versionen, alltså den som släpps 2020)
/Månad
Fråga 2:
Vad tror ni förmånsvärdet skulle hamna på för Polestar 2? (Performance versionen, alltså den som släpps 2020)
Bonus fråga:
Hur bra tror ni autopiloten på Polestar 2 är mot Teslas? Båda är ju Autonomy lvl 2. Dock har Teslas AI haft mer tid på sig. Men på andra sidan så använder Polestar2 Nvidias & Volvos nya Autonomous software (Och Polestar2 är första bilen som ska använda den vad jag förstår)
beror ju lite på vad man menar med prestanda. Det är ju minst lika viktigt att komma 100 till 0, som andra vägen och bättre bromsar är en del av performancepaketet, så nog tycker jag det är mer än bling. Sen är det andra dämpare, som jag vill påstå definitivt leder till bättre prestanda.Jeppe_E skrev:1: Care by Volvo = 10000 kr/månconnu skrev:Har 2 frågor till er![]()
![]()
Fråga 1:
Vad tror ni det skulle kosta att leasa Polestar 2? (Performance versionen, alltså den som släpps 2020)
/Månad
Fråga 2:
Vad tror ni förmånsvärdet skulle hamna på för Polestar 2? (Performance versionen, alltså den som släpps 2020)
Bonus fråga:
Hur bra tror ni autopiloten på Polestar 2 är mot Teslas? Båda är ju Autonomy lvl 2. Dock har Teslas AI haft mer tid på sig. Men på andra sidan så använder Polestar2 Nvidias & Volvos nya Autonomous software (Och Polestar2 är första bilen som ska använda den vad jag förstår)
2: Kanske någonstans mitt emellan en TM3 LR AWD och TM3P
Performance-versionen innebär bara lite bling, ingen förändring i prestanda.
HelectriC skrev:beror ju lite på vad man menar med prestanda. Det är ju minst lika viktigt att komma 100 till 0, som andra vägen och bättre bromsar är en del av performancepaketet, så nog tycker jag det är mer än bling. Sen är det andra dämpare, som jag vill påstå definitivt leder till bättre prestanda.Jeppe_E skrev:1: Care by Volvo = 10000 kr/månconnu skrev:Har 2 frågor till er![]()
![]()
Fråga 1:
Vad tror ni det skulle kosta att leasa Polestar 2? (Performance versionen, alltså den som släpps 2020)
/Månad
Fråga 2:
Vad tror ni förmånsvärdet skulle hamna på för Polestar 2? (Performance versionen, alltså den som släpps 2020)
Bonus fråga:
Hur bra tror ni autopiloten på Polestar 2 är mot Teslas? Båda är ju Autonomy lvl 2. Dock har Teslas AI haft mer tid på sig. Men på andra sidan så använder Polestar2 Nvidias & Volvos nya Autonomous software (Och Polestar2 är första bilen som ska använda den vad jag förstår)
2: Kanske någonstans mitt emellan en TM3 LR AWD och TM3P
Performance-versionen innebär bara lite bling, ingen förändring i prestanda.
Blir du uttråkad av en platt-tv på väggen också? Föredrar inbyggd tjocktv i rejäl tv-bänk?connu skrev:Well, i detta fallet är det tack vare att "performance" versionen har AWD, släpps 2020 och har lite bättre bromsar o sånt.
Har för mig den "vanliga" bilen släpps 1 år senare och då har den endast främre motor, inte lika bra bromsar (But its a volvo so it should still be good)
Ärligt talat så kommer jag nog vänta tills Polestar2 kommer ut innan jag skaffar elbil.
Jag tycker Tesla Model 3 är en bra elbil, men den är så "bare" på insidan att jag blir uttråkad av tanken att sitta i den o pendla.
Tesla model S är cool, men vill inte lägga typ 1mille på den (Polestar2 bör hamna på runt 600-700tkr).
Vist, kommer inte få typ 3-4sekunder på 0-100km/h men 4.7s för 0-100km/h duger för Polestar2
nej, det stämmer inte. Alla varianter som släpps i år/nästa år har AWD. Samma motorer. Skillnaden med performance är andra bromsar, dämpare, hjul och några interiördetaljer.connu skrev:Well, i detta fallet är det tack vare att "performance" versionen har AWD, släpps 2020 och har lite bättre bromsar o sånt.
Har för mig den "vanliga" bilen släpps 1 år senare och då har den endast främre motor, inte lika bra bromsar (But its a volvo so it should still be good)
Ärligt talat så kommer jag nog vänta tills Polestar2 kommer ut innan jag skaffar elbil.
Jag tycker Tesla Model 3 är en bra elbil, men den är så "bare" på insidan att jag blir uttråkad av tanken att sitta i den o pendla.
Tesla model S är cool, men vill inte lägga typ 1mille på den (Polestar2 bör hamna på runt 600-700tkr).
Vist, kommer inte få typ 3-4sekunder på 0-100km/h men 4.7s för 0-100km/h duger för Polestar2
connu skrev:Well, i detta fallet är det tack vare att "performance" versionen har AWD, släpps 2020 och har lite bättre bromsar o sånt.
Har för mig den "vanliga" bilen släpps 1 år senare och då har den endast främre motor, inte lika bra bromsar (But its a volvo so it should still be good)
Ärligt talat så kommer jag nog vänta tills Polestar2 kommer ut innan jag skaffar elbil.
Jag tycker Tesla Model 3 är en bra elbil, men den är så "bare" på insidan att jag blir uttråkad av tanken att sitta i den o pendla.
Tesla model S är cool, men vill inte lägga typ 1mille på den (Polestar2 bör hamna på runt 600-700tkr).
Vist, kommer inte få typ 3-4sekunder på 0-100km/h men 4.7s för 0-100km/h duger för Polestar2
Om du inte förhandsbokat bilen ännu, så är mitt förslag att du gör det. Någonting säger mig att väntetiden kan bli lång. Hundra tusen bilar för de första marknaderna är inte jättelite, men inte jättemycket heller.connu skrev:Huh, okay
Det är ju ännu bättre, kanske man kan spara lite pengar på att INTE behöva köpa performance versionen eftersom den är enda som släpps![]()
Tack för infon, mucho appreciato
Tror också förmånsvärdet hamnar därimellan. Frågan är väl vad skatteverket kan tänkas tycka är en jämförbar förbränningsbil. Om XC40 har samma platta kanske XC40 T5 AWD R-Design skulle vara en kandidat. Med rabatt skulle det bli kring 4700/mån så dryga tusenlappen mer än 3LR. Men risken finns väl att Skatteverket fegar ur när det skrivits om alla pengar som "stjäls" ur stadskassan för att rabattera lyxbilar...men man kan ju hoppas...Jeppe_E skrev:1: Care by Volvo = 10000 kr/månconnu skrev:Har 2 frågor till er![]()
![]()
Fråga 1:
Vad tror ni det skulle kosta att leasa Polestar 2? (Performance versionen, alltså den som släpps 2020)
/Månad
Fråga 2:
Vad tror ni förmånsvärdet skulle hamna på för Polestar 2? (Performance versionen, alltså den som släpps 2020)
Bonus fråga:
Hur bra tror ni autopiloten på Polestar 2 är mot Teslas? Båda är ju Autonomy lvl 2. Dock har Teslas AI haft mer tid på sig. Men på andra sidan så använder Polestar2 Nvidias & Volvos nya Autonomous software (Och Polestar2 är första bilen som ska använda den vad jag förstår)
2: Kanske någonstans mitt emellan en TM3 LR AWD och TM3P
Performance-versionen innebär bara lite bling, ingen förändring i prestanda.
Med tanke på att volvohybriderna har fått lyxen att jämföras med framhjulsdriven bil istället för AWD så kan det nog tänkas att man fortsättningsvis ger fördel åt Volvo.zed skrev:Tror också förmånsvärdet hamnar därimellan. Frågan är väl vad skatteverket kan tänkas tycka är en jämförbar förbränningsbil. Om XC40 har samma platta kanske XC40 T5 AWD R-Design skulle vara en kandidat. Med rabatt skulle det bli kring 4700/mån så dryga tusenlappen mer än 3LR. Men risken finns väl att Skatteverket fegar ur när det skrivits om alla pengar som "stjäls" ur stadskassan för att rabattera lyxbilar...men man kan ju hoppas...Jeppe_E skrev:1: Care by Volvo = 10000 kr/månconnu skrev:Har 2 frågor till er![]()
![]()
Fråga 1:
Vad tror ni det skulle kosta att leasa Polestar 2? (Performance versionen, alltså den som släpps 2020)
/Månad
Fråga 2:
Vad tror ni förmånsvärdet skulle hamna på för Polestar 2? (Performance versionen, alltså den som släpps 2020)
Bonus fråga:
Hur bra tror ni autopiloten på Polestar 2 är mot Teslas? Båda är ju Autonomy lvl 2. Dock har Teslas AI haft mer tid på sig. Men på andra sidan så använder Polestar2 Nvidias & Volvos nya Autonomous software (Och Polestar2 är första bilen som ska använda den vad jag förstår)
2: Kanske någonstans mitt emellan en TM3 LR AWD och TM3P
Performance-versionen innebär bara lite bling, ingen förändring i prestanda.
I nyhetsbrevet som kom nu anger de 1500 kg dragvikt, går framåt.chaffis75 skrev:Ingen fantastisk skillnad men 1400 kg ska den få dra.Zalman3 skrev:Bättre dragvikt säger du, vad är dragvikten för Polestar 2?.chaffis75 skrev:Jag var och tittade på bilen i Göteborg förra fredagen och för mig fick jag väldigt mycket vill ha, mer än när jag provade tesla.
Nackdelen är att den inte går att köpa idag och när den väl kommer så finns de bara I dyr modell typ modell 3 LR.
Ja de finns både för och nackdelar man kan lista men de handlar väldigt mycket om känsla och förväntningar tillslut tror jag.
Några fördelar jag ser.
Bättre baksäte.
Elbaklucka
Stor baklucka dock är nog utrymmena liknande.
Mer traditionell bil.
Stort service nät (polestar folket sa att de kommer används Volvo verkstäder)
Takräcke som kan ha takbox (modell 3s är ju böjda)
Bättre drag vikt.
Ja man kan nog sammanfatta de som mer praktisk bil även om de verkligen inte är den traditionella Svensson V70.
Dessutom lär Polestar 2 vara betydligt mer unik, modell 3 ser ut att bli en dussin bil i Sverige![]()
Och ja tesla har sitt laddnätverk som kommer vara saknat, däremot dess 0—100 siffra är inget som berör mig, tänker mest att de nog drar upp försäkrings kostnaden.
Dragkrok till Polestar 2
Visste du att du kommer kunna välja till en infällbar dragkrok till din Polestar 2,
med kapacitet för 1500 kg på bromsat släp.
Det blir ju lite knasigt nu när tex VW(Audi, Seat, Skoda etc) och Mercedes ändå väljer att lansera bilarna under befintliga märken.chaffis75 skrev:Vad tror ni om andrahand värdet på en polestar vs en Volvo?
De jag tänker på är om bilen kommer vara mer svår att sälja (mindre betalt) en dag vs om de hade stämplat Volvo i fronten.
Jag detta är ju spekulation såklart men är de en för eller nackdel tror ni?
taliz skrev:Det blir ju lite knasigt nu när tex VW(Audi, Seat, Skoda etc) och Mercedes ändå väljer att lansera bilarna under befintliga märken.chaffis75 skrev:Vad tror ni om andrahand värdet på en polestar vs en Volvo?
De jag tänker på är om bilen kommer vara mer svår att sälja (mindre betalt) en dag vs om de hade stämplat Volvo i fronten.
Jag detta är ju spekulation såklart men är de en för eller nackdel tror ni?
Troligen kommer även Volvo svänga om ganska snabbt och lansera tex XC40 inom något år efter PS2. Då tror jag få kommer välja PS2. XC40 blir antagligen mer praktisk och lite lägre prissatt, därmed högre efterfrågan på både som ny och beggad.
Om säg 5-6 år är nog Polestar ett överspelat kapitel och då blir nog bilarna mindre attraktiva. Men det är ju fortfarande en elbil under Volvos paraply så efterfrågan lär ändå finnas(såvida det inte gått helt åt skogen för hela Volvo...).