Passerade Väsby igår och tänkte passa på att ladda vid deras supercharger.
Fick ett felmeddelande i bilen som sa:
"Charge cable handled incompatible
Use different Supercharger handle-type"
Supercharge i Väsby finns inte heller med på min karta varken i appen eller i bilen ("stationer i närheten")
Går det inte att ladda model 3 där?
Fel vid laddning av model 3 vid supercharger väsby
Moderator: Redaktion
Re: Fel vid laddning av model 3 vid supercharger väsby
Model 3 kan endast ladda på superchargers med CCS, inte vanliga typ 2-handsken. Model 3 kan alltså inte ladda på supercharger i Väsby. Däremot går det att ladda utanför service centret en liten bit bort om det är efter kontorstid.
Model S85D -15, "Voltaire"
Tack för snabbt svar!Seregon skrev:Model 3 kan endast ladda på superchargers med CCS, inte vanliga typ 2-handsken. Model 3 kan alltså inte ladda på supercharger i Väsby. Däremot går det att ladda utanför service centret en liten bit bort om det är efter kontorstid.
Gjorde faktiskt samma fel när jag hämtade bilen, men två taxi chafförer tom erbjöds sig att åka före o visa var jag kunde ladda min 3.
Taxi-chaufförer som har koll på sånt? ImponerandeSnap02 skrev:Gjorde faktiskt samma fel när jag hämtade bilen, men två taxi chafförer tom erbjöds sig att åka före o visa var jag kunde ladda min 3.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Dom hade tesla S.taliz skrev:Taxi-chaufförer som har koll på sånt? ImponerandeSnap02 skrev:Gjorde faktiskt samma fel när jag hämtade bilen, men två taxi chafförer tom erbjöds sig att åka före o visa var jag kunde ladda min 3.
Jo men jag har fått uppfattningen att de haft väldigt dålig koll. De har stått på SUC och laddat till 100% och klagat på att det gått långsamt, dvs allmänt väldigt dålig koll på elbilar och laddning. Trots att de just kör en Model S.Snap02 skrev:Dom hade tesla S.taliz skrev:Taxi-chaufförer som har koll på sånt? ImponerandeSnap02 skrev:Gjorde faktiskt samma fel när jag hämtade bilen, men två taxi chafförer tom erbjöds sig att åka före o visa var jag kunde ladda min 3.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
- Snubblaren
- Teslaägare
De vill nog bli av med den laddaren så den lär aldrig få CCS och behövs egentligen inte på långresa finns laddare både söderom och norromSnubblaren skrev:Har de inte fixat CCS till alla laddare än?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se