Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

mrmuscle
Inlägg: 127
Blev medlem: 22 jun 2019 13:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mrmuscle »

Spasicm3p skrev:
mrmuscle skrev:
På Mitt tesla konto står det fortfarande:
Vi håller på att skapa din faktura..
Alla fält är bockade utom leveranspunkten
där står ingenting... Bilen har fått en VIN
vet jag genom google tillägg, men
står inget VIN på kontot.

Har fått ett mail med PDF fil med
kontantbetalningen och bankgiro nummer.
Sen står det nåt om att jag ska maila
leverans teamet kvitto!?
När ska detta göras.... Säger dem till
extra om det eller hur fungerar det?

Väntar ivrigt på en M3P! som beställdes
ca 12 Augusti!
Jag sitter i ungefär samma sits, skillnaden är att jag inte fick någon faktura mailad till mig. Jag såg denna när jag loggade in på mitt konto.
Dock så hade Tesla i mitt fall gjort något fel. Jag skall nämligen lägga upp finansen via Santander men trots detta så hade dem skickat en slutfaktura till mig.
Det stod i deras system att jag skulle betala hela bilen via banköverföring.

Var i kontakt med Tesla igår via mail och informerade dem om detta. Så nu väntar jag på en uppdaterad faktura.

Om du likt mig skall ta bilen via finans så ta kontakt med Tesla.
På så sätt så slipper du eventuella förseningar!

Väntar minst lika ivrigt på en M3P som beställdes 8/8 :)!

På min faktura står där "Beräknad leveranstid: 27/9" uppe till höger, står där något på din?
Har bara fått en pdf med kontantbetalningen
räcker med att det är betalt dagen innan
leverans. Har via DNB. Inte sett en enda
text med leveransdatum, endast muntligt
slutet september. Bilen har VIN har jag
sett på google tillägsprogram, men inget
på teslakontot! Grrrrr......
Användarvisningsbild
Sweson43
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 19 aug 2019 21:08

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Sweson43 »

Jag beställde en vit st+ med krok den 4 juli och pratade med tesla precis. Lev tid 20 sept..
Finns det någon kvar här som beställde tidigare än mig som inte fått leverans?
Spasicm3p
Inlägg: 45
Blev medlem: 12 aug 2019 15:58
Ort: Malmö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Spasicm3p »

mrmuscle skrev:
Spasicm3p skrev:
mrmuscle skrev:
På Mitt tesla konto står det fortfarande:
Vi håller på att skapa din faktura..
Alla fält är bockade utom leveranspunkten
där står ingenting... Bilen har fått en VIN
vet jag genom google tillägg, men
står inget VIN på kontot.

Har fått ett mail med PDF fil med
kontantbetalningen och bankgiro nummer.
Sen står det nåt om att jag ska maila
leverans teamet kvitto!?
När ska detta göras.... Säger dem till
extra om det eller hur fungerar det?

Väntar ivrigt på en M3P! som beställdes
ca 12 Augusti!
Jag sitter i ungefär samma sits, skillnaden är att jag inte fick någon faktura mailad till mig. Jag såg denna när jag loggade in på mitt konto.
Dock så hade Tesla i mitt fall gjort något fel. Jag skall nämligen lägga upp finansen via Santander men trots detta så hade dem skickat en slutfaktura till mig.
Det stod i deras system att jag skulle betala hela bilen via banköverföring.

Var i kontakt med Tesla igår via mail och informerade dem om detta. Så nu väntar jag på en uppdaterad faktura.

Om du likt mig skall ta bilen via finans så ta kontakt med Tesla.
På så sätt så slipper du eventuella förseningar!

Väntar minst lika ivrigt på en M3P som beställdes 8/8 :)!

På min faktura står där "Beräknad leveranstid: 27/9" uppe till höger, står där något på din?
Har bara fått en pdf med kontantbetalningen
räcker med att det är betalt dagen innan
leverans. Har via DNB. Inte sett en enda
text med leveransdatum, endast muntligt
slutet september. Bilen har VIN har jag
sett på google tillägsprogram, men inget
på teslakontot! Grrrrr......
Jätte märkligt att det räcker att du betalar in dagen innan. Nere till vänster på min faktura står det "Fakturan måste betalas i sin helhet senast 7 dagar innan leverans"
På min faktura så står det både VIN och Leveransdag, jag litar dock inte på leveransdatum. Förstår att man måste ta detta med en nypa salt
M3 Performance Pearl White, beställd 8/8-19
vibrationsfri
Inlägg: 285
Blev medlem: 18 aug 2019 20:09

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av vibrationsfri »

Bara de har pengarna ett par dagar innan leverans då de ringer och påminner om leverans är det lugnt .
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LarsL »

Sweson43 skrev:
Jag beställde en vit st+ med krok den 4 juli och pratade med tesla precis. Lev tid 20 sept..
Finns det någon kvar här som beställde tidigare än mig som inte fått leverans?
Jodå... du ligger på lika lång väntan som mig.
Användarvisningsbild
Mikael-jkpg
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 12 aug 2019 10:36

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Mikael-jkpg »

16/8 Beställde blå LR med drag
16/8 Fick samtal från Tesla där de frågade om det fanns tider då jag _inte_ kunde ta emot bilen, hon pratade eventuellt om leverans tidigt i Sep.
22/8 VIN finns på hemsidan!
28/8 Beställningen är helt borta från mitt Tesla-konto!!

Jag möts alltså av en röd Model S med beställningsknapp när jag loggar in på mitt konto, jag kommer inte heller åt mina dokument eller konfiguration! Någon som varit med om något liknande?
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 864
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av loftux »

Mikael-jkpg skrev:
16/8 Beställde blå LR med drag
16/8 Fick samtal från Tesla där de frågade om det fanns tider då jag _inte_ kunde ta emot bilen, hon pratade eventuellt om leverans tidigt i Sep.
22/8 VIN finns på hemsidan!
28/8 Beställningen är helt borta från mitt Tesla-konto!!

Jag möts alltså av en röd Model S med beställningsknapp när jag loggar in på mitt konto, jag kommer inte heller åt mina dokument eller konfiguration! Någon som varit med om något liknande?
Logga ut. Stäng ner webbläsaren helt. Starta, logga in igen. Är det tillbaka då? Annars ring och fråga.

Fick vid ett tillfälle upp dokument från en som levererats i Kalifornien istället för mina egna. Fixade sig vid ny inloggning.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
cnyb
Teslaägare
Inlägg: 139
Blev medlem: 04 maj 2016 22:34
Ort: Rosersberg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av cnyb »

Mikael-jkpg skrev:
16/8 Beställde blå LR med drag
16/8 Fick samtal från Tesla där de frågade om det fanns tider då jag _inte_ kunde ta emot bilen, hon pratade eventuellt om leverans tidigt i Sep.
22/8 VIN finns på hemsidan!
28/8 Beställningen är helt borta från mitt Tesla-konto!!

Jag möts alltså av en röd Model S med beställningsknapp när jag loggar in på mitt konto, jag kommer inte heller åt mina dokument eller konfiguration! Någon som varit med om något liknande?
Likadant för mig idag, fixas säkert inom kort :)

Väntar på Tesla #3 (röd M3P)
Användarvisningsbild
mwest
Teslaägare
Inlägg: 134
Blev medlem: 07 aug 2019 19:59

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mwest »

loftux skrev:
Mikael-jkpg skrev:
16/8 Beställde blå LR med drag
16/8 Fick samtal från Tesla där de frågade om det fanns tider då jag _inte_ kunde ta emot bilen, hon pratade eventuellt om leverans tidigt i Sep.
22/8 VIN finns på hemsidan!
28/8 Beställningen är helt borta från mitt Tesla-konto!!

Jag möts alltså av en röd Model S med beställningsknapp när jag loggar in på mitt konto, jag kommer inte heller åt mina dokument eller konfiguration! Någon som varit med om något liknande?
Logga ut. Stäng ner webbläsaren helt. Starta, logga in igen. Är det tillbaka då? Annars ring och fråga.

Fick vid ett tillfälle upp dokument från en som levererats i Kalifornien istället för mina egna. Fixade sig vid ny inloggning.
Jag fick likadant för 2 veckor sedan på min beställning, efter en timme eller två var den tillbaka på kontot igen. Men man hann bli lite svettig :)
Model 3 LR RWD Midnight Silver/svart, 18", beställd 7/8 -19 och uthämtad 2/9 -19
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 864
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av loftux »

cnyb skrev:
Mikael-jkpg skrev:
16/8 Beställde blå LR med drag
16/8 Fick samtal från Tesla där de frågade om det fanns tider då jag _inte_ kunde ta emot bilen, hon pratade eventuellt om leverans tidigt i Sep.
22/8 VIN finns på hemsidan!
28/8 Beställningen är helt borta från mitt Tesla-konto!!

Jag möts alltså av en röd Model S med beställningsknapp när jag loggar in på mitt konto, jag kommer inte heller åt mina dokument eller konfiguration! Någon som varit med om något liknande?
Likadant för mig idag, fixas säkert inom kort :)
Testade också logga in. De har något vajsing. Bara vänta.
"Your account isn't available right now. Try again later."
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
uffe_74
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 06 aug 2019 15:20
Ort: Enköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av uffe_74 »

uffe_74 skrev:
Spasicm3p skrev:
uffe_74 skrev:
maccis skrev:
Kliver in i väntrummet nu, en Model 3 LR vit med drag är beställd.

Spänd som tusan, har sneglat på en trea sen i våras och slog till nu.

Ska beställa hem lite lull lull som jag kan installera vid leverans.
Beställde en identisk 20/8. Ska bli kul att se om vi får leverans samtidigt. Fick precis meddelandet att slutfaktura håller på att upprättas så det verkar hända något iaf :-D
Vill inte låta negativ eller förstöra din glädje men jag fick meddelande att slutfakturan håller på att upprättas för en vecka sedan och det har varit radiotystnad sedan dess :|
Ajdå :-)
Idag kom VIN nummer. Förra veckan blev jag uppring av en trevlig tjej som fråga ang finansiering/betalningen. Hon gissa på leverans i slutet av sept. Finns hopp mao
M3 LR AWD vit beställd 20/8 2019. Levererad 30/9
MaryT
Inlägg: 2
Blev medlem: 05 aug 2019 19:12

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MaryT »

MaryT skrev:
Beställde en Model 3, Blå, Dragkrok, SD+, den 23 juli. Fick preliminärt leveransdatum idag på morgonen 3-9 september. VIN-nummer finns sen idag i källkoden.
Har under senaste veckan fått tre slutfakturor med olika leveransdag, varav de första två krediterades ganska snabbt.
Den senaste fakturan har leveransdatum 6/9 men på själva hemsidan står det 9/9 kl 11.

När har ni andra fått telefonsamtalet om inbokad tid? Eller är det någon annan som bara fått tid via hemsidan?
Pall
Inlägg: 96
Blev medlem: 17 jun 2019 16:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Pall »

Lite märkligt hur leveranserna sker. Har läst här hur vissa får sina bilar relativt fort och andra hör ingenting. Jag beställde 5 aug SR+ vit. Relativ snart kom mejl om leverans 2-9 sept och VIN. Sedan är allt tyst och när jag loggar in på mitt teslakonto står bara att de hör ABS sig med leveranstid. Jag skickade därför ett mejl och undrade vad som händer. Fick svar att det är beräknat leverans i september, och det kan ju vara hela månaden! Läser här om andra som beställt senare än mig fått tid för leverans... rena lotteriet!
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LarsL »

Såg att ett 010 nummer försökt ringa mig idag, det är förmodligen Tesla. Känns väldigt onödigt att ringa runt till folk istället för att bara kommunicera med mail eller websidan. Trodde att jag glömmer att hämta bilen?
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 06 jul 2019 08:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Stolpskott »

Sådär! Hämtade ut min P-/stealth performance igår på Trosta. Det var jag och två till men det var riktigt lugnt, jag hade all tid i världen att gå igenom funktioner men även kvalitén på bilen. Helt sjukt vilken fin bil och har redan hunnit fixa med det mesta som har legat hemma i väntan på bilen.

Håller tummarna för alla ni som har beställt att ni iaf får bilen innan kvartalsslutet så även ni får njuta av den otroliga bil!
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 864
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av loftux »

SFL Conductor har nu lastat av och åkt vidare (som det verkar med bilar till UK).
Så ni som inte fått tid bokad redan, så kommer nog bilen med nästa båt som anländer 6 september 03.00 (i praktiken den 7:e)
Jag ringde och kollade med Tesla, min bil verkar komma till dem den 15:e, och därefter skall den förberedas för leverans vilket kan ta ytterligare en vecka. Med lite tur lite tidigare.

Det tar alltså 9-10 dagar få bilen till Sverige från Zebrugge.
Det tar upp till en vecka att förbereda bilen för leverans.

Ca tre veckor kvar, vad är väl det när man väntat sen April :lol:
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
RicCar
Inlägg: 23
Blev medlem: 01 aug 2019 18:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av RicCar »

Grattis Stolpskott!

Väntar otåligt på min AWD, White/White med dragkrok. Beställt den 31 juli och fick först 3-10 september som preliminärt leverans datum i ett första standardmail för att sen få "näst sista veckan i september" av min kontakt (Hanna). Vet inte riktigt vad hon räknar som "nästa sista veckan" i Sep :D . Är det den veckan som startar med den 16:e eller 23:e (livsavgörande fråga :)
Beställt vit/vit LR-AWD den 31 juli 2019. Uppskattad leverans 3-10 sep. Ändrad uppskattad leverans till 16-20 sep.
Hittade reg nr via car.info den 3 sep.
Fick sms den 4 sep med lev besked till den 24/9.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14653
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

Stolpskott skrev:
Sådär! Hämtade ut min P-/stealth performance igår på Trosta. Det var jag och två till men det var riktigt lugnt, jag hade all tid i världen att gå igenom funktioner men även kvalitén på bilen. Helt sjukt vilken fin bil och har redan hunnit fixa med det mesta som har legat hemma i väntan på bilen.

Håller tummarna för alla ni som har beställt att ni iaf får bilen innan kvartalsslutet så även ni får njuta av den otroliga bil!
Pics or it didn't happen! Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 06 jul 2019 08:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Stolpskott »

RicCar skrev:
Grattis Stolpskott!

Väntar otåligt på min AWD, White/White med dragkrok. Beställt den 31 juli och fick först 3-10 september som preliminärt leverans datum i ett första standardmail för att sen få "näst sista veckan i september" av min kontakt (Hanna). Vet inte riktigt vad hon räknar som "nästa sista veckan" i Sep :D . Är det den veckan som startar med den 16:e eller 23:e (livsavgörande fråga :)
Tack tack :) Jag hade starkt utgått ifrån 16! Även fast det snarare är i mitten av september :D
taliz skrev:
Stolpskott skrev:
Sådär! Hämtade ut min P-/stealth performance igår på Trosta. Det var jag och två till men det var riktigt lugnt, jag hade all tid i världen att gå igenom funktioner men även kvalitén på bilen. Helt sjukt vilken fin bil och har redan hunnit fixa med det mesta som har legat hemma i väntan på bilen.

Håller tummarna för alla ni som har beställt att ni iaf får bilen innan kvartalsslutet så även ni får njuta av den otroliga bil!
Pics or it didn't happen! Bild
Det kommer! Hann inte igår pga massa annan vardagsstress och just nu är den inlämnad för att tona rutorna så ska försöka fixa bild ikväll med lite snyggare rutor! 8-)
RicCar
Inlägg: 23
Blev medlem: 01 aug 2019 18:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av RicCar »

Stolpskott skrev:
RicCar skrev:
Grattis Stolpskott!

Väntar otåligt på min AWD, White/White med dragkrok. Beställt den 31 juli och fick först 3-10 september som preliminärt leverans datum i ett första standardmail för att sen få "näst sista veckan i september" av min kontakt (Hanna). Vet inte riktigt vad hon räknar som "nästa sista veckan" i Sep :D . Är det den veckan som startar med den 16:e eller 23:e (livsavgörande fråga :)
Tack tack :) Jag hade starkt utgått ifrån 16! Även fast det snarare är i mitten av september :D
taliz skrev:
Stolpskott skrev:
Sådär! Hämtade ut min P-/stealth performance igår på Trosta. Det var jag och två till men det var riktigt lugnt, jag hade all tid i världen att gå igenom funktioner men även kvalitén på bilen. Helt sjukt vilken fin bil och har redan hunnit fixa med det mesta som har legat hemma i väntan på bilen.

Håller tummarna för alla ni som har beställt att ni iaf får bilen innan kvartalsslutet så även ni får njuta av den otroliga bil!
Pics or it didn't happen! Bild
Det kommer! Hann inte igår pga massa annan vardagsstress och just nu är den inlämnad för att tona rutorna så ska försöka fixa bild ikväll med lite snyggare rutor! 8-)
Fick precis svar av min kontakt och hon klargjorde att
bilen beräknas komma till service centret 16, därefter ska den inspekteras och tvättas. Bör därför vara redo under den veckan!
Tre långa veckor till, hoppas få några veckor på torra vägar i alla fall. Sen är det dags att sätta på vinterdäck och takbox. Har köpt rails men inte hittat någon vit takbox ännu. Någon som har bra tips?
Beställt vit/vit LR-AWD den 31 juli 2019. Uppskattad leverans 3-10 sep. Ändrad uppskattad leverans till 16-20 sep.
Hittade reg nr via car.info den 3 sep.
Fick sms den 4 sep med lev besked till den 24/9.
Användarvisningsbild
uffe_74
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 06 aug 2019 15:20
Ort: Enköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av uffe_74 »

RicCar skrev:
Stolpskott skrev:
RicCar skrev:
Grattis Stolpskott!

Väntar otåligt på min AWD, White/White med dragkrok. Beställt den 31 juli och fick först 3-10 september som preliminärt leverans datum i ett första standardmail för att sen få "näst sista veckan i september" av min kontakt (Hanna). Vet inte riktigt vad hon räknar som "nästa sista veckan" i Sep :D . Är det den veckan som startar med den 16:e eller 23:e (livsavgörande fråga :)
Tack tack :) Jag hade starkt utgått ifrån 16! Även fast det snarare är i mitten av september :D
taliz skrev:
Stolpskott skrev:
Sådär! Hämtade ut min P-/stealth performance igår på Trosta. Det var jag och två till men det var riktigt lugnt, jag hade all tid i världen att gå igenom funktioner men även kvalitén på bilen. Helt sjukt vilken fin bil och har redan hunnit fixa med det mesta som har legat hemma i väntan på bilen.

Håller tummarna för alla ni som har beställt att ni iaf får bilen innan kvartalsslutet så även ni får njuta av den otroliga bil!
Pics or it didn't happen! Bild
Det kommer! Hann inte igår pga massa annan vardagsstress och just nu är den inlämnad för att tona rutorna så ska försöka fixa bild ikväll med lite snyggare rutor! 8-)
Fick precis svar av min kontakt och hon klargjorde att
bilen beräknas komma till service centret 16, därefter ska den inspekteras och tvättas. Bör därför vara redo under den veckan!
Tre långa veckor till, hoppas få några veckor på torra vägar i alla fall. Sen är det dags att sätta på vinterdäck och takbox. Har köpt rails men inte hittat någon vit takbox ännu. Någon som har bra tips?
Vad är det för rails du har köpt?
M3 LR AWD vit beställd 20/8 2019. Levererad 30/9
Användarvisningsbild
uffe_74
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 06 aug 2019 15:20
Ort: Enköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av uffe_74 »

Kan man på något sätt följa sin bil när man fått VIN? Vore kul att veta vart den är :-D
M3 LR AWD vit beställd 20/8 2019. Levererad 30/9
RicCar
Inlägg: 23
Blev medlem: 01 aug 2019 18:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av RicCar »

Jag har köpt dessa "rails" (roof racks): https://shop.tesla.com/se/en/product/ve ... -rack.html

Behöver bara hitta en takbox som passar bra till dessa. Har kollat på Thule, Packline mm men skulle behöva se hur de ser ut i verkligheten helst.
Beställt vit/vit LR-AWD den 31 juli 2019. Uppskattad leverans 3-10 sep. Ändrad uppskattad leverans till 16-20 sep.
Hittade reg nr via car.info den 3 sep.
Fick sms den 4 sep med lev besked till den 24/9.
Användarvisningsbild
Snubblaren
Teslaägare
Inlägg: 129
Blev medlem: 11 aug 2019 09:36

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Snubblaren »

RicCar skrev:
Jag har köpt dessa "rails" (roof racks): https://shop.tesla.com/se/en/product/ve ... -rack.html

Behöver bara hitta en takbox som passar bra till dessa. Har kollat på Thule, Packline mm men skulle behöva se hur de ser ut i verkligheten helst.
Går det att få på Thules cykelställ på det räcket?
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 06 jul 2019 08:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Stolpskott »

Som utlovat till taliz, min P- uthämtad igår samt uthämtad idag igen efter tonat rutorna 8-) (Dessvärre inget fotogeni och stressade som tusan :D )
1.jpg
2.jpg
Skriv svar