Jag var en av många andra som stod och köade på MoS 31 mars 2016. Efter det har det varit en lång väntan. När bilen väl släpptes i Sverige så hade den inte den konfigurationen jag ville ha. Men nu så.
Då till det andra problemet, den blev ju något dyrare än jag först hade förväntat mig eller hoppats på.
Well, mina krav var awd och drag. Och lägger man till vinterdäck så börjar man närma sig 700kkr.
Men nu har jag bytt arbetsgivare och har helt plötsligt möjlighet att plocka ut en tjänstebil. Så innan året slut hoppas jag kunna beställa en.
Har tesla leverans på lördagar? Jag bor i Umeå och det vore som smidigt om man kunde välja att hämta bilen en lördag. Man slipper ta ledigt och det blir en rolig helgutflykt att hämta bilen.
Och kan man lita på leveransdatumet man får? Eller finns det risk att man kommer dit och så får man beskedet att bilen visst inte var klar så du får återkomma vid ett senare tillfälle? Vet att folk har råkat ut för det, men kanske har det rättats till och leveranserna är kanske mer pålitliga numera. Jag bor ju en bit från Trosta.
Lång väntan på en m3 snart över - leverans lördagar?
Moderator: Redaktion
Lång väntan på en m3 snart över - leverans lördagar?
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Lång väntan på en m3 snart över - leverans lördagar?
Bara ring och hör med delivery vilken dag du kan hämta upp bilen och skulle inte lita helt på det datumet som Tesla skickar ut per automatik. Återigen ring Delivery