Original har bilen 265/32/21 bak och 245/35/21 fram men jag har inte originalfälgarna på min bil så jag är osäker på om själva fälgarna har olika bredd?
Jag är sugen på dessa fälgar och dom sägs passa fast den är samma bredd på själva fälgen både fram och bak;
https://www.abswheels.se/falgar/abs-f22/?pid=1001
Blir det konstigt med olika bredd på däcken när man har samma fälg runt om?
Samma eller olika bredd fram/bak?
Moderator: Redaktion
Samma eller olika bredd fram/bak?
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Re: Samma eller olika bredd fram/bak?
Nejdå, så kallad staggered setup var original på 21” turbine ett tag (hade på min P85D). Snyggt är det.
Värt att tänka på är att man inte har samma frihet att rotera fram/bakdäck.
Värt att tänka på är att man inte har samma frihet att rotera fram/bakdäck.
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Så man skulle också kunna tänka sig att kunna köra samma bredd på däcken runt om rent teoretiskt? 245 då eller?
Model S P85DL+
Jamans71 skrev:Så man skulle också kunna tänka sig att kunna köra samma bredd på däcken runt om rent teoretiskt? 245 då eller?
Framgår inte från länken vilken vikt fälgen tål.
Jag har kollat upp många fälgar till min X och konstaterar att många av dom som kommer upp som alternativ när man anger reg-nr inte klarar vikten bak eller inte anger viktgräns alls.
På 20" fälgar kan det skilja fån typ 600kg till över 1000kg.
Kan var bra att kolla upp.
Jag har själv gjort den tabben på annan bil med två spräckta+ovala fälgar som följd. 12000kr i soptunnan...
Jag har kollat upp många fälgar till min X och konstaterar att många av dom som kommer upp som alternativ när man anger reg-nr inte klarar vikten bak eller inte anger viktgräns alls.
På 20" fälgar kan det skilja fån typ 600kg till över 1000kg.
Kan var bra att kolla upp.
Jag har själv gjort den tabben på annan bil med två spräckta+ovala fälgar som följd. 12000kr i soptunnan...