Hur koppla rätt mobil mot rätt Förarprofil ?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Re: Hur koppla rätt mobil mot rätt Förarprofil ?

Inlägg av Walker »

micke_r skrev:
Walker skrev:
När jag scrollade genom tråden såg jag en några månader gammal beef mellan taliz och Jeppe_e om tesla vs polestar 2.... tänk vad saker kan ändras. Bild
Haha den var ju fantastiskt rolig. :D Det är svårt att vara mer off-topic kan man tycka. Hade det inte varit lättare att jämföra med en polestar/Volvo som existerar?
Det riktigt roliga är att BÅDA nu kör M3! :lol: (tror Jeppe släppt tanken på en Polestar - heeeeeeeelt! 8-) :lol: :lol: :lol: )
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Fejer

Inlägg av Fejer »

Någon mer som har problem med att få bilen att känna igen mobilen så att den länkade förarprofilen aktiveras? Instegshjälpen verkar oftast fungera men att byta till min profil när senaste inställningen var min frus fungerar inte.

Det är ju märkligt eftersom bilen uppenbarligen känner igen mobiltelefonen och låser upp.
M3 SR+, vit/svart
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Referralkod: ts.la/peter15233

Inlägg av snowtroll »

Om instigningshjälpen är på, kommer den att justera in sig på din mobil som är länkad men först när du trycker bromsen.
Slår du av, justerar den in sig när du öppnar förardörren .. när du ska in.
Senast redigerad av snowtroll, redigerad totalt 1 gånger.
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
Timpa
Teslaägare

Inlägg av Timpa »

snowtroll skrev:
Om instigningshjälpen är på, kommer den att justera in sig på din mobil om är länkad men först när du trycker bromsen.
Slår du av, justerar den in sig när du öppnar först dörren.
Detta fungerar inte på min TM3. Med instegshjälpen avslagen så ställer bilen in min frus profil när jag öppnar dörren. Bilen känner igen min telefon, och det är den som är kopplad till min profil. Har provat att ta bort och åter koppla ihop min profil med tfn, utan framgång. Någon som haft samma problem och lyckats lösa det?
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare

Inlägg av snowtroll »

Hm, Jag skulle prova att ta bort samtliga synkade mobiler och börja om.
Lämpligtvis gör man en mobil klar i taget med att aktivera som telefonnyckel
sedan välj profil
sedan välj rätt mobil som ska synkas

Note: aktuellt vald förarprofil blir den som man kan synka mobil till(som redan måste ha gjorts till nyckel i tidigare tillfälle). Om det ev är det som spökar för dig.
Användarvisningsbild
boz
Teslaägare

Inlägg av boz »

Nej det gick inte
Har provat att ta bort profilerna och även att ta bort telefonen som nyckel men nej det gick inte, kanske inte finns den funktionen på sr+!
Möjligt att jag missat något i hur man gör, men bilden på skärmen som visar uppdateringen och hur man kopplar stämmer inte riktigt med vad som visas på min skärm.
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare

Inlägg av snowtroll »

Timpa skrev:
snowtroll skrev:
Om instigningshjälpen är på, kommer den att justera in sig på din mobil om är länkad men först när du trycker bromsen.
Detta fungerar inte på min TM3. Med instegshjälpen avslagen så ställer bilen in min frus profil när jag öppnar dörren. Bilen känner igen min telefon, och det är den som är kopplad till min profil. Har provat att ta bort och åter koppla ihop min profil med tfn, utan framgång. Någon som haft samma problem och lyckats lösa det?
I ditt fall verkar din mobil vara länkad till din frus profil.
Användarvisningsbild
Timpa
Teslaägare

Inlägg av Timpa »

snowtroll skrev:
Timpa skrev:
snowtroll skrev:
I ditt fall verkar din mobil vara länkad till din frus profil.
Det var min tanke också, då problemet först dök upp (då både jag och min fru satt i bilen, med mig på förarplats). Det verkar dessvärre inte vara orsaken då problemet även dyker upp då jag är ensam i bilen och jag ser i "låsmenyn" att det är min mobil som är kopplad till min profil. Det är iofs möjligt att datorn ändå länkar min tfn till fel profil, trots att den hävdar annorlunda, men då vete fåglarna hur jag ska komma tillrätta med problemet. Att göra om konfig av ala nycklar och länka om till profilerna verkar ju heller inte hjälpa, av Boz resultat att döma. Får väl göra en bugreport och hoppas att framtida uppdateringar löser problemet. Det är uppenbarligen inte bara jag som råkat ut för detta, så det verkar vara ett mjukvaruproblem snarare än SBS (skit bakom spakarna...) )
Skriv svar