Så kom äntligen dagen för min leverans (igår), fick vänta i 102 långa dagar.
Jag har bara kört 15 mil än så länge men dessa mil var av det trevligare slaget. Jag testade bla 0-100 o det var värre än jag trodde, telefonen som låg i framfacket flög iväg bak i bilen o jag höll på att svälja snuset. Spyan var inte långt borta
. Tur inte frugan var med. Den gamla Long range (0-100 på 4,4) som jag testade i samband med beställningen, vilket jag upplevde som väldigt snabb, stod nästan still jämfört med denna P-bil. Ändå har jag inte lodicrous på min, ”endast” Insane +. Detta räcker dock MER än väl
Förbrukningen på dessa mil låg på 1,85 kw /m, det var inte helt snälla mil jag körde. Kan nämna att trots 21’ så är bilen väldigt tyst o bekväm. Den nya fjädringen är nog den stora anledningen till detta. Körde mest på små landsvägar, vägar med halvdålig asfalt, ändå väldigt tyst o bekväm.
Jag fick inte den senaste uppdateringen, men nu har jag installerad den. Efter detta så trodde navigatorn att jag var tillbaka i USA, fixade detta med en omstart.
Lite info om min upplevelse vid leveransen, Tesla i Malmö :
Fick ett mycket trevligt mottagande, började med ca 1 timmes genomgång/information, av en mycket informativ o trevlig kille. Lite små skader i lacken fixade de direkt på plats. 3 issues (se bild) kommer de att fixa inom kort. Inga stora saker men på en ny bil med detta pris så tycker jag nog att det bör fixas. Jag kan tipsa er om att lägga tid på att kolla bilen NOGA, det verkar vara lite småskit på alla nya bilar. Kan nog bli svårare att reklamera småfel i efterhand så klart bäst att hitta alla fel i samband med mottagandet av bilen, dessa blir fotade o loggade av Tesla personal. Jag klippte ihop bilden med felen, blev lite konstig i färgen.
Under tiden som jag väntade på att få min fixad så passade jag på att kolla de ca 30 bilarna som stod på parkeringen, alla hade något som inte var helt ok, dock inte nya bilar. Nu är det daxs för några mil till ….