Du är som den där personen på mötet som med facit i hand sitter och ältar vad som hänt (något varenda kotte redan vet då det är ett faktum i efterhand), när alla andra redan gått vidare till att föreslå lösningar på problemet.taliz skrev:Du menar att man borde tycka andra bilar generellt är bättre, på ett Tesla-forum?
Jag har aldrig hävdat att Tesla saknar typfel och brister. Däremot försöker jag när folk gnäller förklara vad det kan tänkas bero på. En hel del verkar dock inte särskilt intresserade av vad problem beror på, de vill bara lufta sitt missnöje.
Jag är väl för pragmatisk helt enkelt.
Audi 50 e-tron Quattro
Moderator: Redaktion
- OfarligTesla
- Teslaägare
Re: Audi 50 e-tron Quattro
Jaså, du menar alltså det omvända, att det är jag som gnäller och andra som föreslår lösningar? Ok.OfarligTesla skrev:Du är som den där personen på mötet som med facit i hand sitter och ältar vad som hänt (något varenda kotte redan vet då det är ett faktum i efterhand), när alla andra redan gått vidare till att föreslå lösningar på problemet.taliz skrev:Du menar att man borde tycka andra bilar generellt är bättre, på ett Tesla-forum?
Jag har aldrig hävdat att Tesla saknar typfel och brister. Däremot försöker jag när folk gnäller förklara vad det kan tänkas bero på. En hel del verkar dock inte särskilt intresserade av vad problem beror på, de vill bara lufta sitt missnöje.

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Nej, det menar jag inte, men alla vet ju att inte ETT märke gör ALLT rätt. Men så som du framställer det, så verkar det som du tror det och då blir det aningen komiskt eftersom det uppenbarligen inte är så att Tesla gör allt rätt och alla andra i stort sett allt fel.taliz skrev:Du menar att man borde tycka andra bilar generellt är bättre, på ett Tesla-forum?HelectriC skrev:chaffis75 skrev:Jag tillhör en av de som har reserverat en PS2 men nu plötsligt fått upp ögonen för en Audi. Jag har väl börjat fundera på om Audi kan vara ett alternativ även om jag är mer inne på PS2 fortfarande. 20 mil på motorväg är verkligen i den undre spannet av vad jag hade tänkt mig.Verdi skrev:Zalman3 skrev:Märkligt nog så kan Audi 50 e-tron Quattro ta Polestar 2 köpare.
För samma pengar så får barnfamiljen tänka till en gång extra.
Ja det är klart. På ICE-sidan idag så har vi ju hur många modeller som helst att välja på. Kommer bli så på el-sidan också framöver. Konkurrens. Det är bra grejer det.
absolut! lösningen på allt heter Tesladet är så bra att dina inlägg är så nyanserade. Inte en millimeter negativt om Tesla, men alla andra har mängder av problem, negativa aspekter och är generellt sämre än Tesla hahahahaha.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- OfarligTesla
- Teslaägare
Det var du själv som sa att du fokuserade på förklaringar: ”Däremot försöker jag när folk gnäller förklara vad det kan tänkas bero på.”taliz skrev:Jaså, du menar alltså det omvända, att det är jag som gnäller och andra som föreslår lösningar? Ok.
Folk är fullt medvetna om vad som kan göra att det finns ett problem, det betyder inte att det är okej att det är så. Det viktiga är som sagt inte anledningen till att det är dåligt, det viktiga vad man kan göra för att det skall bli bra. Som pragmatiker borde du också tycka att det är resultaten som betyder något.
Så när folk gnäller vill de ha lösningar, inte få en förklaring till varför deras problem ens existerar...
Jag tycker nog faktiskt Tesla gör i stort sett allt rätt, eller åtminstone försöker göra rätt. Men perfekt ambition och perfekt resultat är vitt skilda saker. Tesla har helt klart övervikt åt det förstnämnda än så länge, men man kommer allt närmare det sistnämnda.HelectriC skrev:Nej, det menar jag inte, men alla vet ju att inte ETT märke gör ALLT rätt. Men så som du framställer det, så verkar det som du tror det och då blir det aningen komiskt eftersom det uppenbarligen inte är så att Tesla gör allt rätt och alla andra i stort sett allt fel.taliz skrev:Du menar att man borde tycka andra bilar generellt är bättre, på ett Tesla-forum?HelectriC skrev:chaffis75 skrev:Jag tillhör en av de som har reserverat en PS2 men nu plötsligt fått upp ögonen för en Audi. Jag har väl börjat fundera på om Audi kan vara ett alternativ även om jag är mer inne på PS2 fortfarande. 20 mil på motorväg är verkligen i den undre spannet av vad jag hade tänkt mig.Verdi skrev:
Ja det är klart. På ICE-sidan idag så har vi ju hur många modeller som helst att välja på. Kommer bli så på el-sidan också framöver. Konkurrens. Det är bra grejer det.
absolut! lösningen på allt heter Tesladet är så bra att dina inlägg är så nyanserade. Inte en millimeter negativt om Tesla, men alla andra har mängder av problem, negativa aspekter och är generellt sämre än Tesla hahahahaha.
Övriga gör det mesta fel, de kan bygga bilar men rent krasst handlar framtiden för bilindustrin faktiskt inte om att just bygga bilar.

De vill ha lösningar från Tesla, men de frågar på ett oberoende forum...OfarligTesla skrev:Det var du själv som sa att du fokuserade på förklaringar: ”Däremot försöker jag när folk gnäller förklara vad det kan tänkas bero på.”taliz skrev:Jaså, du menar alltså det omvända, att det är jag som gnäller och andra som föreslår lösningar? Ok.
Folk är fullt medvetna om vad som kan göra att det finns ett problem, det betyder inte att det är okej att det är så. Det viktiga är som sagt inte anledningen till att det är dåligt, det viktiga vad man kan göra för att det skall bli bra. Som pragmatiker borde du också tycka att det är resultaten som betyder något.
Så när folk gnäller vill de ha lösningar, inte få en förklaring till varför deras problem ens existerar...
Exempel: de som klagar på att laddhastigheten sjunkit på vissa äldre modeller. Hur tusan skulle någon på forumet kunna lösa det?
Det bästa man kan göra är just att försöka förklara varför det sker.
Jag tillhör inte dem som inbillar sig inte att de representerar hela mänskligheten. Jag svarar bara för mig själv. Om du anser att det är korkat så får gärna tycka det.HenrikM76 skrev:Detta beror ju på vad man har för körmönster i sin vardag, för mig var det värt ta en S100D istället för en S75D då jag inte hade klarat mig med en 75:a, och det kan ju vara samma med de som kikar på Audin. Och att då säga spiknej att det inte är värt de extra pengarna är ju korkat.mati skrev:Nej.Zalman3 skrev:Om man ställer det på sin spets.
Är 10 mil extra räckvidd värt 200.000kr i inköp?..
För dig kanske det är nej, men inte för alla. Så rätt svar, det beror på körmönstret.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- OfarligTesla
- Teslaägare
Då blir min fråga till dig, hur tvingar man Tesla att lösa problemet? Genom att engagera andra eller inte?taliz skrev:
De vill ha lösningar från Tesla, men de frågar på ett oberoende forum...
Exempel: de som klagar på att laddhastigheten sjunkit på vissa äldre modeller. Hur tusan skulle någon på forumet kunna lösa det?
Folk postar det på forumet för att ett företag kommer inte ta kostnaden för att lösa problemen om kostnaden för att strunta i det är lägre. Om andra blir medvetna om problemen och också tycker till kommer till sist Tesla tvingas agera.
Sen finns det ju massvis med människor som i många fall faktiskt har erfarenheter av att lösa problemen. Kanske inte just vad gäller laddhastighet men väl andra problem.
Tycker det blir så tråkigt om man låter forumet rakt av agera samlingspunkt för uppviglare. Då blir det som grupperna på Facebook där folk jagar upp varandra och det till slut fullständigt spårar ur.OfarligTesla skrev:Då blir min fråga till dig, hur tvingar man Tesla att lösa problemet? Genom att engagera andra eller inte?taliz skrev:
De vill ha lösningar från Tesla, men de frågar på ett oberoende forum...
Folk postar det på forumet för att ett företag kommer inte ta kostnaden för att lösa problemen om kostnaden för att strunta i det är lägre. Om andra blir medvetna om problemen och också tycker till kommer till sist Tesla tvingas agera.
Sen finns det ju massvis med människor som i många fall faktiskt har erfarenheter av att lösa problemen. Kanske inte just vad gäller laddhastighet men väl andra problem.
Att det är extremt få trådar här som spårar ur skulle jag vilja hävda är just för att de i god ton bemöts med fakta och logiska förklaringar.
Det finns också många trådar med praktiska frågor om tex hur X eller Y funkar i en Tesla, laddning/el etc. Där är vi många som ställer upp och svarar och det verkar uppskattas till skillnad från det förstnämnda.
Då kan man skriva det lite mer korrekta: "Jag tycker....." Att bara kasta ur sig ett "Nej." tyder på antingen lägre kunskap om språket eller att du helt enkelt anser det är så det är oavsett för vem det avser.mati skrev:Jag tillhör inte dem som inbillar sig inte att de representerar hela mänskligheten. Jag svarar bara för mig själv. Om du anser att det är korkat så får gärna tycka det.HenrikM76 skrev:Detta beror ju på vad man har för körmönster i sin vardag, för mig var det värt ta en S100D istället för en S75D då jag inte hade klarat mig med en 75:a, och det kan ju vara samma med de som kikar på Audin. Och att då säga spiknej att det inte är värt de extra pengarna är ju korkat.mati skrev:Nej.Zalman3 skrev:Om man ställer det på sin spets.
Är 10 mil extra räckvidd värt 200.000kr i inköp?..
För dig kanske det är nej, men inte för alla. Så rätt svar, det beror på körmönstret.
Men bra, då vet vi nu hur du menade.

Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP