Nya officiella bilder på Model X

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Re: Nya officiella bilder på Model X

Inlägg av Martinen »

Very nice. :D
Användarvisningsbild
Ronikarre
Teslaägare

Inlägg av Ronikarre »

Tjena!
Nya bilder igen då!
Även om jag inte är aktiv på forumet så läser jag här varje dag ;)

Mvh
image.jpg
Model X P100D
Användarvisningsbild
Ronikarre
Teslaägare

Inlägg av Ronikarre »

Gick inte att få båda bilderna i ett inlägg
image.jpg
Model X P100D
Användarvisningsbild
sweslac
Teslaägare

Inlägg av sweslac »

Ronikarre skrev:
Dom kommer från denna tråd: http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... %289-15%29
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

lite dumt att dom valt just den løsningen med andra sætesrad, ser ut som mycket plats går førlorad gentemot konventionella nedfællbara ryggstød.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

HelectriC skrev:
lite dumt att dom valt just den løsningen med andra sætesrad, ser ut som mycket plats går førlorad gentemot konventionella nedfællbara ryggstød.
Tror de valt denna lösnings för maximal åkkomfort på andra raden. Tredje raden verkar vara lite enklare stolar som går att fälla. Säkert superbra men inte lika vassa.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

chpaulin skrev:
HelectriC skrev:
Tror de valt denna lösnings för maximal åkkomfort på andra raden. Tredje raden verkar vara lite enklare stolar som går att fälla. Säkert superbra men inte lika vassa.
møjligt, men det ær ju många andra tillverkare som också har bra stolar och samtidigt klarar att fælla till plant tillstånd.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
MaLund13

Inlägg av MaLund13 »

HelectriC skrev:
Denna andra rad har diskuterats oerhört mycket på TMC senaste veckorna. En teori påstås vara att stolarna på andra raden sitter som uppe på pedestaler, och för att bibehålla krocksäkerheten måste stolarna vara extra starka/hållfasta, då säkerhetsbältena är fastsatta direkt på stolen. Detta kanske inte kan uppnås med en fällbar konstruktion. Vet inte om det är så, men det låter som en möjlig anledning.
Användarvisningsbild
Ronikarre
Teslaägare

Inlägg av Ronikarre »

sweslac skrev:
Ronikarre skrev:
Dom kommer från denna tråd: http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... %289-15%29
Ja det gör de. Glömde källhänvisa och ber om ursäkt för det. Men ska jag vara petig så kommer bilderna från Tesla Motors :P
Model X P100D
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

MaLund13 skrev:
HelectriC skrev:
Denna andra rad har diskuterats oerhört mycket på TMC senaste veckorna. En teori påstås vara att stolarna på andra raden sitter som uppe på pedestaler, och för att bibehålla krocksäkerheten måste stolarna vara extra starka/hållfasta, då säkerhetsbältena är fastsatta direkt på stolen. Detta kanske inte kan uppnås med en fällbar konstruktion. Vet inte om det är så, men det låter som en möjlig anledning.
Detta var också min tanke, bättre säten, säkrare. Har nog inte suttit i en van med tre rader där jag känt att stolarna varit annat än ok. Speciellt rad tre har varit kraftigt begränsad komfort.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

stolarna fungerar ju också som lastskydd, något andra tillverkar inte ens bryr sig om.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Det verkar komma fler och fler valmöjligheter till Design Studion för de som har blivit kallade. Enligt TMC så har åtminstone den med Signature #700 i USA fått tillgång till Design Studion.
De senaste valen som tillkommit är valbar 6 eller 7 säten och förra veckan var det valbar mindre fäste för t.ex. cyklar eller skidhållare eller inget fäste alls.
Screenshot 2015-09-24 14.40.52.png
Högre upplösningar på dessa bilder finns på TMC:
http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ilable-now
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Se ju ut att vara väldigt lite lastutrymme kvar när man har 3 raden uppfälld.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Martinen skrev:
Glöm inte frunken som ska kunna svälja två golfbagar...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Svenssons skrev:
Martinen skrev:
Ja men jag spelar ju inte golf. :D

Hade ju varit kul om frunken kunde öppnas och stängas elektriskt. Det saknar jag idag.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Martinen skrev:
Svenssons skrev:
Martinen skrev:
Ja men jag spelar ju inte golf. :D

Hade ju varit kul om frunken kunde öppnas och stängas elektriskt. Det saknar jag idag.
Nästa vecka kanske vi får reda på det. Vi lär nog se hur stort utrymme det är bak också men det verkar vara större än Model S med de två bakvända sätena i alla fall.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Ser rejält lyxigt ut i baksätet med sexsäteskonfigurationen! Samtidigt så är det ju tre riktiga stolar i mellanraden även när den är sjusitsig, så det spelar nog ingen större roll.
Martinen skrev:
Så är det väl på nästan alla sjutsitsiga bilar? Att du får välja mellan att kunna använda alla sittplatser eller ha ett lastutrymme. Till och med på helt enorma nya XC90 så har du ett ganska blygsamt bagageutrymme med alla stolar uppe.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Är det bara jag som tror att det fortfarande är mycket kvar att presentera. Jag tror att de hemlighåller mycket. Skulle vara guld om de tom. hade ändrat exteriören lite och designen så att den ser lite mindre bullig ut och mindre lik model s
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

apkungen skrev:
Är det bara jag som tror att det fortfarande är mycket kvar att presentera. Jag tror att de hemlighåller mycket. Skulle vara guld om de tom. hade ändrat exteriören lite och designen så att den ser lite mindre bullig ut och mindre lik model s
Önsketänkande. Jag tror inte något kommer hända med formerna. Men det kommer säkert lite mer intressanta detaljer, som just precis hur stolarna funkar (fällning, rotation, etc), kanske ny strålkastarteknologi, mer detaljer kring den slutliga implementationen av falkvingedörrarna, vad det som ser ut som en kamera på bakluckan är till för, förbättringar på autopilot, detaljer kring dragkrok, etc.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

apkungen skrev:
De har ju inte visat en endaste officiell bild framifrån så något döljer sig där. Elon har ju gått ut och sagt att det är ett par saker som inte har avslöjats ännu om bilen. Det ryktas om backspegel med inbyggd backkamera som sitter på taket som en möjlig sak t.ex. Visst försöker de hålla så mycket som möjligt till den 29:e. Nedräkningen har börjat...

http://www.timeanddate.com/countdown/la ... nt=cursive
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Svenssons skrev:
apkungen skrev:
De har ju inte visat en endaste officiell bild framifrån så något döljer sig där. Elon har ju gått ut och sagt att det är ett par saker som inte har avslöjats ännu om bilen. Det ryktas om backspegel med inbyggd backkamera som sitter på taket som en möjlig sak t.ex. Visst försöker de hålla så mycket som möjligt till den 29:e. Nedräkningen har börjat...

http://www.timeanddate.com/countdown/la ... nt=cursive
man måste ge dom att dom ær extremt duktiga på hemligetsmakeri. De flesta andra bilar ær ju visade långt føre officiell premiær. Hær har dom verkligen fått alla involverade att inte sprida information.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Svenssons skrev:
Jag kan ta fram fler saker när jag är hemma men här kommer några av valmöjligheterna i alla fall:

Färg: Verkar vara lite begränsat vilka färger som går att välja i dagsläget. På mig som har Signature är det PPSR, Signature Red som är färgen, Standard Production verkar ha en ny svart färgkod.

Fälgar: Finns 20" (WT20) och 22" (WT22)

Panoramatak: Verkar inte gå att välja till eller från. (RFPO,RFBK,RFBC)

Vy: Det går endast att välja STUD_REAR än så länge, inte STUD_ABOV, STUD_3QTR, STUD_SIDE eller STUD_SEAT_ALTA t.ex.
Det går att välja en ny vy på Model X nu:

STUD_SIDE:
SIDE.jpg
https://my.teslamotors.com/configurator ... &size=1024

Vill man ha högre upplösning på bilden så är det bara att ändra storleken i slutet av länken. Det går som sagt var att byta ut t.ex. färg eller hjulen men jag har inte orkat leta reda på de nya mörka fälgarnas kod.
Skriv svar