Parkeringsvärdläge?
Moderator: Redaktion
Parkeringsvärdläge?
I Tesla's app under menyn Reglage finns ett val att sätta på Parkeringsvärdläge, vad är det för något? Har googlat runt och kollat på YT och det känns som att det är Sentrymode. Min MS har dock hårdvara 1.0, så då undrar jag lite vad det läget gör?
Re: Parkeringsvärdläge?
Det är väl ett läge där man ger någon möjlighet att parkera din bil, men inte access till alla utrymmen och till alla funktioner...
Tesla Y LR -22 EAP
Ett hett tips är att läsa manualen. Då slipper man googla runt.neogeo skrev:I Tesla's app under menyn Reglage finns ett val att sätta på Parkeringsvärdläge, vad är det för något? Har googlat runt och kollat på YT och det känns som att det är Sentrymode. Min MS har dock hårdvara 1.0, så då undrar jag lite vad det läget gör?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Tack!BrooklynS skrev:Det är väl ett läge där man ger någon möjlighet att parkera din bil, men inte access till alla utrymmen och till alla funktioner...
Valet mode va ?
Usel acceleration, topfart på 130km/h(?) och ingen access till handskfack eller frunk?
Bättre namn vore tonårsläge 

Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Med tanke på de två trådarna om missförstånd i översättningen så kanske vi skulle erbjuda Tesla tjänsten att översätta åt dem 

2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Hehe, det hade varit bra. Jag slog på parkeringsvaktsläge när jag var och handlade, blev väldigt paff när jag skulle köra iväg och inte behövde ange pinkod (eftersom det var valet mode).Kilowatt skrev:Med tanke på de två trådarna om missförstånd i översättningen så kanske vi skulle erbjuda Tesla tjänsten att översätta åt dem

Model S 90D -17