Staggered setup tillbaka på P

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Staggered setup tillbaka på P

Inlägg av Kilowatt »

Kan inte minnas att jag sett ngt om det här ännu. Noterade just att min nya Model S Performance (mer om den i kommande inlägg) faktiskt har sk Staggered Setup, dvs bredare däck och fälg bak än fram på 21”. 265:or bak numera alltså.

En glad överraskning!
D1122747-D691-438E-9B02-CA09F2313836.jpeg
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare

Re: Staggered setup tillbaka på P

Inlägg av helix »

Så har det varit sedan sent 2016 :D
Jag fick till och med staggered på min 90D som kom med 21" från fabrik "back in the days" så det gäller både P-modeller och övriga.
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

helix skrev:
Jag fick till och med staggered på min 90D som kom med 21" från fabrik "back in the days" så det gäller både P-modeller och övriga.
Å fasen, jag minns tydligt att de gick bort från det under 2015 och körde 245 runt om ett tag. Men då är det "old news" :)
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare

Inlägg av helix »

Kilowatt skrev:
helix skrev:
Å fasen, jag minns tydligt att de gick bort från det under 2015 och körde 245 runt om ett tag. Men då är det "old news" :)
Yes stämmer att det var så på pre-facelift.
Minns det väl med min facelift 90D eftersom jag körde vinterdäck på 21" och då var jag tvungen att köpa 2 extra non-staggered fälgar eftersom vinterdäcken bara fanns i 245 :)

Grattis till bilen förresten! Ser ut att vara en riktigt trevlig spec och hoppas du är nöjd med uppgraderingen!
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

helix skrev:

Grattis till bilen förresten! Ser ut att vara en riktigt trevlig spec och hoppas du är nöjd med uppgraderingen!
Tack! Jag har flera intressanta observationer, särskilt i jämförelsen med min gamla P85D. Återkommer inom kort med en mer fullödig första jämförelse och lite bilder :)
Skriv svar