HmmPontus skrev:Lite OT: Vad är den snabbaste 4 dörrars vätgasbilen runt ringen?

Skulle gissa att den förste som tar ett varv också blir snabbast. Nästan så man skulle försöka låna en...

Moderator: Redaktion
HmmPontus skrev:Lite OT: Vad är den snabbaste 4 dörrars vätgasbilen runt ringen?
Då det diskuteras snabbaste elbilen och inte snabbaste batteribilen så tror jag faktiskt de går under samma kategori. Skulle dock kanske inte vara omöjligt att dela upp det i snabbaste batteribilen och snabbaste vätgasbilen.taliz skrev:HmmPontus skrev:Lite OT: Vad är den snabbaste 4 dörrars vätgasbilen runt ringen?där sa du nått.
Skulle gissa att den förste som tar ett varv också blir snabbast. Nästan så man skulle försöka låna en...
Om Elon inte ens hade en förare (eller bokad bantid) så undrar man ju hur säker han kan vara på att komma ut som vinnare.jpetters skrev:Förare löst.
Brukar det inte vara att man kör vissa partier av slingan efter genomgång hur man ska köra just det där partiet. De får då data på hur de optimalt ska köra varje del och sedan kan de simulera genom att sätta ihop de olika delarna. Därefter blir det att tweaka och finjustera bilen så att den är färdig för ett rekordförsök när de bokar banan. Tesla brukar kunna vara kvicka på att justera bilen efter tester men i detta fall får de inte göra ett rekordförsök samma dag utan får boka och komma tillbaka.Pontus skrev:Dom har ena foten inne, nu gäller det bara att få lov att bryta lite regler eller få någon form av undantag...
Skulle vilja påstå att "några dussin" är extremt bra på en banträff i Sverige. Har nog aldrig varit på en träff med mer än 20-30 bilar.Niklas Z skrev:Håller med dig kontakten2
Det är ju ytterst få bilköpare som bryr sig om tider på Nürburgring. Bland bilentusiaster är det fler naturligtvis, men de är rätt få.
BMW är ju ett märke som profilerat sig som sportigt, men när jag körde på BMW Sport Clubs banträffar var det i allmänhet inte mer än några dussin gatbilar som deltog. Och då hörde nog ändå BMW Sport Club till de mer aktiva märkesklubbarna.
Men det är ju kul för oss bilnördar med Nürburgringtider.
Under 1:39.68? Eller har jag missat nån modell igen?dd88 skrev:Nu har Model S tydligen satt rekord för fyradörrars bilar på Laguna Seca. Elon påstår att film ska komma imorgon. Här är lite referenstider https://fastestlaps.com/tracks/laguna-seca-post-1988
CTS-V på plats 61.Verdi skrev:Under 1:39.68? Eller har jag missat nån modell igen?dd88 skrev:Nu har Model S tydligen satt rekord för fyradörrars bilar på Laguna Seca. Elon påstår att film ska komma imorgon. Här är lite referenstider https://fastestlaps.com/tracks/laguna-seca-post-1988
Inte helt, men prefekt läge att testa drivlinan.jeppe_sthlm skrev:Du tänker att det är en roadster 2 i mula?
Porsche satte inte sin bil med en serieproducerad version.kangru skrev:Är det inte ett problem om man sätter en tid i vad man påstår är en stock-S med eventuellt ny SW om ingen Raven kommer i närheten av det sen? Bättre att antingen köra en test-bil med det statmentet eller en Raven med SW som är sådant som skulle kunna komma som track-mode, IMHO.
Tror/hoppas man lanserar uppgradering och/eller track package i samma vevakangru skrev:Är det inte ett problem om man sätter en tid i vad man påstår är en stock-S med eventuellt ny SW om ingen Raven kommer i närheten av det sen? Bättre att antingen köra en test-bil med det statmentet eller en Raven med SW som är sådant som skulle kunna komma som track-mode, IMHO.
Porsche satte rekordet med en förproduktionsbil men dom har en lång historia av att oberoende testare kan matcha rekordet med en bil från massproduktionen så där har nog många ett visst förtroende.dstr skrev:Porsche satte inte sin bil med en serieproducerad version.kangru skrev:Är det inte ett problem om man sätter en tid i vad man påstår är en stock-S med eventuellt ny SW om ingen Raven kommer i närheten av det sen? Bättre att antingen köra en test-bil med det statmentet eller en Raven med SW som är sådant som skulle kunna komma som track-mode, IMHO.
För att kompensera för en försenad roadster så kanske vi får en Model S R/T i höst.
Hoppas det med, för då får man svart på vitt vad en modifierad bil gör med 0-100, laddhastighet, räckvidd osv. Blir en mer rättvis jämförelse mot Taycan då med.Legato skrev:Tror/hoppas man lanserar uppgradering och/eller track package i samma vevakangru skrev:Är det inte ett problem om man sätter en tid i vad man påstår är en stock-S med eventuellt ny SW om ingen Raven kommer i närheten av det sen? Bättre att antingen köra en test-bil med det statmentet eller en Raven med SW som är sådant som skulle kunna komma som track-mode, IMHO.
Det är en ren racerbil.Legato skrev:Jag som inte hänger med i fossilvärlden längre hade ingen aning om att det fanns så snabba dieslar...
4. Audi R10 TDI unknown 1:11.17 659 / 925