Verkar som Tesla har anlänt på ringen med två Model S just nu. De har även med sig ett stort diesel-agg som lastades ut från en container. Diesel-aggregatet med laddare ska tydligen se till så att testbilarna kan laddas under de veckorna man är på plats. Kanske inte helt optimalt
Enligt artikeln kör de tester nästan varje dag i det publika, men den 18:e är det mer utförliga tester och den 21:e har Tesla tydligen abonnerat NBR för sig själva i 2 timmar. De har också en slot reserverad för att ha banan för sig själv i 45 minuter den 25:e september.
Spekuleras att detta är Teslas nuvarande två bilar på ringen, en amerikansk och en NL-reggad.
SÅLD: Model S 100D 2019 - Vitmetallic, Premium Interiör, Stora glastaket, APH4-hårdvaran SÅLD: Model X 90D 2016 - Svartmetallic, 7-Sits, Premium-paket m ventilerade säten, AP2 Model S Long Range Plus 2021 - Vitmetallic - Crémeinteriör
Verkar som Tesla har anlänt på ringen med två Model S just nu. De har även med sig ett stort diesel-agg som lastades ut från en container. Diesel-aggregatet med laddare ska tydligen se till så att testbilarna kan laddas under de veckorna man är på plats. Kanske inte helt optimalt
Enligt artikeln kör de tester nästan varje dag i det publika, men den 18:e är det mer utförliga tester och den 21:e har Tesla tydligen abonnerat NBR för sig själva i 2 timmar. De har också en slot reserverad för att ha banan för sig själv i 45 minuter den 25:e september.
Har svårt att tro att tiden kommer hamna i rekordböckerna då det enligt Tesla själva är frågan om en prototyp.
Säg inte det.
Det handlar inte om en konceptbil som visas upp i Frankfurt, utan en kommande drivlina i en befintlig bil. Med färdigutvecklad motorstyrning och rätt batteri så borgar produktionsmodellen för riktiga "Håll käften-tider" jämfört med vad en tidig prototyp kommer att prestera.
Har svårt att tro att tiden kommer hamna i rekordböckerna då det enligt Tesla själva är frågan om en prototyp.
Säg inte det.
Det handlar inte om en konceptbil som visas upp i Frankfurt, utan en kommande drivlina i en befintlig bil. Med färdigutvecklad motorstyrning och rätt batteri så borgar produktionsmodellen för riktiga "Håll käften-tider" jämfört med vad en tidig prototyp kommer att prestera.
Men drivlinan är iaf ett år bort i tiden, och än vet vi inte vad man mer gjort med bilen. Spekuleras om ett nytt elektromagnetiskt chassi, lättad bil och R-däck.
Vi får helt enkelt vänta ett år och se om Tesla kan slå några rekord.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Har svårt att tro att tiden kommer hamna i rekordböckerna då det enligt Tesla själva är frågan om en prototyp.
Säg inte det.
Det handlar inte om en konceptbil som visas upp i Frankfurt, utan en kommande drivlina i en befintlig bil. Med färdigutvecklad motorstyrning och rätt batteri så borgar produktionsmodellen för riktiga "Håll käften-tider" jämfört med vad en tidig prototyp kommer att prestera.
Men drivlinan är iaf ett år bort i tiden, och än vet vi inte vad man mer gjort med bilen. Spekuleras om ett nytt elektromagnetiskt chassi, lättad bil och R-däck.
Vi får helt enkelt vänta ett år och se om Tesla kan slå några rekord.
Och ett nytt hybridbatteri från Maxwell.
Med superkondensatorer för supersnabbt acceleration och motorbroms.
Och solidstate, för 200kWh och låg vikt.
Och minimalt behov av kylning.
Ett litiumbatteri trivs i +10 till +40.
Ett solidstate batteri kanske -30 till +200 grader.
Behöver i normala fall ingen värme/kyla alls.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Har svårt att tro att tiden kommer hamna i rekordböckerna då det enligt Tesla själva är frågan om en prototyp.
Säg inte det.
Det handlar inte om en konceptbil som visas upp i Frankfurt, utan en kommande drivlina i en befintlig bil. Med färdigutvecklad motorstyrning och rätt batteri så borgar produktionsmodellen för riktiga "Håll käften-tider" jämfört med vad en tidig prototyp kommer att prestera.
Men drivlinan är iaf ett år bort i tiden, och än vet vi inte vad man mer gjort med bilen. Spekuleras om ett nytt elektromagnetiskt chassi, lättad bil och R-däck.
Vi får helt enkelt vänta ett år och se om Tesla kan slå några rekord.
Och ett nytt hybridbatteri från Maxwell.
Med superkondensatorer för supersnabbt acceleration och motorbroms.
Och solidstate, för 200kWh och låg vikt.
Och minimalt behov av kylning.
Ett litiumbatteri trivs i +10 till +40.
Ett solidstate batteri kanske -30 till +200 grader.
Behöver i normala fall ingen värme/kyla alls.
..du e rolig, du.
Verkar leva ett år i förtid. Både när det gäller teknik och priser. Jag är själv lite mer ”vi får vänta och se”.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Suck. Trodde det var exakt sånt här Elon inte sysslade med. Snacka om att döda XP och SP försäljningen ett år framåt.
Är jätteglad att uppdateringen kommer men de borde väntat med att annonsera den. Jag hoppas de iaf specificerar att den kommer bli dyyyyr
Jag lovar, ska man slå Porsche, då blir det dyra lösningar.
Tror inte försäljningen av nuvarande modeller påverkas om Plaid modellen kostar +500.000kr extra.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Suck. Trodde det var exakt sånt här Elon inte sysslade med. Snacka om att döda XP och SP försäljningen ett år framåt.
Är jätteglad att uppdateringen kommer men de borde väntat med att annonsera den. Jag hoppas de iaf specificerar att den kommer bli dyyyyr
Jag lovar, ska man slå Porsche, då blir det dyra lösningar.
Tror inte försäljningen av nuvarande modeller påverkas om Plaid modellen kostar +500.000kr extra.
Om Roadstern börjar på 2mkr så har jag svårt att se en Model S för under 1,8mkr med samma drivlina. BMW M5 konkurrerar inte med 520.
Suck. Trodde det var exakt sånt här Elon inte sysslade med. Snacka om att döda XP och SP försäljningen ett år framåt.
Är jätteglad att uppdateringen kommer men de borde väntat med att annonsera den. Jag hoppas de iaf specificerar att den kommer bli dyyyyr
Jag lovar, ska man slå Porsche, då blir det dyra lösningar.
Tror inte försäljningen av nuvarande modeller påverkas om Plaid modellen kostar +500.000kr extra.
Poängen är att man då måste informera marknaden om det för att undvika Osborne...
Jag skulle dessutom gissa att många av förbättringarna även kommer i "vanliga" Performance...
Har svårt att tro att tiden kommer hamna i rekordböckerna då det enligt Tesla själva är frågan om en prototyp.
Säg inte det.
Det handlar inte om en konceptbil som visas upp i Frankfurt, utan en kommande drivlina i en befintlig bil. Med färdigutvecklad motorstyrning och rätt batteri så borgar produktionsmodellen för riktiga "Håll käften-tider" jämfört med vad en tidig prototyp kommer att prestera.
Men drivlinan är iaf ett år bort i tiden, och än vet vi inte vad man mer gjort med bilen. Spekuleras om ett nytt elektromagnetiskt chassi, lättad bil och R-däck.
Vi får helt enkelt vänta ett år och se om Tesla kan slå några rekord.
Var den där Taycanen helt original? Tyckte jag läste att de hade rivit ut baksätet och satt dit en bur.