Halvljuset för starkt/högt?
Moderator: Redaktion
Halvljuset för starkt/högt?
Jag körde min M3 ett par mil i mörker igår på obelyst landsväg, och nästan alla jag mötte blinkade med helljuset som om jag glömt blända av, vilket jag ju inte hade... Fler med samma erfarenhet?
Re: Halvljuset för starkt/högt?
Åk in till bilbesiktningen, tror jag gav 80kr för att kontrollera höjden på ljuset senast jag misstänkte samma sak.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Har du tryckt på "Adjust headlights"-knappen? Den gör kaos med stråklastarna och ställer dem jättehögt. Man kan sen justera dem själv, men det är nästan omöjligt utan att ha någon referens.Mstromer skrev:Jag körde min M3 ett par mil i mörker igår på obelyst landsväg, och nästan alla jag mötte blinkade med helljuset som om jag glömt blända av, vilket jag ju inte hade... Fler med samma erfarenhet?
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
- Syncronauten
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/svante12917
Jag hade samma problem när jag hämtade den, går att justera i någon meny. Stälde mig på en plan mörk väg och sänkte tills det såg bra ut och nu är det ingen som blinkar på mig.Mstromer skrev:Jag körde min M3 ett par mil i mörker igår på obelyst landsväg, och nästan alla jag mötte blinkade med helljuset som om jag glömt blända av, vilket jag ju inte hade... Fler med samma erfarenhet?
Jag hade samma problem och åkte till Tesla i Gbg som skulle ställa in strålkastarna. Det visade sig att den vänstra inte gick att reglera så de bytte ut den direkt. Efter det funkar det utmärkt.
Hade samma problem, justerade in de efter behag och nu har jag kört några kvällar utan att folk blinkar på mig.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Jag misstänker att jag har samma problem, men har inte listat ut hur man sänker/justerar det själv, hur går man tillväga?
Bebopin skrev:Jag misstänker att jag har samma problem, men har inte listat ut hur man sänker/justerar det själv, hur går man tillväga?
Man kan t.ex. läsa manualen. Eller så kan man fråga här.

Servicemenyn. Där finns det, sen är den rätt så självförklarande.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- snowtroll
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter15233
Japp.
För justering gå in där i service...
På plan mark, 10m bort ska inte lys "kanten" lysa över knäna. Såsom grovmått
För justering gå in där i service...
På plan mark, 10m bort ska inte lys "kanten" lysa över knäna. Såsom grovmått
Senast redigerad av snowtroll, redigerad totalt 1 gånger.
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Jag har råkat ut för detta två grupper gånger.
Båda gångerna så har det lösts genom att gå i i strålkastarjusteringsmenyn. Den verkar göra en självkalibrering genom att bara gå in där.
Så jag har inte behövt ändra något där, bara gå in i menyn och ut igen.
Måste vara någon mjukvarubugg så dem får en offset som inte försvinner automatiskt.
Båda gångerna så har det lösts genom att gå i i strålkastarjusteringsmenyn. Den verkar göra en självkalibrering genom att bara gå in där.
Måste vara någon mjukvarubugg så dem får en offset som inte försvinner automatiskt.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Hrm... är det lika på model S tro?Joohan skrev:Jag har råkat ut för detta två grupper gånger.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Fick den buggen igår kväll. Lysena pekade långt upp och många som ljustutade. Fick stanna och kalibrera dem så gick dom till det normala. Verkar vara buggigt?