Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14654
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

xp2002 skrev:
Skickar Tesla bara fakturan på mail? Läggs den inte upp på teslakontot? Är som gjort för scam som det är upplagt nu.
Det kommer på kontot.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
xp2002
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 04 maj 2019 23:34

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av xp2002 »

taliz skrev:
xp2002 skrev:
Skickar Tesla bara fakturan på mail? Läggs den inte upp på teslakontot? Är som gjort för scam som det är upplagt nu.
Det kommer på kontot.
Vore ju snyggare om den bara kom på kontot och att man bara fick info på mail om att den kommit(så som det står på hemsidan). Nu har jag bara fått den på mail och inte på kontot...
Model 3 performance, #teamwhite
Användarvisningsbild
Snubblaren
Teslaägare
Inlägg: 129
Blev medlem: 11 aug 2019 09:36

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Snubblaren »

Står väl på alla internetbanker vilket bolag som bankgirot tillhör?
Användarvisningsbild
Black
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 14 jul 2019 16:06
Ort: Lidköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Black »

Hämtade äntligen min svarta lr awd igår i Göteborg efter läng tids väntande (ca2,5mån) med div strul och olika bud som till slut löste sig.
Hittade inga direkta fel men lacken var lite apelsinyta men det kanske är normalt?
Annars var det bra lev med 90% batteri och bilen var ren o snygg med alla kablar och påställd i trafik.

Kan tillägga att prestandan var löjligt bra och hade jag beställt idag hade det nog blivit en SR+. Det enda jag kanske hade saknat hade varit Spotify och tunein på skärmen om man ska vara ärlig... och batteriet givetvis... Lider redan av räckviddsångset trots 30-40% kvar (svårt att sluta köra igår...)

Nu verkar det vara omvända problem dvs att nu har de massor med bilar färdiga för lev men ingen hämtar...
Senast redigerad av Black, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
xp2002
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 04 maj 2019 23:34

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av xp2002 »

Snubblaren skrev:
Står väl på alla internetbanker vilket bolag som bankgirot tillhör?
Jo det är inte det som är problemet. Inte svårt att kolla upp hos bankgirot heller.

Problemet är att folk allmänhet är lättlurade. Annars skulle vi inte ha så stora problem med bedrägerier. Detta är ju bara onödigt då de kan lägga upp fakturan på teslakontot istället.

Bara att skicka en bifogad pdf från en ny mailadress är inte 2019.
Model 3 performance, #teamwhite
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 866
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av loftux »

Black skrev:
Hämtade äntligen min svarta lr awd igår i Göteborg efter läng tids väntande (ca2,5mån) med div strul och olika bud som till slut löste sig.
Hittade inga direkta fel men lacken var lite apelsinyta men det kanske är normalt?
Annars var det bra lev med 90% batteri och bilen var ren o snygg med alla kablar och påställd i trafik.

Nu verkar det vara omvända problem dvs att nu har de massor med bilar färdiga för lev men ingen hämtar...
Grattis,
Skall hämta om precis en vecka (fast på Trosta), har skriftligen sagt till om att jag kan hämta tidigare ifall det blir klart. Svarade att de skall höra av sig om så blir fallet. Har bara ca 30 minuter till Trosta, så beredd sticka med kort varsel. Fast vad är väl några dagar när man väntat 5 månader :lol:
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
Black
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 14 jul 2019 16:06
Ort: Lidköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Black »

loftux skrev:
Black skrev:
Hämtade äntligen min svarta lr awd igår i Göteborg efter läng tids väntande (ca2,5mån) med div strul och olika bud som till slut löste sig.
Hittade inga direkta fel men lacken var lite apelsinyta men det kanske är normalt?
Annars var det bra lev med 90% batteri och bilen var ren o snygg med alla kablar och påställd i trafik.

Nu verkar det vara omvända problem dvs att nu har de massor med bilar färdiga för lev men ingen hämtar...
Grattis,
Skall hämta om precis en vecka (fast på Trosta), har skriftligen sagt till om att jag kan hämta tidigare ifall det blir klart. Svarade att de skall höra av sig om så blir fallet. Har bara ca 30 minuter till Trosta, så beredd sticka med kort varsel. Fast vad är väl några dagar när man väntat 5 månader :lol:
Grattis i förskott.
Vet ej hur läget är i Trosta men var beredd på att de ringer ca en vecka tidigare och säger att den är klar (gjorde det i Göteborg ).

Var själv väldigt sugen på en vit när jag beställde för ca 2,5 mån sen men då kostade de extra och svart var gratis.
Vit ser ju väldigt `futuristiskt` ut och sticker ut och är häftigaste färgen och passar bilen bäst enl mig, men jag ville ha svart pga att den smälter in mer och är väldigt elegant och ser lyxigare ut Men det är min smak och den varierar ju tack och lov.
Garfield
Inlägg: 27
Blev medlem: 15 sep 2019 09:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Garfield »

Mitt första inlägg på forumet (hej!). Är själv i väntans tider, beställde min bil i början av September med utlovad leverans kring den 25:e. Har fått mitt VIN-nr på kvittot för förskottsbetalningen, men inte fått slutfaktura. Kan tyvärr inte se någon information på car.info kring bilen- någon som vet när man kan förvänta sig att informationen poppar upp där? :)
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 866
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av loftux »

Garfield skrev:
Mitt första inlägg på forumet (hej!). Är själv i väntans tider, beställde min bil i början av September med utlovad leverans kring den 25:e. Har fått mitt VIN-nr på kvittot för förskottsbetalningen, men inte fått slutfaktura. Kan tyvärr inte se någon information på car.info kring bilen- någon som vet när man kan förvänta sig att informationen poppar upp där? :)
Verkar som om uppdatering av car.info sker i batcher, så bilen kan mycket väl vara registrerad även om det inte syns där.

Det kommer ju för övrigt en båt till ZeeBrugge imorgon den 18:e kl 8, sen en den 19:e kl 20. Det tar ca 10 dagar till Sverige sen, så jobbar de hårt och helg så hinner de säkert med en del bilar från den leveransen i september.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
trippo
Teslaägare
Inlägg: 69
Blev medlem: 31 jul 2019 16:06
Ort: Huskvarna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av trippo »

Garfield skrev:
Mitt första inlägg på forumet (hej!). Är själv i väntans tider, beställde min bil i början av September med utlovad leverans kring den 25:e. Har fått mitt VIN-nr på kvittot för förskottsbetalningen, men inte fått slutfaktura. Kan tyvärr inte se någon information på car.info kring bilen- någon som vet när man kan förvänta sig att informationen poppar upp där? :)
Jag har en inplanerad leverans 28/9. Har VIN-nummer men får heller ingen träff på car.info/biluppgifter.se. Säkert inga problem.
Användarvisningsbild
uffe_74
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 06 aug 2019 15:20
Ort: Enköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av uffe_74 »

Fick ett mail inatt "Nästa steg inför din Model 3 leverans"

skulle bekräfta diverse saker. Är det närmre nu?
M3 LR AWD vit beställd 20/8 2019. Levererad 30/9
Verdi

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Verdi »

Nu matchar mitt VIN mot ett regnummer! :)

Dock inget besked om när jag får den... Den reggades den 12 sept och de ringde mig i fredags den 13:e. Kan någon ha hunnit rata den i torsdags?

Btw, så här står det på car.info:
Information från Transportstyrelsen gällande t.ex. ägarbyte, i trafik och besiktningar uppdaterades 2019-09-17. Nästa uppdatering kommer ske 2019-09-24.
Användarvisningsbild
trippo
Teslaägare
Inlägg: 69
Blev medlem: 31 jul 2019 16:06
Ort: Huskvarna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av trippo »

Verdi skrev:
Nu matchar mitt VIN mot ett regnummer! :)

Dock inget besked om när jag får den... Den reggades den 12 sept och de ringde mig i fredags den 13:e. Kan någon ha hunnit rata den i torsdags?

Btw, så här står det på car.info:
Information från Transportstyrelsen gällande t.ex. ägarbyte, i trafik och besiktningar uppdaterades 2019-09-17. Nästa uppdatering kommer ske 2019-09-24.
Även jag har fått regnr nu. Står samma på min. Dock ringde de aldrig mig men fick sms istället.
Verdi

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Verdi »

trippo skrev:
Verdi skrev:
Nu matchar mitt VIN mot ett regnummer! :)

Dock inget besked om när jag får den... Den reggades den 12 sept och de ringde mig i fredags den 13:e. Kan någon ha hunnit rata den i torsdags?

Btw, så här står det på car.info:
Information från Transportstyrelsen gällande t.ex. ägarbyte, i trafik och besiktningar uppdaterades 2019-09-17. Nästa uppdatering kommer ske 2019-09-24.
Även jag har fått regnr nu. Står samma på min. Dock ringde de aldrig mig men fick sms istället.
Jo. Tänkte dock det var bra att veta att car.info synkar mot Transportstyrelsen på natten mot tisdagar. Då slipper folk kolla varje dag om deras bil fått regnr.
Användarvisningsbild
sTorM3
Teslaägare
Inlägg: 35
Blev medlem: 15 sep 2019 20:44

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av sTorM3 »

uffe_74 skrev:
Fick ett mail inatt "Nästa steg inför din Model 3 leverans"

skulle bekräfta diverse saker. Är det närmre nu?
Jag fick också det inatt men kan inte bekräfta dessa uppgifter på min sida, ligger inte under Hantera eller Mitt konto. Var bekräftade du uppgifterna? Kan det vara skillnad med Auto plan-leasing kanske, att jag inte styr över dessa uppgifter??
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av hed »

Fick samtal idag om att hämta imorgon kl 11.00 Trosta.
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Verdi

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Verdi »

hed skrev:
Fick samtal idag om att hämta imorgon kl 11.00 Trosta.
Så pass alltså? Trodde man fick en veckas heads up iaf.
Användarvisningsbild
uffe_74
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 06 aug 2019 15:20
Ort: Enköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av uffe_74 »

sTorM3 skrev:
uffe_74 skrev:
Fick ett mail inatt "Nästa steg inför din Model 3 leverans"

skulle bekräfta diverse saker. Är det närmre nu?
Jag fick också det inatt men kan inte bekräfta dessa uppgifter på min sida, ligger inte under Hantera eller Mitt konto. Var bekräftade du uppgifterna? Kan det vara skillnad med Auto plan-leasing kanske, att jag inte styr över dessa uppgifter??
Jag kan inte heller bekräfta men jag har gjort det muntligen för några veckor sedan då det ringde en person från Tesla
M3 LR AWD vit beställd 20/8 2019. Levererad 30/9
Användarvisningsbild
sTorM3
Teslaägare
Inlägg: 35
Blev medlem: 15 sep 2019 20:44

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av sTorM3 »

uffe_74 skrev:
sTorM3 skrev:
uffe_74 skrev:
Fick ett mail inatt "Nästa steg inför din Model 3 leverans"

skulle bekräfta diverse saker. Är det närmre nu?
Jag fick också det inatt men kan inte bekräfta dessa uppgifter på min sida, ligger inte under Hantera eller Mitt konto. Var bekräftade du uppgifterna? Kan det vara skillnad med Auto plan-leasing kanske, att jag inte styr över dessa uppgifter??
Jag kan inte heller bekräfta men jag har gjort det muntligen för några veckor sedan då det ringde en person från Tesla
Ok, då är jag med, fick ett liknande samtal för någon vecka sedan.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2073
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av gellerstam »

Hur långt innan leverans har era bilar ställts på?

Kollar på transportstyrelsens hemsida, den bör väl inte ha allt för lång fördröjning?
Tesla Model Y
mrmuscle
Inlägg: 127
Blev medlem: 22 jun 2019 13:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mrmuscle »

Man kan nog räkna med ca 1mån efter
bilen fått regnummer!
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ChristerSjo »

Min ställdes på 2/9 och jag har fått en bekräftad leverans den 23/9.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Användarvisningsbild
Frettoo
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 24 apr 2016 10:00
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Frettoo »

Hämtade SR+ idag 10:00 på Trosta

Nästan tomt i lokalen trots att de pratade om 30 leveranser per dag.

Väldigt dåligt ljus i leveranshallen, ta med ficklampa!

Anmärkningar på plats
- Dålig lack på flera ställen
- 10-talet märken av lim runt bilen
- chrome list höger bak för låg
- stenskott under höger framdörr

Anmärkning upptäckta under dagen
- högtalaren vid backspegeln höger sitter löst och är inte inkopplad
ADFBA3F6-113A-4776-B386-126719896871.jpeg
49D43216-E11F-428F-8726-41B34889BD4C.jpeg
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
Användarvisningsbild
trippo
Teslaägare
Inlägg: 69
Blev medlem: 31 jul 2019 16:06
Ort: Huskvarna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av trippo »

Frettoo skrev:
Hämtade SR+ idag 10:00 på Trosta

Nästan tomt i lokalen trots att de pratade om 30 leveranser per dag.

Väldigt dåligt ljus i leveranshallen, ta med ficklampa!

Anmärkningar på plats
- Dålig lack på flera ställen
- 10-talet märken av lim runt bilen
- chrome list höger bak för låg
- stenskott under höger framdörr

Anmärkning upptäckta under dagen
- högtalaren vid backspegeln höger sitter löst och är inte inkopplad
Tråkigt! Måste kännas lite skit att hitta så mycket direkt. Vad sa de om allt? Saker de tänker åtgärda eller ”inom acceptansramen”?
Användarvisningsbild
jesper998
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 26 aug 2019 13:45
Ort: Uppsala

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jesper998 »

Frettoo skrev:
Anmärkningar på plats
- Dålig lack på flera ställen
- 10-talet märken av lim runt bilen
- chrome list höger bak för låg
- stenskott under höger framdörr

Anmärkning upptäckta under dagen
- högtalaren vid backspegeln höger sitter löst och är inte inkopplad
Vad säger Tesla om man har anmärkningar som dessa? Dålig lack till exempel är det väl flera som har råkat ut för.
Skriv svar