Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Moderator: Redaktion
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Skoda Citigo iv kostar 16.570 € i Tyskland.
https://www.ludego.com/produkt-kategori ... tigo-e-iv/
https://www.ludego.com/produkt-kategori ... tigo-e-iv/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Nu väntas den släppas upp till försäljning under vecka 39, med ett pris på ca. 268.000kr.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Nu är svenska priset klart 264.800.-
Till det kan man köpa en laddbox inkl montering för 17.900.-
Inga leveranser i år. Första bilarna till kund Q1 2020
Om priset är 16.570 € i Tyskland är det alltså nästan 16.- SKR per €
... eller om man föredrar det: nästan 12.- SKR per € + 60.000.- i Bonus/malus.
Till det kan man köpa en laddbox inkl montering för 17.900.-
Inga leveranser i år. Första bilarna till kund Q1 2020
Om priset är 16.570 € i Tyskland är det alltså nästan 16.- SKR per €
... eller om man föredrar det: nästan 12.- SKR per € + 60.000.- i Bonus/malus.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Då kan vi summera gissningstävlingen i denna tråd.
Allt mellan 157.000.- och 239.000.- har florerat.
Facit 264.800.-
Billiga elbilar med den kvalitet vi kräver kommer inte att bli billiga.
Spännande när svenska priset på ID3 kommer.... Allt under från 380.000.- kommer att förvåna mig.
Allt mellan 157.000.- och 239.000.- har florerat.
Facit 264.800.-
Billiga elbilar med den kvalitet vi kräver kommer inte att bli billiga.
Spännande när svenska priset på ID3 kommer.... Allt under från 380.000.- kommer att förvåna mig.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Nja... verkar som de lagt på cirka 20 tusen extra på de tyska priserna,
tyska bilen tror jag saknar ccs, vagnskadegaranti och lite annat, men det ska väl gå att pruta lite.
En ny elbil med okej räckvidd för runt 200 tusen börjar bli okej priser.
Man kan ju skratta lite åt att konsumenten i Tyskland, Tjeckien och Sverige verkar betala samma för bilen. Bonussystemen tillhör tydligen VAG koncernen
tyska bilen tror jag saknar ccs, vagnskadegaranti och lite annat, men det ska väl gå att pruta lite.
En ny elbil med okej räckvidd för runt 200 tusen börjar bli okej priser.
Man kan ju skratta lite åt att konsumenten i Tyskland, Tjeckien och Sverige verkar betala samma för bilen. Bonussystemen tillhör tydligen VAG koncernen
nöjd med min Ampera tillsvidare
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Finns inte många tillbehör att välja på Citigo.
https://az749841.vo.msecnd.net/sitessvs ... 2240f5.pdf
https://az749841.vo.msecnd.net/sitessvs ... 2240f5.pdf
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
De är i princip fullutrustade från början liksom e-up varit sen den kom 2013. På e-up har i princip bara funnits metallic och panoramaglastak att välja till sen 2013.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Jag var och pratade med en säljare idag om nya e-up.
Jag vill gärna provköra en sådan (gamla modellen) innan man slår till.
Säljaren hade dock ingen sådan bil att låna ut.
Vet ni var man kan provköra?
Även Skodas version är intressant att köpa, men jag inbillar mig att den får något bättre andrahandsvärde med ett Volkswagenemblem i fronten.
Jag vill gärna provköra en sådan (gamla modellen) innan man slår till.
Säljaren hade dock ingen sådan bil att låna ut.
Vet ni var man kan provköra?
Även Skodas version är intressant att köpa, men jag inbillar mig att den får något bättre andrahandsvärde med ett Volkswagenemblem i fronten.
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3647
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
På elbil.forum24.se finns en tråd om gruppköp med rabatt på nya e-up
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Story tack för tipset!Tellus skrev:På elbil.forum24.se finns en tråd om gruppköp med rabatt på nya e-up
Ska kika där.
Edit:
Letar som en gnu på det forumet, men kan inte finna tråden.
Edit2: Fann den nu under kategorin "Lite av varje".
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Jag skapade en grupp på Facebook för våra bilar (Volkswagen, Skoda och Seat).
Det verkade saknas en sådan grupp så ni är välkomna.
Det verkade saknas en sådan grupp så ni är välkomna.
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Våra bilar???våra bilar
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Ja det gick ju att missförstå.Zalman3 skrev:Våra bilar???våra bilar
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Är det någon som vet hur/om det finns kylning på Citigons batteri? Skoda själva visste ingenting men höll med om att skulle vara bra att veta och lovade kolla upp det. På de bilder man sett syns inget som tyder på kylning. Har de gjort som på Leaf och hoppas på det bästa? Bilen är ju förhållandevis billig så alltför avancerat kylsystem finns det nog inte pengar till.
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Jag hade en e-up tidigare och den hade inte kylning men det funkade fint att snabbladda.
Dock en gång när jag pressade på lite hårdare och låg i maxfart, 130km/h i princip hela batteriet, dvs 6-7 mil så tog det längre tid att ladda. Tog kanske dubbelt så lång tid att ladda då.
Dock en gång när jag pressade på lite hårdare och låg i maxfart, 130km/h i princip hela batteriet, dvs 6-7 mil så tog det längre tid att ladda. Tog kanske dubbelt så lång tid att ladda då.
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Tackar.Richardk skrev:Jag hade en e-up tidigare och den hade inte kylning men det funkade fint att snabbladda.
Dock en gång när jag pressade på lite hårdare och låg i maxfart, 130km/h i princip hela batteriet, dvs 6-7 mil så tog det längre tid att ladda. Tog kanske dubbelt så lång tid att ladda då.
Det skulle bli rätt mycket motorväg för min del. Tråkigt, får vänta tills det kommer någon bättre. Liten billig utan krok och en fossil kvar. Eller bara elektrisk som kan ersätta fossilen.
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Jag skulle ändå säga att det funkar normalt sett bra med snabbladdning och e-up. Den gången som det inte funkade riktigt bra så hade jag snabbladdat säkert 4-5 gånger i rad och kört ganska inspirerat. Var nog inte jämn 130km/h utan mer 80-130-80-130 typ. Och det var varmt ute.ELA skrev:Tackar.Richardk skrev:Jag hade en e-up tidigare och den hade inte kylning men det funkade fint att snabbladda.
Dock en gång när jag pressade på lite hårdare och låg i maxfart, 130km/h i princip hela batteriet, dvs 6-7 mil så tog det längre tid att ladda. Tog kanske dubbelt så lång tid att ladda då.
Det skulle bli rätt mycket motorväg för min del. Tråkigt, får vänta tills det kommer någon bättre. Liten billig utan krok och en fossil kvar. Eller bara elektrisk som kan ersätta fossilen.
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Tror man måste köra nya VW e-up i verkligheten och se hur den går att ladda.Richardk skrev:Jag skulle ändå säga att det funkar normalt sett bra med snabbladdning och e-up. Den gången som det inte funkade riktigt bra så hade jag snabbladdat säkert 4-5 gånger i rad och kört ganska inspirerat. Var nog inte jämn 130km/h utan mer 80-130-80-130 typ. Och det var varmt ute.ELA skrev:Tackar.Richardk skrev:Jag hade en e-up tidigare och den hade inte kylning men det funkade fint att snabbladda.
Dock en gång när jag pressade på lite hårdare och låg i maxfart, 130km/h i princip hela batteriet, dvs 6-7 mil så tog det längre tid att ladda. Tog kanske dubbelt så lång tid att ladda då.
Det skulle bli rätt mycket motorväg för min del. Tråkigt, får vänta tills det kommer någon bättre. Liten billig utan krok och en fossil kvar. Eller bara elektrisk som kan ersätta fossilen.
Gamla Nissan Leaf 24kWh som jag körde Göteborg-Umeå och snabbladdade 11ggr, hade inga problem med att den minskade laddhastigheten.
Medans Leaf 40kWh har detta problem.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Idag blev det säljstopp på den här modellen i Sverige.
Tydligen har kvoten redan sålts!
Kan tänkas att detsamma kommer hända Mi och e-Up snart.
Tydligen har kvoten redan sålts!
Kan tänkas att detsamma kommer hända Mi och e-Up snart.
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Sååååååå förvånad! Not.Svampen skrev:Idag blev det säljstopp på den här modellen i Sverige.
Tydligen har kvoten redan sålts!
Kan tänkas att detsamma kommer hända Mi och e-Up snart.
Lycka till alla ni som vill köpa A-suve nästa år. De 10 st som är reserverade för Sverige lär räcka lääääääänge.
(Obs! Ironi - för er som inte förstod det)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Man undrar hur många som har sålts/beställts?Walker skrev:Sååååååå förvånad! Not.Svampen skrev:Idag blev det säljstopp på den här modellen i Sverige.
Tydligen har kvoten redan sålts!
Kan tänkas att detsamma kommer hända Mi och e-Up snart.
Lycka till alla ni som vill köpa A-suve nästa år. De 10 st som är reserverade för Sverige lär räcka lääääääänge.
(Obs! Ironi - för er som inte förstod det)
Fler eller färre än 100?
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Enligt car.info 94 st.Svampen skrev:Man undrar hur många som har sålts/beställts?Walker skrev:Sååååååå förvånad! Not.Svampen skrev:Idag blev det säljstopp på den här modellen i Sverige.
Tydligen har kvoten redan sålts!
Kan tänkas att detsamma kommer hända Mi och e-Up snart.
Lycka till alla ni som vill köpa A-suve nästa år. De 10 st som är reserverade för Sverige lär räcka lääääääänge.
(Obs! Ironi - för er som inte förstod det)
Fler eller färre än 100?
Polestar 2 awd -21
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Det är som nek0 säger, de VILL inte sälja elbilar.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Enligt säljare så är citigoe iV en tillfällig modell. Dvs om den nu är slutsåld så kommer den sannolikt inte tillbaka. Typ som en gapfiller innan A-SUVe kommer.
Skoda Citigoe iV
Hyundai Ioniq 5 RWD Advance
Tesla Model Y
Hyundai Kona Electric
AvBokat Skoda Enyaq
Hyundai Ioniq 5 RWD Advance
Av