I samband med leveransen av min LR AWD i måndags så fick jag hjälp att parkoppla min Samsung Galaxy S9 via bluetooth. Sedan dess har jag varit tvungen att göra om det tre ggr, då bilen har "tappat bort" parkopplingen. I telefonen kan jag se att dom har en parkoppling, men telefonen kan inte koppla upp mot bilen. I Bluetooth-menyn i bilen är det tomt, dvs det finns inte någon telefon parkopplad.
Det verkar inte försvinna direkt efter en körning, och jag har inte riktigt hittat mönstret. I går kväll kom jag hem vid 20:30. Då fungerade det. Vid 7-tiden i morse fanns det inte någon koppling längre.
Jag har bootat om bilen en gång (foten på bromsen, bägge ratt-hjulen), men felet har uppträtt efter det.
Någon som känner igen detta, och har några tips?
Bilen tappar bort parkoppling
Moderator: Redaktion
Bilen tappar bort parkoppling
Tidigare: Model 3 LR AWD, svart/svart med krok.
Såld: Model Y LR AWD.
Nu: Kia EV6 LR AWD GT-Line.
- MrStarhouse
- Teslaägare
Re: Bilen tappar bort parkoppling
Det fanns för några veckor sedan en tidigare version av appen (5.9.0) den hade detta beteende, detta rättades snart med versionen 5.9.1
Så kontrollera så du har senaste versionen av appen.
Ovan ver nr är dock IOS, är inte säker på matt Android har samma versions nummer.
Ovan ver nr är dock IOS, är inte säker på matt Android har samma versions nummer.
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Tack, mycket att tänka på - jag hade inte ens tänkt på att appen kunde vara inblandad...MrStarhouse skrev:Det fanns för några veckor sedan en tidigare version av appen (5.9.0) den hade detta beteende, detta rättades snart med versionen 5.9.1
Jag använder appen/telefonen som nyckel till bilen.
Men versionen är 3.9.1 (android), och det verkar vara senaste versionen.
Bilen verkar ha version 2019.32.2.2 enligt appen.
- MrStarhouse
- Teslaägare
Ja då har du senaste versionen av både appen och bilen så då borde det i alla fall inte vara det som krånglar.jak skrev:Tack, mycket att tänka på - jag hade inte ens tänkt på att appen kunde vara inblandad...MrStarhouse skrev:Det fanns för några veckor sedan en tidigare version av appen (5.9.0) den hade detta beteende, detta rättades snart med versionen 5.9.1
Jag använder appen/telefonen som nyckel till bilen.
Men versionen är 3.9.1 (android), och det verkar vara senaste versionen.
Bilen verkar ha version 2019.32.2.2 enligt appen.
För mig (men med IOS) är det i alla fall inga problem som du nämner.
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Det här problemet har jag också tyvärr. Har fått göra om Bluetooth kopplingen 3 ggr nu sen jag hämtade bilen igår (kopplingen till bilen och appen fungerar bra, detta är för att tex streama musik via BT eller visa kalendern). Jag har iOS 13.1.
Beställt vit/vit LR-AWD den 31 juli 2019. Uppskattad leverans 3-10 sep. Ändrad uppskattad leverans till 16-20 sep.
Hittade reg nr via car.info den 3 sep.
Fick sms den 4 sep med lev besked till den 24/9.
Hittade reg nr via car.info den 3 sep.
Fick sms den 4 sep med lev besked till den 24/9.
Nu har den kommit ihåg min telefon, men istället glömt bort lösenordet till WiFi som jag la in i går.
Är det så att den glömmer det senaste som är tillagt?
Är det så att den glömmer det senaste som är tillagt?