Sprucken 19" fälg
Moderator: Redaktion
Sprucken 19" fälg
Körde igår på E4:an när det plötsligt small till i vänster bakhjul, när jag stannar och tar en titt för att se hur illa det är så är det inte däcket som är sönder utan fälgen. Det har spruckit upp ett hål i mitten på fälgen. Vad jag kunde se och känna så fanns inga hål eller föremål på vägen när detta hände... någon som har någon teori hur detta kunde hända? Däckverkstaden hävdar att det varit fel på fälgen då däcket inte är skadat mer än av de meter jag fick rulla utan luft. Bilen är 3 veckor 

- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Sprucken 19" fälg
Epoxi?RobinS skrev:Körde igår på E4:an när det plötsligt small till i vänster bakhjul, när jag stannar och tar en titt för att se hur illa det är så är det inte däcket som är sönder utan fälgen. Det har spruckit upp ett hål i mitten på fälgen. Vad jag kunde se och känna så fanns inga hål eller föremål på vägen när detta hände... någon som har någon teori hur detta kunde hända? Däckverkstaden hävdar att det varit fel på fälgen då däcket inte är skadat mer än av de meter jag fick rulla utan luft. Bilen är 3 veckor
Nä, skämt åsido.
Tydligen är dessa fälgar väldigt tunna och har man tex dåligt däcktryck eller liknade så kan detta ske om man kört på en sten tex.
Hittade du den andra delen?
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

- twinor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael80503
Om inte Tesla löser det åt dig (Vilket dom borde) så såg jag nån som sålde en styck 19” på blocket: https://www.blocket.se/vi/87417227.htm
Model 3 Performance -24
Model Y LR AWD -21
Model 3 Performance -19, Såld
Model Y LR AWD -21
Model 3 Performance -19, Såld
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
OM det där beror på något utifrån så borde det väl synas på däcket också, eller?
Jag skulle gissa på materialfel...
Kändes det i bilen? (det borde känts rejält om det var en sten eller liknande)
Jag skulle gissa på materialfel...
Kändes det i bilen? (det borde känts rejält om det var en sten eller liknande)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Ptesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peder89808
Jag har en 19" fälg till salu också: http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 22&t=15877