Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Frettoo
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 24 apr 2016 10:00
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Frettoo »

Ackebonoz skrev:
Hade tid imorgon 28/9 17:00 Trosta.
Fick mejl nu på förmiddagen att de flyttat till måndag 30/9 kl 17:00 pga att reg-skylten inte hunnit komma :roll:

Måndag var riktigt dåligt för mig då sonen fyller 10 år och det är kalas på kvällen. Jag har ca 2,5 timme hem från Trosta.
Efter kort mejlväxling så flyttade de tiden igen till 14:00 på måndag så om allt går bra så hinner jag precis till kalaset :) .

Surt att de ska ligga så tajt att de riskerar att få flytta så nära inpå (tur man inte bor längre ifrån då hade det ju kunnat vara ödesdigert) men bra att de i alla fall kunde shuffla runt lite och möta mitt önskemål om en lite tidigare tid, så tacksam för bra kundservice på det.
Samma som jag, 14:00! Kommer nog va högt tempo sista dagen :)
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
Användarvisningsbild
Frettoo
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 24 apr 2016 10:00
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Frettoo »

Har fått uppdatering på webben nu med VIN, men när jag söker på det på bilinfo får jag ingen träff

Någon som har tips om andra ställen man kan söka på?
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
Användarvisningsbild
Frettoo
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 24 apr 2016 10:00
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Frettoo »

Frettoo skrev:
Har fått uppdatering på webben nu med VIN, men när jag söker på det på bilinfo får jag ingen träff

Någon som har tips om andra ställen man kan söka på?
Ringde transportstyrelsen. Den har inget regnummer ännu. Leverans på måndag. Spännande!
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
Användarvisningsbild
Dancar
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 20 sep 2019 09:52
Ort: Gemla

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Dancar »

Beställde en M3 LR AWD i måndags (2019-09-23), så nu sällar jag mig också till väntrummet :). Fick ett samtal från Tesla idag där de bekräftade finansiering etc, jag passade på att fråga om hur det ser ut med leveranstiderna. "Vi hoppas att vi kan få in bilar tidigare än november, men jag kan inte lova något". På hemsidan var prel. leveranstid november men det verkar alltså som att det kan gå ännu snabbare. Man kan alltid hoppas ;). Även om den olidliga väntan är en del av upplevelsen.
Tesla Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Frettoo
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 24 apr 2016 10:00
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Frettoo »

Blev precis uppringd!

Trosta imorgon 10:00

Två dagar mellan beställning och leverans

Enligt murphys lag, kommer Tesla släppa fantastiska erbjudanden från och med imorgon 10:00
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14654
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

Frettoo skrev:
Enligt murphys lag, kommer Tesla släppa fantastiska erbjudanden från och med imorgon 10:00
Dom drog ju tom tillbaka erbjudanden(få gratis uppgraderingar på inventory) nyss så det är nog högst tveksamt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Frettoo
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 24 apr 2016 10:00
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Frettoo »

Jag försökte med det då jag vill inte betala för dragkrok.

Nu i efterhand har jag reflekterat över hur frasen ”det kan hända mycket i helgen” Har sagts flera gånger av flera olika personer som jobbar på Tesla.
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ChristerSjo »

Frettoo skrev:
Enligt murphys lag, kommer Tesla släppa fantastiska erbjudanden från och med imorgon 10:00
En bil för +600 kSEK sker det sällan (förhoppningsvis) impulsköp i. Skall de kunna leverera innan kvartalsslutet borde rimligen "erbjundadet" kommit klart tidigare. Allt som säljs nu till sista september måste ju vara lagerbilar och det är inte många.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Användarvisningsbild
Frettoo
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 24 apr 2016 10:00
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Frettoo »

ChristerSjo skrev:
Frettoo skrev:
Enligt murphys lag, kommer Tesla släppa fantastiska erbjudanden från och med imorgon 10:00
En bil för +600 kSEK sker det sällan (förhoppningsvis) impulsköp i. Skall de kunna leverera innan kvartalsslutet borde rimligen "erbjundadet" kommit klart tidigare. Allt som säljs nu till sista september måste ju vara lagerbilar och det är inte många.
Beror på hur man är lagd. Kul är det iallafall!
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ChristerSjo »

Frettoo skrev:

Beror på hur man är lagd. Kul är det iallafall!

Så sant så.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
mrmuscle
Inlägg: 127
Blev medlem: 22 jun 2019 13:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mrmuscle »

Hade inbokad leverans på Trosta imorgon 16.00. I eftermiddags ringde en person från Tesla att lastbilen med min bil var lite försenad. Dem får bilen imorgon kväll och måste
hinna gå igenom den och tvätta mm. Så ny leveranstid Söndag 10.00. Har lastbillshaffören tagit sovmorgon vid en vilopaus tro?

Jaja bara bita i det sura äpplet och längta ytterligare några timmar då! Snar får jag min Performance och det känns overkligt!
vibrationsfri
Inlägg: 285
Blev medlem: 18 aug 2019 20:09

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av vibrationsfri »

mrmuscle skrev:
Hade inbokad leverans på Trosta imorgon 16.00. I eftermiddags ringde en person från Tesla att lastbilen med min bil var lite försenad. Dem får bilen imorgon kväll och måste
hinna gå igenom den och tvätta mm. Så ny leveranstid Söndag 10.00. Har lastbillshaffören tagit sovmorgon vid en vilopaus tro?

Jaja bara bita i det sura äpplet och längta ytterligare några timmar då! Snar får jag min Performance och det känns overkligt!
Han tog mycket riktigt en vilopaus. Här är din första glimt av din nya performance samt 3 bilar till. Svalsjö ca 18 mil från Trosta kl 20:20
76D2BBB3-05CD-49D2-BF17-9045DDC1F7E2.jpeg
8163E96C-F51C-483E-8D64-DC2ADEC3B832.jpeg
Användarvisningsbild
fredricse
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 27 aug 2019 14:51
Ort: Staffanstorp

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fredricse »

Så hämtat min performance idag. Behagligt i malmö var bara jag på min tid men de rullade in några för leverans timmen efter mig.

Tyvärr 3 anmärkningar på karosspassning som de ska fixa. Lack och övrigt såg riktigt bra ut.
Användarvisningsbild
cnyb
Teslaägare
Inlägg: 139
Blev medlem: 04 maj 2016 22:34
Ort: Rosersberg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av cnyb »

Hämtade min LR idag, trevligt! :)
Så, någon som lyckats fått Homelink eftermonterat ännu?`Saknar det från den förra...

Väntar på Tesla #3 (röd M3P)
Användarvisningsbild
Oggechef
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 20 aug 2019 17:13
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Oggechef »

Hämtade i Stockholm igår, hittade inga fel på bilen!

Fick dock inte med den blå typ 2 kabeln samt mina vinterhjul, bilen var även bara laddad till 130km.. Fick bli ett snabbt stopp på SC, fick testa hur det går till dock ;)
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2951
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Walker »

Oggechef skrev:
Hämtade i Stockholm igår, hittade inga fel på bilen!

Fick dock inte med den blå typ 2 kabeln samt mina vinterhjul, bilen var även bara laddad till 130km.. Fick bli ett snabbt stopp på SC, fick testa hur det går till dock ;)
SC = Service Center
SuC = Super Charger
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Oggechef
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 20 aug 2019 17:13
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Oggechef »

Walker skrev:
Oggechef skrev:
Hämtade i Stockholm igår, hittade inga fel på bilen!

Fick dock inte med den blå typ 2 kabeln samt mina vinterhjul, bilen var även bara laddad till 130km.. Fick bli ett snabbt stopp på SC, fick testa hur det går till dock ;)
SC = Service Center
SuC = Super Charger
Var dock på service center, då dom andra snabbladdarna i Sthlm inte fungerar på model 3.
Meluha
Inlägg: 4
Blev medlem: 22 aug 2019 00:33
Ort: Svanesund, Orust

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Meluha »

Nu dags att lämna väntrummet , hämtade i Göteborg under helgen, hittade inga fel på bilen , dock det stor regnade vid hämtningen som var palnerat utomhus. Något annorlunda hämtningen process jämfört med Tyska bilservicen. Ingen champagne etc ;)
Fick dock inte med den matta till frunken (bilen är tillverkat efter 20 augusti var förklaringen från leverans teamet).
I övrigt- Supernöjd !! :D :D :D
IMG_1079.jpg
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2801
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av NEO »

Meluha skrev:
Nu dags att lämna väntrummet , hämtade i Göteborg under helgen, hittade inga fel på bilen , dock det stor regnade vid hämtningen som var palnerat utomhus. Något annorlunda hämtningen process jämfört med Tyska bilservicen. Ingen champagne etc ;)
Fick dock inte med den matta till frunken (bilen är tillverkat efter 20 augusti var förklaringen från leverans teamet).
I övrigt- Supernöjd !! :D :D :D
Hämtade också i regn, ingen champagne (fick dock gratis kaffe) samtidigt. Hade aldrig tagit leverans av en tyskbil trots champagne och pampigt överdrag inomhus. Man får tänka att bilen är det absolut bästa, och att leverans går hiskeligt fort. Beställde på en tisdag, lördag var bilen min (inventory)
Användarvisningsbild
Donk
Teslaägare
Inlägg: 165
Blev medlem: 19 feb 2018 22:49

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Donk »

Lämnar de alltså ut bilar utomhus i regn? Jag ska hämta imorgon på Trosta och börjar nu bli lite orolig pga vädret. Vet av erfarenhet att märken/skador är betydligt svårare att se om bilen är blöt, och små ytliga repor syns inte alls. Kan man kräva att de flyttar in bilen och torkar den?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
KIA EV9 GT-Line-24
Fiat 500e Icon -23
Tesla Model S Long Range Plus -21 - SÅLD
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
Användarvisningsbild
Henrik_O
Teslaägare
Inlägg: 49
Blev medlem: 25 maj 2017 09:58

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Henrik_O »

Jag checkar också ut från väntrummet. Hämtade ut min LR, vit, svart, 18 med dragkrok kl 11 i lördags i Göteborg. Inga farhågor besannades, bilen var i fint skick förutom att de glömt klicka dit backspegeln i kupén. Fin passning på alla skarvar och det jag var nervös för mest att det skulle vara tokhögt vägljud besannades inte alls, jag störde mig inte på vägljudet eller vindljud.
Precis som någon skrev innan är det något tunn färg ovanför regskylten bak men varenda Model 3 såg likadan ut på parkeringen, tror det medvetet är optimerat så av tesla för att spara pengar, men bakluckan är av aluminium så det oroar mig inte.
Fick typ 2 kabel med bilen, enligt leveranskillen har de aldrig levererat en tesla i Göteborg utan den kabeln :shock:
AA5338A4-667E-4F63-8E8A-E97CE8DF2118.jpeg
Användarvisningsbild
Mikael-jkpg
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 12 aug 2019 10:36

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Mikael-jkpg »

Då checkar jag också ut ur väntrummet - Beställde Blå/svart LR AWD 16 Aug, hämtade 27 Sep.

Jag tog också emot min bil utomhus i regnet i GBG i fredags. Jag hade inga anmärkningar (är dock inte så petig) men har heller inte märkt något nu under helgen när jag har kört den.

Lite om upplevelsen:
Jag fick sitta i väntrummet i c:a 30 min innan det var min tur, sen skyndade de på mig att skriva på alla avtal (företagsleasing med DnB) utan att jag hade någon som helst chans att läsa igenom men får lita på dem helt enkelt. Kan tycka att de hade kunnat skicka ut allt detta i förväg. Sedan var det en helt ny kille som visade mig bilen, han verkade inte veta så mycket, t.ex. hade han ingen aning om hur man satte dit dragkroken och hänvisade till att man kan söka på youtube. Genomgången tog c:a 5 min i regnet sedan lämnade han mig 10 min med bilen själv, därefter gick vi in och skrev på de sista pappren. Så det hela tog drygt 15 min efter att det var min tur.

En liten "kul" anekdot, i väntrummet satt jag och snackade lite med en herre som skulle hämta ut sin X. Min bil dök upp i appen när vi satt i väntrummet, så han kollade sin app men det var ingen bil där. Jag stötte på mannen igen efter jag hade tagit emot min leverans och frågade honom hur det hade gått. Då sa han att de inte kunde hitta hans bil :shock: rena Roy och Roger...
mihan
Inlägg: 26
Blev medlem: 05 aug 2019 22:07

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mihan »

Jag har inte direkt haft en bra upplevelse av Teslas organisation hittills. Beställde "lagerbil" i början av augusti, bilen förhandsregistrerades 2:a september. Fick från början beskedet att leverans skulle ske i början av september, sedan ändrat till slutet av september, sen ändrat igen till kanske slutet av oktober.
Vet inte riktigt vad man ska tro...var den trasig när den dök upp, har dom sålt den till någon annan istället...för den borde väl inte fortfarande vara kvar i SF?
Model 3 Performance, Pearl White, Svart interiör. Uthämtad 27/12-2019
Snorre Sturlasson
Inlägg: 9
Blev medlem: 07 dec 2018 17:49

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Snorre Sturlasson »

Jag har lagt en beställning på en Telsa 3 idag. På fakturan jag fick står det leveransdatum 20/9. Jag antar att det inte är nåt att bry sig om utan något de bara skriver? Det fanns ingen lagerbil som passade min beställning, så det är väl bara nyproduktion som gäller eller om de får nån avbeställning på tillverkad bil?

Vad kan det ta? Upp till 3 månader?
Användarvisningsbild
Tobberoth
Teslaägare
Inlägg: 109
Blev medlem: 03 sep 2019 15:05

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tobberoth »

Snorre Sturlasson skrev:
Jag har lagt en beställning på en Telsa 3 idag. På fakturan jag fick står det leveransdatum 20/9. Jag antar att det inte är nåt att bry sig om utan något de bara skriver? Det fanns ingen lagerbil som passade min beställning, så det är väl bara nyproduktion som gäller eller om de får nån avbeställning på tillverkad bil?

Vad kan det ta? Upp till 3 månader?
Låter skumt, på min faktura finns inte ens något leveransdatum, bara fakturadatum som är datumet jag lade beställningen.
Tesla M3 LR AWD 2020, Midnight Silver, 19" Sport
Skriv svar