Senaste numret av Teknikens Värld

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
sTorM3
Teslaägare

Senaste numret av Teknikens Värld

Inlägg av sTorM3 »

Satt och läste senaste TV. Väldigt intressant test mellan M3 LR, e-Tron och MB EQC. Bl.a fick m3 väldigt bra omdömen för sin fyrhjulsdrift, sin räckvidd, laddnätverket samt prestandan. Lite sämre i vissa andra discipliner, vägljud t.ex. Den bil som vann hela testet tog en övertygande seger kan man säga.
Pall

Re: Senaste numret av Teknikens Värld

Inlägg av Pall »

När de testade m3 tidigt i våras klagades det en hel del. Bla utrymmet bak som bara var för barn. Dålig kvalitétskänsla, högt vägljud mm. Jag upplever inget av detta. Är 185 cm och har en bra bit kvar i både huvudutrymme och för ben. Inget som helst vindljud från tak eller dörrar. Finns ingen anledning att lägga pengar på att eftermontera gummilister lite här och var. Frågan är om Tesla fixat detta på nyare bilar som min kanske? Den är tystare än mina tidigare Volvo och Audi. Lågt buller från däcken. Min har Michelin, läste om att det tidigare varit Hankook, kanske spelar roll.
Magnus71

Inlägg av Magnus71 »

Ett mycket bra test av TV. Kan rekommenderas.
Dom mätte 0-100km/h till 4,3s. (!)
-21 MB EQC AMG
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex (såld)
-14 Outlander PHEV (såld)
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

Pall skrev:
När de testade m3 tidigt i våras klagades det en hel del. Bla utrymmet bak som bara var för barn. Dålig kvalitétskänsla, högt vägljud mm. Jag upplever inget av detta. Är 185 cm och har en bra bit kvar i både huvudutrymme och för ben. Inget som helst vindljud från tak eller dörrar. Finns ingen anledning att lägga pengar på att eftermontera gummilister lite här och var. Frågan är om Tesla fixat detta på nyare bilar som min kanske? Den är tystare än mina tidigare Volvo och Audi. Lågt buller från däcken. Min har Michelin, läste om att det tidigare varit Hankook, kanske spelar roll.
Har du verkligen 19" med Michelin?

Tidigare har det iaf varit 18" och 20" med Michelin, 19" med Hankook.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Skriv svar