Moderator: Redaktion
Pontus skrev:Det var länge sedan jag var på Scania nu men då byggde dom ju fungerande prototyper som kunder fick använda av elbussar så det känns som dom borde ha sådana att sälja redan idag.
Klintan skrev:Har du missat det? Bara elbussar i lokaltrafiken i Lidköping. Skönt att slippa dieselångorna därifrån. Låter som en Leaf gör de också. Synd dock ja att det blev BYD som fick leverera dem.
OHt skrev:Östling yrar om att li-ion batterier innenåller massor av jordartsmetaller, vad har han fått det i från? har inte hittat någonsån uppgift.
Sen påstår han att kobolt skulle vara särskilt giftigt, ja det är giftigt i stora koncentrationer men det är zink också.
Angående barnarbete rider han på den allmänt förekommannde sammanblandningen mellan kobolt och coltan,
Jag tror inte att Östling är dåligt påläst, han fabricerar lögner som den dieselpräst han är.
Klintan skrev:Har du missat det? Bara elbussar i lokaltrafiken i Lidköping. Skönt att slippa dieselångorna därifrån. Låter som en Leaf gör de också. Synd dock ja att det blev BYD som fick leverera dem.mati skrev:tor-ake skrev:... Bussarna här i stan (SL) kommer till stor del från Scania på grund av att de kunde leverera biobränslemotorer, bussarna som sådana har inte varit speciellt eftertraktade (OmniCity t.ex.). Och nu när SL ställer om kommer bussarna från Kina https://www.bussmagasinet.se/2019/05/no ... fran-byd...
Jag har missat det helt, men häromveckan upptäckte jag att de flesta bussar här i Lidköping plötsligt har en BYD-logga i "grillen". Ingen aning hur det kunde gå förbi mig helt obemärkt. Men visst är det tragiskt att vi måste importera bussar från Kina?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst