Så till sist, hur ska ni klara anstormningen av kinesiska tillverkare?
"De är snabba, allt går snabbt i Kina. Där byter man mobiltelefon två gånger per år, här i Europa ligger snittiden på två år. Vi måste hitta bra partnerskap i Kina och de kan behöva oss. Men vi behöver utmaningen för att vara tillräckligt snabba, vi vill inte somna. Och, jag är inte rädd för de kinesiska bilarna, de är dyrare än våra på grund av deras höga produktionskostnader.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Så till sist, hur ska ni klara anstormningen av kinesiska tillverkare?
"De är snabba, allt går snabbt i Kina. Där byter man mobiltelefon två gånger per år, här i Europa ligger snittiden på två år. Vi måste hitta bra partnerskap i Kina och de kan behöva oss. Men vi behöver utmaningen för att vara tillräckligt snabba, vi vill inte somna. Och, jag är inte rädd för de kinesiska bilarna, de är dyrare än våra på grund av deras höga produktionskostnader.
Ja, det är väl lite av en myt att Kina är så billigt. Det var billigt men nu kräver arbetarna högre och högre löner. Dessutom är det fler och fler som inte nöjer sig med ett fabriksjobb. Så en dokumentär om detta för flera år sen där höjda kostnadsnivåer i Kina utmålades som ett hot mot världsekonomin eftersom vi vant oss att kunna köpa billiga saker från Kina.
Googlade lite snabbt och hittade bland annat den här artikeln från 2017.
Chinese factory workers are now getting paid more than ever: Average hourly wages hit $3.60 last year, spiking 64 percent from 2011, according to market research firm Euromonitor. That’s more than five times hourly manufacturing wages in India, and is more on par with countries such as Portugal and South Africa.