Hej!
Vi hämtade ut vår trea för ungefär en vecka sedan och det är den bästa bilen vi haft. (ingen vill köra våra andra fossilbilar).
Men nu har jag stött på ett problem som ni på forumet kanske kan hjälpa mig med. Jag testade att ladda med den medföljande UMC när problem uppstod (vi håller på att installera laddbox). När jag ska koppla in sladden så trycker jag på knappen på laddhandtaget och laddluckan öppnas. Laddningen startar som den ska. Det är när jag ska avsluta laddningen som det blir problem. Ska det räcka med att tycka på handtaget för att laddningen ska avbrytas och att laddporten låses upp? Det som händer för mig är att inget händer när jag trycker en gång på knappen. Jag har provat att trycka flera gånger också utan resultat. När jag istället håller inne knappen i några sekunder så får jag varningsmeddelanden på skärmen om att laddkontakten är överhettad och att det inte går att ladda samt att laddporten lyser rött. UMC:en hade bara varit inkopplad i någon minut så det låter osannolikt att den skulle vara överhettad. Någon som har varit med om något liknade? Låter ju nästan som en defekt UMC.
Om det finns en tråd som har tagit upp detta redan får ni gärna länka till denna.
Fråga/problem med UMC
Moderator: Redaktion
- Jonathanerik_77
- Teslaägare
Re: Fråga/problem med UMC
Bilen måste vara uppläst innan du trycker knappen. Så ingen kan avbryta laddning simningen berättigad.
Har du haft bilen upplåst när du tryckte på knappen?
Model Y LR
Model S 100D -18
- Jonathanerik_77
- Teslaägare
Japp, bilen var upplåst och förardörren var öppen.termosen skrev:Bilen måste vara uppläst innan du trycker knappen. Så ingen kan avbryta laddning simningen berättigad.
Jag kunde inte heller dra ut laddkabeln i morse, osäker på vad som gjorde att den släppte till slut men jag tror det var när jag drog ur kontakten ur väggen. Hade tidigare avbrutit laddningen via appen.
Hämtade bilen i måndags och har bara laddat två gånger så jag håller också på att lära mig hur allt funkar
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hämtade bilen i måndags och har bara laddat två gånger så jag håller också på att lära mig hur allt funkar

Skickat från min iPhone med Tapatalk
KIA EV9 GT-Line-24
Fiat 500e Icon -23
Tesla Model S Long Range Plus -21 - SÅLD
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
Fiat 500e Icon -23
Tesla Model S Long Range Plus -21 - SÅLD
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD