Detaljfrågor M3 Standard range plus
Moderator: Redaktion
Re: Detaljfrågor M3 Standard range plus
Jag har själv jobbat på support o får man inte reda att folk har problem så vet man inte vidden av ett eventuellt problem. Ju fler som anmäler samma fel desto högre prio får det.LarsL skrev:Så att de tar ännu längre tid att faktiskt fixa problem? Har du suttit i en support någongång så inser du hur mycket tid det tar att få samma problem rapporterat till dig flera gånger.Remih skrev:
Men ring till supporten och lägg upp ett ärende du med om du inte gjort det redan.
Läste på annat stället att det kan fungera med en reset.
Dessutom så är det ”first line support” som tar alla samtal som kommer in. Det enda dem säger är som du ”gör en reset”. Vilket man givetvis har provat själv innan man ringer till supporten.
Re: Detaljfrågor M3 Standard range plus
Har du provat reser?Remih skrev:Jag har själv jobbat på support o får man inte reda att folk har problem så vet man inte vidden av ett eventuellt problem. Ju fler som anmäler samma fel desto högre prio får det.LarsL skrev:Så att de tar ännu längre tid att faktiskt fixa problem? Har du suttit i en support någongång så inser du hur mycket tid det tar att få samma problem rapporterat till dig flera gånger.Remih skrev:
Men ring till supporten och lägg upp ett ärende du med om du inte gjort det redan.
Läste på annat stället att det kan fungera med en reset.
Dessutom så är det ”first line support” som tar alla samtal som kommer in. Det enda dem säger är som du ”gör en reset”. Vilket man givetvis har provat själv innan man ringer till supporten.
Re: Detaljfrågor M3 Standard range plus
Hahaha, får kanske prova detSolle skrev:Har du provat reser?

Re: Detaljfrågor M3 Standard range plus
Min Theater skärm var också tom 5 minuter efter uppdateringen. Sen kom ikonerna fram.
Re: Detaljfrågor M3 Standard range plus
Hade du spotify innan dess?NilsL skrev:Min Theater skärm var också tom 5 minuter efter uppdateringen. Sen kom ikonerna fram.
Re: Detaljfrågor M3 Standard range plus
Ja allt det nya fanns där, utom theater sakerna som kom fram 5 min senare.Solle skrev:Hade du spotify innan dess?
Re: Detaljfrågor M3 Standard range plus
Bara för att klargöra, fungerar Netflix appen på standard range + just nu eller är det enbart via wifi?kikat skrev:När ts får sin SR+ kommer den ha v10 installerat och därav webbläsare och streaming över wifi. Tesla har gått ut med det via sina officiella kanaler så det kommer garanterat ingå via wifi om hen beställer idag. Allt utöver det är bonus som kan försvinna imorgon, om en vecka eller aldrig.renes skrev:Visst, men du sa att browser och streaming endast fungerade över WiFi, men jag har aldrig haft browser eller streaming tidigare, WiFi eller inte. För ett par dagar sen fick jag det över LTE. Så går vi på verkligheten bör vi nog inte heller utgå ifrån att vi får behålla det på WiFi. Det kan bli så, eller betalt och på LTE, eller inget alls.kikat skrev:Troligtvis kommer det finnas möjlighet till att prenumerera på premium connectivity även på SR+ i framtiden fast det finns inget officiellt om det än.renes skrev:Nja, undrar om man längre kan säga det. Med v10 fick vi ju webbläsare, streamad Spötify och streamad Netflix i SR+, allt över LTE. Som jag fattat det som trial (vet inte hur länge). Det kanske inte är en alltför vågad gissning att man sen blir erbjuden att förlänga det mot betalning?kikat skrev:Alla bilar är uppkopplade så det går att styra funktioner med telefonen även utan Wifi. Enda skillnaden är att SR+ inte har tillgång till premium connectivity paketet vilket är satellitkartor, visualisering av trafik i realtid, streamad musik och webbläsare. Streamad musik och webbläsare fungerar endast via Wifi på SR+, de andra funktionerna finns inte att tillgå alls.
Man kan inte beställa en bil efter vad man får just nu i en trialperiod. När ts får sin SR+ är det inte alls säkert att funktionerna fortfarande kommer finnas via LTE eftersom officiellt så ska de endast vara tillgängliga via wifi.
I vilket fall som helst kan vi nog komma överens om att situationen är väldigt oklar, eller?
Det är som när de första SR+ kom så fanns där dimljus, men det stod aldrig officiellt att det ingick, numera har de monterat en svart täckplast istället för dimljus, helt enligt den officiella informationen.
När du fick din bil hade du inte v10 och då ingick det inte men sedan v10 kommer det ingå över wifi enligt Teslas officiella information så det kommer inte försvinna helt för dig heller, om LTE möjligheten försvinner kommer det garanterat finnas kvar över Wifi.
Det är solklart tycker jag.
Källa: https://www.tesla.com/sv_SE/blog/introd ... edirect=no
Så som de gör för AWD versionen fungerar det ju via LTE
Re: Detaljfrågor M3 Standard range plus
Just nu fungerar Netflix över LTE på SR+. På min, i alla fall.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Re: Detaljfrågor M3 Standard range plus
anna__ skrev:
Bara för att klargöra, fungerar Netflix appen på standard range + just nu eller är det enbart via wifi?
Så som de gör för AWD versionen fungerar det ju via LTE
Japp, funkar via LTE. Provade Netflix igår på en parkeringsplats...
Ska bli intressant att se om vi får behålla "paketet" och till vilken kostnad.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Re: Detaljfrågor M3 Standard range plus
Ja de känns som de kommer bli väldigt dyrt för tesla att steam alltbonath skrev:anna__ skrev:
Bara för att klargöra, fungerar Netflix appen på standard range + just nu eller är det enbart via wifi?
Så som de gör för AWD versionen fungerar det ju via LTE
Japp, funkar via LTE. Provade Netflix igår på en parkeringsplats...
Ska bli intressant att se om vi får behålla "paketet" och till vilken kostnad.


Re: Detaljfrågor M3 Standard range plus
Youtube är en hit. Underbart att streama lite youtube medan man väntar på frugan <3
Re: Detaljfrågor M3 Standard range plus
Du nollställde alla inställningar från meny? Inte en en omstart av datorn?Solle skrev:Gjorde en factory reset, sen fungerade allt

Re: Detaljfrågor M3 Standard range plus
Tjosansa skrev:Youtube är en hit. Underbart att streama lite youtube medan man väntar på frugan <3
Kan inte logga in på mitt youtube... (google)
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Re: Detaljfrågor M3 Standard range plus
Jasså? Jag betalar för mitt youtube, för att slippa reklamen. Kan det göra skillnad? Det tror jag inte.bonath skrev:Tjosansa skrev:Youtube är en hit. Underbart att streama lite youtube medan man väntar på frugan <3
Kan inte logga in på mitt youtube... (google)
Re: Detaljfrågor M3 Standard range plus
Factory reset i menyn, efter reset tog det 20 sekunder så kom allt uppRemih skrev:Du nollställde alla inställningar från meny? Inte en en omstart av datorn?Solle skrev:Gjorde en factory reset, sen fungerade allt
Re: Detaljfrågor M3 Standard range plus
Tack för tipset. Det ska jag testaSolle skrev:Factory reset i menyn, efter reset tog det 20 sekunder så kom allt uppRemih skrev:Du nollställde alla inställningar från meny? Inte en en omstart av datorn?Solle skrev:Gjorde en factory reset, sen fungerade allt
