Hm, då har vi helt olika upplevelser. Min går generellt sett lika stabilt på landsväg som AP1 nu. Fast med enstaka spökbromsningar här och där.SR-71-BlackBird skrev:Har haft alla versioner från 2014 och framåt, i min senaste Model S som jag hämtade i mitten på juni är AP usel, senaste förutom spökbromsningarna och tveksamheten är att den börjat vingla. Använder aldrig AP med passagerare i bilen, helt enkelt alldeles för pinsamt.
Är den nya AP sämre?
Moderator: Redaktion
Re: Är den nya AP sämre?
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Har själv en helt annorlunda uppfattning och erfarenhet gällande AP1 vs AP2. Redan för ett år sedan ansåg jag att AP2 blev noterbart bättre än AP1.
AP1 försöker ta död på dig ögonblickligen du åker över ett backkrön och misslyckas den så tvekar den inte att försöka igen vid nästa krön. Detta gäller enbart på mindre vägar och inte motorväg som den faktiskt enbart är speccad för. Men jag använder den lite varstanns för att jag är nyfiken och ändå tycker AP1 är väldigt bra.
Samtidigt så måste jag medge att AP2 flera gånger (4-5st) har spökbromsat helt utan anledning, nu var det ett tag sedan men har samtidigt bara kört 550mil med nya bilen, så en gång var 100e mil.
AP1 försöker ta död på dig ögonblickligen du åker över ett backkrön och misslyckas den så tvekar den inte att försöka igen vid nästa krön. Detta gäller enbart på mindre vägar och inte motorväg som den faktiskt enbart är speccad för. Men jag använder den lite varstanns för att jag är nyfiken och ändå tycker AP1 är väldigt bra.
Samtidigt så måste jag medge att AP2 flera gånger (4-5st) har spökbromsat helt utan anledning, nu var det ett tag sedan men har samtidigt bara kört 550mil med nya bilen, så en gång var 100e mil.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Min upplevelse är att detta var sant typ 2017, men att den har markant förbättrats sedan dess.deffe skrev:AP1 försöker ta död på dig ögonblickligen du åker över ett backkrön och misslyckas den så tvekar den inte att försöka igen vid nästa krön.
Min bil har iaf inte försökt döda mig på backkrön, broar etc på ett par år.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Jag har varit väldigt missnöjd med APn så länge jag har haft den. Dock, om det är önsketänkande eller något annat vet jag inte, men jag tycker den är markant bättre efter v10-uppdateringen.
Mvh,
T
Mvh,
T
Vi har ap2.5 och älskar den, den blev ännu bättre efter v10. Kör enbart landsvägar i Norrland.
Speciellt nu när mörket kommer har jag känt att den komplementerar extremt bra säkerhetsmässigt. När man blir bländad av en förbipasserande bil i hög fart känns det jäkligt bra att man har massa kameror och ultraljud som ser sånt man inte själv kan.
Det enda jag önskade är att den saktar ner farten INNAN hastighetskylten och inte EFTER då det blir lite svettigt när vissa fartkameror är så jäkla nära skyltarna.
Speciellt nu när mörket kommer har jag känt att den komplementerar extremt bra säkerhetsmässigt. När man blir bländad av en förbipasserande bil i hög fart känns det jäkligt bra att man har massa kameror och ultraljud som ser sånt man inte själv kan.
Det enda jag önskade är att den saktar ner farten INNAN hastighetskylten och inte EFTER då det blir lite svettigt när vissa fartkameror är så jäkla nära skyltarna.