laddar för mycket
Moderator: Redaktion
laddar för mycket
Nyfiken på ifall någon mer varit med om fenomenet att batteriet laddar över den satta gränsen. Har inte hänt förut, men upptäckte idag att den laddat till 94%, fastän gränsen är satt till 90%.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Re: laddar för mycket
Kan det vara så att batteriet var kallt, blå indikering initialt. När batteriet blivit varmare kom 4% tillbaka.
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Kan såklart vara så. Dock hade bilen körts en hel del innan den parkerades, samt att det är i varmgarage. Ah ja, vi får se hur den beter sig nästa gång den ska laddas.Tellus skrev:Kan det vara så att batteriet var kallt, blå indikering initialt. När batteriet blivit varmare kom 4% tillbaka.
Kan det bli så om bilen uppdateras medan laddningen är aktiv?
Dvs stänger bilen av laddning medans den uppdateras eller kan laddningen rulla vidare under de 30min uppdateringar kan ta och då upptäcker den att det blivit för mkt??
Spånar bara.....
Hände detta under en uppdatering?
Dvs stänger bilen av laddning medans den uppdateras eller kan laddningen rulla vidare under de 30min uppdateringar kan ta och då upptäcker den att det blivit för mkt??
Spånar bara.....
Hände detta under en uppdatering?
testade att uppdatera under laddning på SuC en gång, laddning stoppar tills uppdatering klar
ms 76132 "Eleamore"
Nä, ingen uppdatering. Tror att min bil är den sista som fortfarande är fast vid 2019.16.2... Oldschool, ungefär som att köra Mac OS 8 på datorn...
Ok. Tack.12man skrev:testade att uppdatera under laddning på SuC en gång, laddning stoppar tills uppdatering klar
Bra att veta