När bilen var några veckor gammal hade jag bilen inne för några små åtgärder samt just detta problem, men service lyckades aldrig fixa det trots att de tätade i taket, tätade i dörrar osv. Är lyrisk över bilen som helhet men just det här har skavt från och till och nu på senare tid har knirrande bara blivit värre och värre. Svor lite för mig själv ”amerikanskt skit” och var på väg att boka tid för service. I väntan på service så googlade lite och hittade på olika bilforum att många hade liknande problem med andra bilmärken och att det kunde vara gummilisterna i dörrarna som kan vara orsaken. Tänkte då att - visst det är väl värt ett försök, men det kan väl ändå inte vara det...
Döm av min förvåning! Applicering av "Würth gummivård" på alla gummilister både i dörrar och de som sitter fast i karosen är bilen HELT KNÄPPTYST. Inte tillstymmelse till knirr eller knarr någonstans. Helt sjuk skillnad om jag ska vara ärlig! Nu har jag helt plötsligt en bil som känns sjukt mycket mer premium och är helt knäpptyst i inredningen!

Det har ju skrivits en del om knarrande inredning här och var och detta kändes för bra för att inte dela med sig av. Så om det är någon som känner igen sig eller har liknande tendenser i sin bil så för allt i världen testa detta. Eller så är det bara jag som inte visste om detta tidigare och det var allmänt känt. Förhoppningsvis så hjälper det alltid någon som levde i samma ovisshet som jag (och tydligen även Tesla Service) gjorde.
Jag hade tendenser till knirr i mina tidigare Model S även om det inte var lika påtagligt så även för ägare av Model S/X kan detta vara ett tips.
Detta är produkten jag använde och kan varmt rekommendera:
https://www.wurth.se/produkter/kemi/for ... ardsspray/