Den här annonsen för BMW 1-serie dök upp och jag tänkte spontant att "fan vad den ser konstig ut. Huven är ju enorm!" Som en stor cancersvulst där framme.
Överhänget fram är ju också enormt. För att inte tala om den vulgära fronten. Vad håller BMW på med? Gillar "vanligt folk" sån här design?
Konstiga proportioner på fossilbilar
Moderator: Redaktion
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Re: Konstiga proportioner på fossilbilar
För min del tror jag lite det är sätet som fotot är vist. På nedanstående foto ser det väl lite mer "vanligt" ut. Samtidigt har man kanske varit tvungen till att göra lite ändringar då 1-serien i 2020 blir framhjulsdriven! Kanske en roligare nyhet är att rykten säger, att den ska komma i en eldriven version också!

Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
-
Verdi
Ja på din bild ser den mindre märklig ut.Credde skrev:För min del tror jag lite det är sätet som fotot är vist. På nedanstående foto ser det väl lite mer "vanligt" ut. Samtidigt har man kanske varit tvungen till att göra lite ändringar då 1-serien i 2020 blir framhjulsdriven! Kanske en roligare nyhet är att rykten säger, att den ska komma i en eldriven version också!
Vet inte vad de menar med eldriven. Det jag läst är att det ska komma en hybrid. En M140e typ. Alltså en elmotor på "värstingen" enligt Volvos modell med T8. Tror inte det kommer en renodlad elbil på den där plattformen. Men jag har gärna fel.
Kommer en ”i1” som baseras på samma plattform.
https://www.google.se/amp/s/electrek.co ... hback/amp/
Håller med om att nya ettan ser förjävlig ut.
https://www.google.se/amp/s/electrek.co ... hback/amp/
Håller med om att nya ettan ser förjävlig ut.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Lite kanske, men i mina ögon fortfarande en oproportionerligt lång huv. Jämför ex med ID.3Verdi skrev:Ja på din bild ser den mindre märklig ut.![]()

Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
2-serien finns ju med bensinmotor på framhjulen och elmotor på bakhjulen. Gissar dom återanvänder den drivlinan.