Har tidigare varit SUPERNÖJD med den service man fått och alltid bra bemötande på SC.
Men ärligt talat, avsaknaden på möjlighet att kommunicera med verkstaden kommer seriöst få mig att tänka både en och två gånger på vad nästa bil blir (från att ha varit självklart med en ny S i framtiden och kanske en Model 3 som andrabil...).
Igår slutade appen kunna prata med bilen - Bluetooth och Wi-fi har stannat upp i oändligt initialiserande och kommer aldrig igång efter omstart (har startat om bilen flera gånger) - ingen handsfree, ingen remote app, ingen mjukvaruuppdatering, ... Hoppas verkligen att det inte är EMMC-problemet med MCU1, men vete sjutton vad det skulle vara annars (LTE funkar fint! Men trots det ingen kommunikation via Tesla-appen).
Så vad är problemet? Jag har ett inlagt service-ärende i appen. Vill lägga till ytterligare information och ett par bilder. Funkar bara inte, man kan skriva in infon men det sparas inte - finns en godtycklig MS-DOS-lik begränsning på hur mycket man får skriva. Nåväl, raderar en del av min ursprungliga service, inte fan hjälper det och inte sparas det.
Då försöker man med web-interfacet (efter att ha testat med appen flera gånger, även med force-quit och omstart av appen) - där fallerar det också och de tycker man skall ringa det generella Tesla-service numret i USA... Just det.
Det lär sluta med att jag får åka till SC (har tur, blir väl bara 1,5h tur-retur om man tar ledig mitt på dagen) - men ärligt talat - VAD FAN.
Appen är helt ok - OM DET FUNKAR 100%. Det gör det inte, man måste ha backup när den inte gör det. Någon kommunkationslina. De kanske kunde installera brevduve-landningsbana? Jag funderar seriöst på att skicka ett gammaldags brev, det är ju effektivare än det här eländet.
Ofattbart hur det kan landa såhär - man kunde väl ivf få maila in ytterligare concerns om appen inte funkar och att de då petar in det lokalt på SC på ens VIN som concerns - att behöva åka in är ju helt oacceptabelt.
Ok, förstår att detta inte leder någon vart, men behövde ventilera.
Vem vågar uppgradera en gammal bil till en ny, när ev. concerns blir svårfixade?
Allmän känsla vad gäller KOMMUNIKATION med service just nu:
"När jag ser ett ljus i slutet av tunneln, är det från ett tåg som kommer emot mig."


