Hur kommunicera med Tesla Service?
Moderator: Redaktion
Hur kommunicera med Tesla Service?
Nån som vet hur man kommunicerar med Tesla inför service?
Jag har tid bokad via appen om lite drygt ett par veckor. I appen ställde jag en fråga i rutan man kan skriva i vid bokningen. För ett par dagar sedan fick jag ett sms med svar på frågan samt lite uppgifter på det som de rekommenderade att göra samt prisuppgifter på det. Jag svarade då på smset med en motfråga. Inget svar ännu på det. Idag fick jag ett nytt sms från samma nr med texten "Din bil felsöks just nu..." plus lite mer text samt möjligheten att skicka STOP för att avsluta. Vet inte vad detta eg innebär men hoppas det är nåt normalt...
Frågan igen då. Hur gör man för att få nån form av kontakt inför servicen? Tex undrar jag om saker som hur lång tid det att ta o h kan jag få lånebil (det är lite blandat med grejer, vissa saker på garantin)
Jag har tid bokad via appen om lite drygt ett par veckor. I appen ställde jag en fråga i rutan man kan skriva i vid bokningen. För ett par dagar sedan fick jag ett sms med svar på frågan samt lite uppgifter på det som de rekommenderade att göra samt prisuppgifter på det. Jag svarade då på smset med en motfråga. Inget svar ännu på det. Idag fick jag ett nytt sms från samma nr med texten "Din bil felsöks just nu..." plus lite mer text samt möjligheten att skicka STOP för att avsluta. Vet inte vad detta eg innebär men hoppas det är nåt normalt...
Frågan igen då. Hur gör man för att få nån form av kontakt inför servicen? Tex undrar jag om saker som hur lång tid det att ta o h kan jag få lånebil (det är lite blandat med grejer, vissa saker på garantin)
Re: Hur kommunicera med Tesla Service?
Jag har aldrig fått svar på de sms jag skickat. En gång har jag även fått felmeddelande om att mitt mess inte kom fram. Jag tror alltså inte att det fungerar.
Jag har istället bokat en ny tid i appen, beskrivit mitt problem och refererat till annan tid. Då har jag fått svar på sms där de ställer in min bokning och åtgärdar det i samband med andra tiden.
Likadant när jag ville ha min CCS-adapter. Jag bokade service och fick sms dagen efter att de hör av sig när den kommit in samt att de avbokade tiden jag lagt in.
Jag har istället bokat en ny tid i appen, beskrivit mitt problem och refererat till annan tid. Då har jag fått svar på sms där de ställer in min bokning och åtgärdar det i samband med andra tiden.
Likadant när jag ville ha min CCS-adapter. Jag bokade service och fick sms dagen efter att de hör av sig när den kommit in samt att de avbokade tiden jag lagt in.
Glad för att jag sålt min Tesla
Re: Hur kommunicera med Tesla Service?
Hur bokar man en ny tid i appen om man redan har en tid bokad? Jag kommer bara in och kan editera den bokning jag redan har.
Hur kommunicera med Tesla Service?
Det har du rätt i... Jag har lagt till fler "ticks" på typ av ärende och uppdaterat texten.
Ber om ursäkt. Var inte helt korrekt skrivet av mig. Jag hade ett ärende hos tesla där jag ännu inte fått en tid där de bad om mer fakta via sms. Då kunde jag inte svara utan bokade en tid och refererade till det andra ärendet.
Ber om ursäkt. Var inte helt korrekt skrivet av mig. Jag hade ett ärende hos tesla där jag ännu inte fått en tid där de bad om mer fakta via sms. Då kunde jag inte svara utan bokade en tid och refererade till det andra ärendet.
Glad för att jag sålt min Tesla
Re: Hur kommunicera med Tesla Service?
Jag provade nu att lägga till info i den befintliga bokningen. Jag kan skriva in ny info i appen. Jag får sen upp meddelande om Appointment updated. När jag sen går ut ur bokningen och sen in igen så har den dock inte uppdaterats.
Är det alltså så att det verkligen inte finns någon möjlighet att kontakta tesla Service via telefon, inte ens om man vill fråga om en bokning man redan har?
Är det alltså så att det verkligen inte finns någon möjlighet att kontakta tesla Service via telefon, inte ens om man vill fråga om en bokning man redan har?
Re: Hur kommunicera med Tesla Service?
Jo, om du har en bokning så ska du ringa till Delivery team. De svarar på telefonsamtal. 031-304 56 03abagewitz skrev:Jag provade nu att lägga till info i den befintliga bokningen. Jag kan skriva in ny info i appen. Jag får sen upp meddelande om Appointment updated. När jag sen går ut ur bokningen och sen in igen så har den dock inte uppdaterats.
Är det alltså så att det verkligen inte finns någon möjlighet att kontakta tesla Service via telefon, inte ens om man vill fråga om en bokning man redan har?
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19947
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Hur kommunicera med Tesla Service?
OM du fick ett sms när du skapade ärendet första gången som bekräftade ärendet så ska man kunna svara på det.abagewitz skrev:Jag provade nu att lägga till info i den befintliga bokningen. Jag kan skriva in ny info i appen. Jag får sen upp meddelande om Appointment updated. När jag sen går ut ur bokningen och sen in igen så har den dock inte uppdaterats.
Är det alltså så att det verkligen inte finns någon möjlighet att kontakta tesla Service via telefon, inte ens om man vill fråga om en bokning man redan har?
Jag fick tex inget sms första och andra gången eftersom det var fel på numret som låg i systemet (dom hade lagt till landsnumret två gånger) så jag hade ingen kontakt med
dom alls

När dom rättade till felet på numret så har jag iaf fått sms (men inte testat att svara på det).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Hur kommunicera med Tesla Service?
Fantastiskt, de svarade i telefon. Lite konstigt att man ska välja knappalternativet för leverans bara...
Re: Hur kommunicera med Tesla Service?
Om man följer den där länken i starten av den här tråden så får man efter gjord beställning ett 020-nummer att ringa. Det gjorde jag men hamnade hos nån engelskspråkig som gav mig ett svenskt telefonnummer att ringa istället. När jag ringde det så möttes jag av "Numret har ingen abonnent"...
Re: Hur kommunicera med Tesla Service?
Jag ringde 031-numret (Göteborg?) och efter att ha valt Leverans + Model s eller x så svarade en som pratade svenska. Men ho sa att hon satt i Amsterdam. Hon kollade upp det jag undrade över och återkom åker telefon efter 15 minuter
Re: Hur kommunicera med Tesla Service?
Spännande.abagewitz skrev:Jag ringde 031-numret (Göteborg?) och efter att ha valt Leverans + Model s eller x så svarade en som pratade svenska. Men ho sa att hon satt i Amsterdam. Hon kollade upp det jag undrade över och återkom åker telefon efter 15 minuter
Har en servicebokning i veckan, har kommunicerat lite med dom på sms men svårt, blivit en del missförstånd.jag bad dom ringa upp men det gick inte, de har inga telefoner skrev dom

En fråga, när man har bilen på servicecenter (i göteborg), laddar dom då bilen?
Kommer inte in med supermkt laddning och skulle vara bra att få lite laddat så man klarar sig hem utan stopp.
Tesla Model 3 SR+ sedan sommaren 2019
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://---
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://---
Re: Hur kommunicera med Tesla Service?
Göteborg har några 3-fas 16 (kanske 32).
I de vid staketet brukar det hänga blå kablar.
De vid ingången är nog destination charger, men de är skyltade så att man nog inte får stå där utan att fråga.
Det kan dock vara lite fullt med bilar. Jag har ofta lyckats ställa mig vid staketet när jag kommer då får jag några procent innan de tar in bilen och det räcker oftast för mig. Man kan även be dem ladda när bilen är klar.
I de vid staketet brukar det hänga blå kablar.
De vid ingången är nog destination charger, men de är skyltade så att man nog inte får stå där utan att fråga.
Det kan dock vara lite fullt med bilar. Jag har ofta lyckats ställa mig vid staketet när jag kommer då får jag några procent innan de tar in bilen och det räcker oftast för mig. Man kan även be dem ladda när bilen är klar.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld