Bakdörr öppnades i farten

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
SALVETA
Teslaägare

Bakdörr öppnades i farten

Inlägg av SALVETA »

Lite lustiga saker händer ju då och då men detta tar nog priset hittills om vad jag varit med om.
Helt plötsligt börjar bilen plinga och meddela om att dörrar är öppna och jag tror det är någon sensor som fått fnatt tills jag hör vägljud över det normala eftersom volymen på musiken sänks med meddelandena och mycket riktigt är höger bakdörr öppen som om någon tryckt på knappen men inte tryckt ut dörren samtidigt.
Det var ingen konstig manöver med bilen och ingen som satt bak som kunde tryckt på knappen så helt random helt enkelt.
Jag sparade dashcam direkt efter men det gick inte att se exakt när det hände på filmen då dörren öppnas så lite, men jag tror jag körde om en buss då fast i annan fil i typ 60 kom/h och inte speciellt nära så det skulle blivit något undertryck eller något.
Har detta hänt någon annan eller några intressanta spekulationer om hur det kan hända?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Re: Bakdörr öppnades i farten

Inlägg av taliz »

Inte stängd ordentligt?
Eller trasigt dörrlås....
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
SALVETA
Teslaägare

Inlägg av SALVETA »

taliz skrev:
Inte stängd ordentligt?
Om man inte stänger dörren ordentligt blir det ju som om man bara trycker på knappen och det märks ganska tydligt så tror knappt det finns något läge mellan det och stängt.
Hade inte använt den dörren på flera dagar innan detta så tror inte den varit stängd på konstigt vis heller.
Får väl avvakta och se om det händer igen, en gång är ingen gång heter det ju.
heldiggrisen
elbilist

Inlägg av heldiggrisen »

SALVETA skrev:
taliz skrev:
Inte stängd ordentligt?
Om man inte stänger dörren ordentligt blir det ju som om man bara trycker på knappen och det märks ganska tydligt så tror knappt det finns något läge mellan det och stängt.
Hade inte använt den dörren på flera dagar innan detta så tror inte den varit stängd på konstigt vis heller.
En gång är ingen gång för dig, men för Tesla kan det vara en trend.
Skicka felrapport, så tar de hand om den på sitt vis. Kan jo faktisk vara en grej med M3.
Användarvisningsbild
SALVETA
Teslaägare

Inlägg av SALVETA »

heldiggrisen skrev:
SALVETA skrev:
taliz skrev:
Inte stängd ordentligt?
En gång är ingen gång för dig, men för Tesla kan det vara en trend.
Skicka felrapport, så tar de hand om den på sitt vis. Kan jo faktisk vara en grej med M3.
Ja jag skickade så klart felrapport, både med bilikonen och röst med förklaring även om det typ aldrig blir rätt när den ska förstå vad man säger. Synd att den inte har Google rösttolkning som nästan alltid blir rätt.
Skriv svar