Vad kostar en halv resp helförsäkring till en model s som har gått runt 20 t/mil??
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Försäkring model s
Moderator: Redaktion
Re: Försäkring model s
Du får väldigt olika priser beroende på vart/hur du bor och vilket bolag du frågar.
Själv fick jag klart bäst pris ifrån Watercircles för helförsäkring Models S med 12' mil.
Själv fick jag klart bäst pris ifrån Watercircles för helförsäkring Models S med 12' mil.
-
- elbilist
Har du regnr och svensk personnummer, så kan du få offert här:Modell-s skrev:Vad kostar en halv resp helförsäkring till en model s som har gått runt 20 t/mil??
https://www.trygghansa.se/forsakringar/ ... rken/tesla
Trygg Hansa gav mig följande offert på en MS till salgs på nätet: Man 40-50år, Södra Skåne, Tesla Model S 85 367Hk/Navi/Autopilot/Supercharger Årsmodell 2014 Miltal 17 700 regnr EMS 827
Självrisk 6000kr (halveras med försäkring stor till 3000kr), 2500 mil, ST (facket) rabatt Ingen förare under 24 år, Försäkring Stor (+224kr månaden)
Helförsäkring: 1451 kr per månad
Halvförsäkring: 1112 kr per månad
Jag tror If också kan vara bra och ringa
Och Länsförsäkringar om du bor i "rätt" del av Sverige.
IF ska ge bra priser nuförtiden, skulle bli billigare för mig med IF än med nuvarande Watercircles.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Ok tack, borde nog räcka med halvförsäkr+tillägg ändå rätt saftigt:(
Jag betalar "bara" ca 7000 kr för helförsäkring med Watercircles, IF är billigare. Om du inte tycker det är värt mellanskillnaden till helförsäkring så tänker vi väldigt olika. Jag skulle aldrig riskera att stå utan ersättning för en bil värd flera hundra tusen kronor.Modell-s skrev:Ok tack, borde nog räcka med halvförsäkr+tillägg ändå rätt saftigt:(
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023